Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 29.4.25 21:00:56
Varmaan joku arvas, että mä olen itse se hoitaja. Hoidan siis ex-tallikamun hevosta. Hänellä kiireitä ja tarvi apukäsiä. Aluksi oli tyyliin "siivoa karsina ja kävelytä". Nyt on:
- karsinan siivous
- tarhan siivous
- heinät pussiin JA vaikka minkänäköisiin pusseihin, palloihin, verkkoihin ja saappaisiin. Kaikkiin joku nyssykkä sitä heinää. Osa on sisällä, osa ulkona. Tämä homma vie yksistään 20-30 min
- väkkärit valmiiksi
- vedet ulos
- loimitus sisään/ulos, sopivan loimen haku varastosta
- kävelytys, tietty varusteiden huolto
Mua meinaa jo naurattaa tämä homma. :D Käytän oikeasti toisen ihmisen hevosen hoitamiseen 3-4 tuntia. Mulle tuo talutus tai kävelytys selästä kenttää kiertäen ei todellakaan ole mikään mahtava houkutin. Yleensä on siis vieläpä niin, että kun menen, niin edellisenä päivänä ei ole siivottu tarhaa eikä täytetty ulkojuoma-astiaa. Niinpä mun pitäisi siivota kahden-monen päivän paskat tarhasta ja kantaa kymmeniä litroja vettä sankoilla tarhaan, joka on tontin toisessa laidassa. Jälkimmäisen teen, mutta enpä parilla viime kerralla siivonnut tarhaa. Jos omistajan mielestä ei ole tarpeen joka päivä siivota, niin ei minunkaan tarvitse sitä tehdä. ;)
Kyllä, olen irtautumassa tästä diilistä. On olemassa hevosia, joita voin ratsastaa joko ihan ilmaiseksi tai sitten r-koulussa maksua vastaan. Hoidokkejakin varmaan löytyy, kun vähän kyselee. Kyllä oli minun hevosen hoitajalla helpot oltavat, kun hommaa oli puolet vähemmän ja sai maastoilla ja mennä muutenkin vaikka kaikissa askellajeissa. :D
|