Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aina kivoja hevosia - olen kiitollinen!

Lähettäjä: wiiva 
Päivämäärä:   23.4.25 23:59:35

Kun seuraa sivusta ihmisten haasteita hevosten kanssa ei voi olla muuta kuin kiitollinen hyvästä onnestaan. Mulla on nyt neljäs oma hevonen ja kaikki on mennyt hyvin. Hevoset on olleet hyvin käyttäytyviä, ei ikinä mitään ongelmia. Käsittely, hoito, talutus, lastaus, matkustaminen - ei ongelmaa. Ei myöskään kengittäjän tai ell kanssa. Kivoja ratsastaakin. Terveys kohtuullinen, ei mitään isompaa ongelmaa ikinä yhdelläkään mun hevosista. Kunnes toki ikä ja sen tuomat vaivat, ja sitten olikin aika mennä jo hevosten taivaaseen.
Kun aina kuulee tarinoita vaikeuksista niin halusin kertoa että tosi hyvällä onnella kaikki voi mennä myös hyvin!

Re: Aina kivoja hevosia - olen kiitollinen!

Lähettäjä: Cocopops 
Päivämäärä:   24.4.25 00:07:48

Täällä sama kokemus, on ollut oikein onnistuneita löytöjä kaikki hevoset minullakin :) Yhden olen joutunut lopettamaan tarhassa loukkaantumisen takia, mutta muuten vain murtunut puikkoluu on onneksi suurin terveysmurhe mikä on kohdalle sattunut. Ja sekin siinä mielessä lohdulllinen vaikka, että diagnoosi selkeä ja oli vain noin 6kk parantelu, eli aika nopea homma kokonaisuudessaan. Vaikka ainahan siellä vuosittaisessa vetcheckissä yhtä paljon jännittää, että mitä jos tällä kertaa löytyykin jotain yllättävää ja piilevää kamalaa :D

Lähettäjä: Sanni 
Päivämäärä:   24.4.25 00:12:14

Uskon että se on paljon käsittelijästäkin kiinni. Kivaa kuulla tällaisia!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 07:48:21

Paljon kiinni paitsi käsittelijästä, myös ihan perusluonteesta. Mulla oli ensimmäinen hevonen aivan mahdottoman kiltti ja kiva, toinen täysin toista maata. Älykäs

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 07:52:53

...lähti nopeasti.

Ja valtavalla egolla varustettu, tekee tasan mitä haluaa jos mitenkään vaan voi. Ja tämäkin on periaatteessa tosi kiltti, ei pure eikä potki. Mutta lähtee tarhasta heti, jos sähköt ei ole päällä, jyrää varmasti talliin omine nokkineen jos taluttaja ei ole kokenut, lapset saavat talutusratsastaa mutta ohjia ei heille voi antaa tai lähtee juuri sinne minne haluaa ja niin edelleen. Tästä ei varmasti koskaan tule hevosta, joka käy kaikkien käsiteltäväksi. Mulle tärkeää on se että hevonen kuitenkin toimii itsellä ja tykkää kovasti ylipäätään olla ihmisten kanssa. Hevosia on tosi erilaisia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.25 07:59:04

Aloittajalla on käynyt tosi hyvä tuuri. Mun eka hevonen oli tosi kiva, mutta vaivainen. Sen jälkeen on ollut joko vaikeita ja/tai vaivaisia; isoliikkeisiä, isoegoisia Ferrareita. Pitäis varmaan kattella jotain Ladaa seuraavaksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.