Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talli työt ja niistä hyvittäminen tallivuokrassa

Lähettäjä: Työläinen 
Päivämäärä:   19.4.25 05:14:51

Minkälaisia summia saatte hyvitystä talli töistä ja kuinka iso talli?

Esim. aamutalli, jossa hevoset ulos (ruokitaan sinne), tallin siivous ja heinien pussitus, vesien kanto. Tai iltatalli, hepat sisään, mutta ei muuta. Entä pelkät yksittäiset heinäruokinnat päivällä?

Re: Talli työt ja niistä hyvittäminen tallivuokrassa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.4.25 05:55:05

Saimme päättää, joko
kaikkina päivinä täyshoitoa 700€
tai vain arkisin täyshoitoa, vklp itsehoitoa 600€.

Hevosia 15-20. Luonnollisesti jaetaan vuorot asiakkiaden kesken, eli jokaiselle yksi vuoro kk, joko aamu- tai iltatalli. 100€ hyvitys/vuoro. Sanoisin, että on hyvä diili meille. Maneesitallien hinnat nousee, joten tällä diilillä saamme pidettyä vuokran maltillisena.

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   19.4.25 09:17:26

Niin tämä alennussysteemi on hyvä vain asiakkaille. Tallinpitäjän ei pitäisi näihin suostua, jos yrityksen on tarkoitus olla kannattava. Näihin vaan ajaudutaan, jos tarvitaan aikaa käydä muualla töissä tai tallinpitäjä on uupunut ja hintoja ei voi tai uskalla nostaa. Oikeasti se ratkaisu vaan olisi laskea millainen sen vuokran pitäisi olla, että homma ei ole toisten harrastuksen rahoittamista.

Asiakas saa itse työssään palkkaa paljon enenmän kuin tallinpitäjä koskaan ja siksi olettaa myös alennusten olevan paljon enemmän per vuoro kun olisi itse valmis maksamaan palvelusta.

Lähettäjä: Qina 
Päivämäärä:   19.4.25 09:21:49

Yleinen tapa maailmalla ja siellä häärää se 1% tallilla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.25 09:32:44

6e tunti eli 3e puolesta tunnista joka hommaan menee (4 hevosta)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.25 09:40:18

Tallinpitäjänä olen itse suosiolla palkannut ulkopuolisen tekemään tallia. En todellakaan halua hyvittää asiakkaille enempää vuokrasta, mitä he maksavat minulle tallin teosta. Eräskin vaati 8 hevosen aamutallista 60€ palkkaa. Tallissa heinättimet sisällä ja ulkona, jotka täytettynä. Hevosten aamuruokintaan, ulosvientiin ja tallin tekoon menee 2-2,5h. Siinä olikin sitten tuntupalkka kohdillaan :’D

Lähettäjä: K4 
Päivämäärä:   19.4.25 11:15:14

Aikanaan sai 2€/karsinan siivous.

Tuo 30€/h on toiminimellä toimivalle aika edullinen hinta, siitäkään ei jää käteen juuri mitään kun on kaikki maksut maksanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 15:03:14

K4, 30e laskuttavasta jää alvin ym n. 18€/tunti mikä on ihan ok. Oma veroprosentti tietenkin ratkaisee sitten kuinka paljon jää oikeasti käteen.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   19.4.25 16:29:53

Mie saan alennusta 10e/tunti. Yleensä putsaan karsinoita tai kuivitan pihattomökit,käsipelissä tehdään ja paljon kävelyä kun kaikki kaukana toisistaan. Parisenkymmentä hevosta, enimmäkseen pihattoasukkeja.

Päivämäärä:   22.4.25 08:56:31

Tuo 30€/h on toiminimellä toimivalle aika edullinen hinta, siitäkään ei jää käteen juuri mitään kun on kaikki maksut maksanut.
----
Kaikki on aina niin vitun halpaa, hyvä tieto, nostan sillä 900€ kk tallivuokraa kun se on niin @!#$ halpaa ettei edes palkkaa kenellekään jää. 600 nosto 900 =1500€ kk ja halvalla lähtee. Turha valittaa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.4.25 09:01:19

Ei kyllä kannata tallitöitä tehdä hoitomaksua hyvittäen. Niin kauan hyvä, mutta kun sattuu se tapaturma niin menee omaan piikkiin.

Jos hevosen pito on siitä 50 eurosta kiinni niin on aika luopua hevosesta.

Itse en pidä siitä, että vaihtuvat harrastelijat käsitteli hevosta. No sitten sattui typyltä paha arviointi virhe ja hevonen joutui kolmen vuoden saikulle. Talli ei korvanut meni omaan piikkiin tuokin.

Suoraan sanoen perkeleestä ne tallit, joissa harrastelijat tekee töitä osaamatta asiaansa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 12:38:51

No täti vie sitten sen kopukkansa jonnekin missä on van maksettuja työntekijöitä eikä kitise täällä.

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   22.4.25 13:25:20

Täti on aivan oikeassa. Itsekin olen hankkinut tallipaikan sillä oletuksella, että tietyt, tutut ammattilaiset (tp ja työntekijä) käsittelevät hevosiani. En yhtään tykkää siitä, että kaiken maailman tyttöset jakavat heiniä (määrä on mitä sattuu) ja vievät hevosiani sisään & ulos vaikka ovatkin saman tallin (persaukisia?) asiakkaita. Erityisesti toinen hevosistani kestää huonosti epäjohdonmukaista käsittelyä, jonka kohteeksi tyttösten myötä väkisinkin joutuu.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.4.25 14:07:38

Harva asiakas ymmärtää miten pieni palkka tallitöistä jää. Ja sitä ei tuplana tai triplana voi kukaan hyvittää tallivuokrasta. Paras vaihtoehto on hakea itse raha muualta ja palkata pienipalkkainen työntekijä, tai automatisoida kaikki mahdollinen sekä laittaa hepat pihattoihin tai sellaisin karsinoihin joista voi vain avata oven ulos. Kerran viikossa kunnon siivous koneilla (kullakin hevosella oma päivänsä viikosta, ei välttämättä kaikkia kerralla), muuten "peitellään" ja tasoitellaan ja lisätään kuiviketta. Asiakkaille tarhojen siivous.

Päivämäärä:   22.4.25 22:07:14

15€ hyvitystä aamu/iltatallista, menee noin 1h

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.