Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pa ihmiset ostavat koko ajan uusia hevosia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 16:49:36

Lähipiiriin kuuluu useampikin elämäkoululainen ja jatkuvasti ilmestyy pihaan uusia kaakkeja. Millä nämä ostetaan ja elätetään??? Itselle miettinyt oman vanhuksen jatkajaksi uutta harrastehevosta mutta ei vaan kärsi näillä hinnoilla ostaa, ja olen kuitenkin keskivertoa parempipalkkaisessa työssä. Hevoset omassa tallissa niin kulutkin melko kohtuulliset.

Re: Miten pa ihmiset ostavat koko ajan uusia hevosia

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.4.25 16:56:45

milläköhän.. eräs meillä päin vaikuttanut elämäntapa-työtön oikein kehui somessa aikoinaan miten kelan rahat pistää hevoseen. Varusteet hankittiin saman tallin asiakkailta kyselemättä ja maksamatta (=varastamalla) jonka takia olikin melkoinen kiertolainen.

Lähettäjä: UU 
Päivämäärä:   19.4.25 16:59:02

Harvalla rahan lähde on vain palkkatyö/kelan etuudet....sitten jokainen voi miettiä mistä se raha tulee...ps ei tule pääomasta....

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.4.25 17:26:49

No kyllä samaa oon miettinyt. Itse käy töissä uuvuksiin asti ja hädin tuskin sitä yhtä pitää itsehoitotallilla, sitten joku ostaa sen kolmannen ja pitää sitä täysihoidossa eikä oo aikoihin tehnyt töitä. Mutta näistä sitten kuuleekin kengittäjältä ja eläinlääkäriltä kun on laskut maksamatta

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   19.4.25 17:39:56

Itsekkin töisdä käyvänä mietin mitin henkilöillä jotka ei töissä käy on varaa ostelka hevlsia, asuntoja, uudehkoja autoja, asunto-autoja. Työttömällä tai
pienituloisella ei ole varaa ostella eikä saa eded rahotuksrlka koska rahoitusyhtiöt vaativat säännölliset palkkatulot. Millä perusteilla Kelan vakio asiakkaat saa nämä ostettua

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   19.4.25 17:40:11

Kiva kaveri olet jos kutsut sun LÄHIPIIRIÄ elämänkoululaiseksi :D Taidat olla sitä itsekin. Jos ovat sun lähipiiriä niin kysy niiltä?!

Lähettäjä: idiootti 
Päivämäärä:   19.4.25 17:46:16

Pakko tähän väliin myöntää, että olen joskus sanonut lähipiirissä olevalle että se on käynyt elämän koulun... Nyt kyllä hävettää, koska en itse nähnyt sitä alentavana terminä vaan siten että elämän aikana on kertynyt enemmän kokemusta... Eli arvostavana... "Elämän koulua" se tämäkin ...

Lähettäjä: tirlittan 
Päivämäärä:   19.4.25 17:47:00

Toivottavasti teet jotain tuolle kateudelle ja katkeruudellesi.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   19.4.25 17:54:06

Oon kieltämättä ihmetellyt ihan samaa :D omalla tallillakin on yksi ihminen joka ei käy töissä, ja silti on omistanut useammankin hevosen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 18:00:52

Määrä korvaa laadun. Heillä on yhtä pa tuttavapiiriä paljon ja sitten ne heikkolaatuiset hevoset kiertävät yhdeltä toiselle muutamalla satasella sen mukaan kenellä on akuutein rahapula. Ei näillä kunnollisia suoritushevosia koskaan ole ja useimmat vielä pitävät liian kalliina ostaa yhtä hyvää hevosta, mutta voivat kuitenkin silmää räpäyttämättä hankkia kuusi huonoa jotka maksavat yhteensä saman.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.25 20:01:05

He säästää paljon rahaa sillä etteivät maksa käyttämistään palveluista. Itsekin erehtynyt joillekin tekemään laskulla palveluja.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   19.4.25 20:09:31

Jos ei tiedä tarkalleen tuloja ja menoja niin mistä sitä tietää miten pa on. Jotkut varakkaammat saattaa jopa näyttää köyhältä, koska ovat tottuneita pihistelemään kaikesta.

Lähettäjä: .L. 
Päivämäärä:   19.4.25 20:28:35

Jotkut voivat väittää olevansa köyhiä, mutta kerää rahaa eri keinoilla ja käyttää sen hevosiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.