Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Finntack selkäsuoja ratsastajalle?

Lähettäjä: Höpötikopoti 
Päivämäärä:   25.4.25 11:26:25

Finntackilla näkyy olevan ale, ja heillä on hyvän mallinen finntack pro selkäsuoja. Mitta käykö se ratsastukseen? Mainosvideossa se on ratsstajalla, mutta firma on listannut sen ravivaruateiden alle. Eli onko tämä vain ajoliivi, vai hyötyisinkö tästä ratsastajana? Tästä varmaan jo arvasittekin että mun pitäisi hankkia turvaliivi :D

Re: Finntack selkäsuoja ratsastajalle?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.25 11:41:19

Koska ei ole linkkiä, en nyt suoraan varmaksi tiedä, mistä on kyse, mutta jos puhutaan "selkäsuojasta" se EI OLE turvaliivi! Selkäpanssari on varmasti tyhjää parempi, jos juuri selän kohdalle tulee pienehköllä voimalla osumaa, mutta se ei missään tapauksessa suojaa kuten turvaliivi!

Päivämäärä:   25.4.25 13:28:54

Hahha, hups linkin unohdin touhussani : D tässä linkki

https://finntack.com/fi/raviurheilu/kuski/turvaliivit-ja-selkasuojat/pro-selkasuoja?
videossa ratsastaja käyttää, mutta luokiteltu ratsvarusteisiin.

Googlasin niin Horze myy turvaliivinä tätä samaa :

www.horze.fi/turvaliivit-ja-paukkuliivit/finntack-pro-turvaliivi/37016.html?color=BL#

Minulle riittäisi harrasteratsastukseen, kisata en aio.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.4.25 13:30:59

Finntackin selkäsuoja ei täytä ratsastuksessa vaadittavia standardeja. Sillä on vain CE EN 1621-2 eli se on hyväksytty moottoripyöräilyyn ja ravikäyttöön.

Itse kyseenalaistan sitä, miksi ihmeessä nuo CE EN 1621-2 hyväksytyt on sallittuja monteratsastajilla, kun montessa pudotessa ratsastajaan kohdistuvat voimat on ihan samanlaisia kuin vaikka kenttäratsastuksessa tai rataesteillä.

Päivämäärä:   25.4.25 13:50:20

Kiitos infosta. Tuolla koodilla kun googlasi niin löytyikin ihan hyvin tietoa. Tällainen FFEn kanta sattui silmään "EN 1621-1 or EN 1621-2 protections are not recognized by the FFE, as they protect
only the back and not the abdomen, while the regulations require complete protection against falls and kicks."

Erikoinen juttu tuo montepuolelle kelpuutus. Se on minulle vieras laji :)

Pitänee jatkaa liivien katselua ja kiinnittää tuohon koodiin huomiota

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.25 22:44:32

On tuo varmasti tyhjää parempi, mutta itse ehkä etsisin vaikka kirppikseltä oikein turvaliivin edullisemmin kuin kaupasta. Tuo vaikuttaa joka tapauksessa jämäkämmältä kuin pelkkä selkäpanssari, joten suojaa paremmin kuin jos olisi ilman.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.