Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teette hevosen kanssa raskausaikana?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 15:40:06

Hevoset omassa pihassa, iltaisin olisi aikaa harrastaa. Selkään en ole enää pariin kuukauteen mennyt mutta jotain pitäisi keksiä ettei hyvä hevonen mene ihan hukkaan. Ohjasajo onnistuu, samoin juoksutus, mutta kävelylenkeille pääsen vähän huonosti kun usein iltaisin olen kahden muun lapsen kanssa kotona ja heidän mentyä nukkumaan on liikuttava pihalla itkuhälytin taskussa. Aikaisempien lasten kohdalla minulla oli hevonen jolle oli helppo löytää liikutusapua mutta nyt tilanne on tämän nykyisen hevosen kohdalla toinen. Huomaan että oma innostus lopahtaa päämäärättömästä vaeltelusta vaikka esimerkiksi ohjasajosta tykkäänkin.

Re: Mitä teette hevosen kanssa raskausaikana?

Lähettäjä: Sasse 
Päivämäärä:   21.4.25 17:22:41

Mulla on sama tilanne. Toisella hevosista on takapolvivaivat, joten sen kanssa suunnitelmissa on systemaattista jumppaa. Mutta toisen kanssa voisi tehdä muutakin..?

Oletko ajatellut verkkokursseja mm. Maasta ratsastukseen? Sitä itse harkitsin. Olisi hauska oppia samalla jotain uutta...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.4.25 08:13:37

Sama homma täällä, tosin oma vasta tänä vuonna 4v. Taluttaen käytiin metsässä ja pellolla talvella mutta nyt jo oma liikkuminen kömpelöä eikä tuo nuori hevonen malta aina kävellä niin hitaasti. Kun kenttä suli n. kuukausi sitten olen päässyt juoksuttamaan ja maastakäsittelyä. Ohjasajoa ja juoksutus 2 ohjalla haluaisin alkaa tehdä, pitää vaan hankkia juoksutusvyö. Kävin joskus kurssin siitä hommasta edellisen hevosen kanssa, nyt voi olla omat taidot ruosteessa mutta aloittaa käynnissä.
Toinen oma on vanhempi osaava hevonen jolle löytyi huippu tyyppi, ei osaava, mutta innostui valmentautumaan ja kehittynyt paljon kun asenne kohdillaan.

Lähettäjä: Soho 
Päivämäärä:   22.4.25 08:26:48

Minun piti laittaa hevoset täysin ratsuttajan hoiviin jo ihan heti alkuraskaudesta, pahoinvointi sai minut sen verran heikkoon happeen, että ei mitään toivoa että olisin voinut tehdä niiden kanssa mitään. Hyvä että itse pääsin sängystä ylös lainkaan. Onneksi sain molemmille paikan hyvän ratsuttajan talliin, vaikka olihan se tosi kallista. Mutta ehdottomasti hevosilleni paras vaihtoehto. Ja ehdottomasti paras vaihtoehto myös oman mielenrauhani kannalta, kun tiesin niiden olevan luotettavien ammattilaisten hoivissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.25 09:17:47

Hanki TRT Methodiin tunnukset ja siedätä hevonen sen avulla kaikkeen mahdolliseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 10:42:15

Ajolenkkejä tein pääsääntöisesti. Käytössä koppakärryt

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.