Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekikö myyjä laittomasti mua kohtaan?

Lähettäjä: Sussu 
Päivämäärä:   18.4.25 22:40:14

Liike myy traikkua josta kiinnostuin ja laitoin viestillä tiedot mitä haen ja sanoin että traikku on selvästi halutun oloinen mutta haluan nähdä sen livenä. Myyjä vastasi ok, kysyin pysyykö se jos seuraava päivä tulen katsomaan. Ei vastannut mutta luulin että kun oli jo iltamyöhään silloin että siksi. Aamusta lähdin ajamaan sovitusti liikettä kohti ajattelin et olenhan heti kun aukeaa siellä sitten.
2.5h matka.
Perillä pettymys, oli myyty eilen etäkaupalla muualle. Oli useampi traikku pihassa juu muita myynnissä mutta ei meidän budjettiin....ja rahoitusta en saa kun ei mennyt läpi. Tämän jälkeen mulle ei sit nähty enää vaivaa edes esitellä mitään vaan Myyjä siirtyi sujuvasti sivulle toisen myyjän luo ja jäätiin sit pihalle ihmetteleen et tähänkö tää meni, koko päivä hukkaan eikä saatu traikkua.
Ei suostunut kommentoimaan että miksei ollut varannut koppia minulle ja miksi ei heti ilmoittautunut että aikoo myydä muualle. Tunsin itseni ihan kakkosluokan ostajaksi vaikka oikeesti olin kuitenkin rahojen kanssa liikkeellä 4000e varattuna niin hullulta tuntui asenne.
Mitään 8000e traikkua ei haluttu ostaa.
Mietittiin tekikö Myyjä laittomasti mua kohtaan, sais maksaa matkat mulle edes

Re: Tekikö myyjä laittomasti mua kohtaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.4.25 22:42:05

Olitko sopinut että menet aamusta katsomaan?
Vai oliko ainut vastaus ok
Vähän epäselväksi jää mitä sovittu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.25 22:42:34

Siis myyjä ei vastannut sinulle mitään tai luvannut että traikku pysyy odottamassa, mutta teki väärin? Näin se kaupoissa menee, että ensimmäinen joka lyö rahat kouraan, niin saa tuotteen

Päivämäärä:   18.4.25 22:53:47

Siis et saanut vahvistusta varaukseesi? Ihan oikein meni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.25 22:55:41

Mitäköhän lakia tässä olisi rikottu?

Lähettäjä: Ivalo 
Päivämäärä:   18.4.25 22:59:24

Lakia ei ehkä rikottu mutta törkeetä toimintaa. Jännä et voinut myydä muualle mutta sulle ei viestiä laittanut et myyty. Millasta koppia etsit, kyllä tuolla 4000 pitäs jonkinlainen saada hankittua ja ilman että tuntee olonsa huonoksi.

Päivämäärä:   18.4.25 23:05:31

Mitä lakia tuossa muka oli rikottu kun eihän teillä edes ollut sopimusta mistään? Miksi edes lähdit ajamaan noin kauas kun ei edes ollut varmuutta että tuote on siellä vielä? Olisit soittanut heti aamusta kun liike aukeaa ja kysynyt että onko se traileri siellä vielä ja voivatko varata sen kunnes tulet katsomaan. Ei millään pahalla mutta kuulostaa omalta tyhmyydeltä.

Lähettäjä: Sussu 
Päivämäärä:   18.4.25 23:15:09

No ehkä lakia ei rikottu mutta eipä mee enään uudelleen tuonne kun mua kohdeltiin kuin olisin ollut ihan outsider. Mietin et kuitenki 4000e käteistä oli niin en ollut ihan pa kuitenkaan renkaita potkimassa.

Päivämäärä:   18.4.25 23:17:42

No siis jos myyjällä ei ollut teidän budjettiin sopivaa eikä rahoitus ollut vaihtoehto niin eipä tuossa oikein mitään ollut tehtävissä.

Seuraavan ostoksen kohdalla pyydä varausvahvistus ennen kuin lähdet matkaan.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   18.4.25 23:41:51

Ei tehnyt laittomasti eikä edes millään tavalla tökerösti.

Olet viestittellyt myyjälle iltamyöhään, ja ajanut paikalle aukeamisen aikaan. Yölläkö sen myyjän olisi pitänyt sinulle vastailla?

Jatkossa tällaiset asiat kannattaa hoitaa esimerkiksi soittamalla. Olisit voinut soittaa jo silloin edeltävänä iltana ja varata kopin asiallisesti, tai soittaa sitten aamulla liikkeen avauduttua. Niin ne oikeat ostajat tekee.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   19.4.25 00:01:14

Ei myyjä laittomasti tehnyt, kun ei ollut luvannut pitää traikkua sinulle varattuna vaikkei ollut varmuutta, että ostatko traikkua edes. On ihan laillista myydä tavara sille jonka kanssa ensin kaupat sovitaan. Sinähän olit sanonut vain, että haluat nähdä traikun livenä. Se, että menet katsomaan, ei tarkoita, että ostat traikun, koska olit itsekin sanonut, että haluat nähdä sen livenä ennen kuin lupaat ostaa sen.

Nopeat syö hitaat.

Lähettäjä: Ik 
Päivämäärä:   19.4.25 06:51:12

Outsider oikein , ai mistä traikkukaupoissa? Jotenkin anteeksi vaan vaikutat vajaalta. Jos ei myyjä mitään vastannut ei se siis sinulle sitä luvannut pitää. Sille on ihan sama tuleeko ne rahat pankilta vai sinulta, ei ne kaupoissa pidä tavaraa varattuna, johan siinä olisi hommaa kun varailisi ja varmaan 90% ikinä paikalle saapuisi. Seuraavalla kerralla soitat liikkeen aukioloaikaan ja sovit menetelmästä.

Lähettäjä: Oppia 
Päivämäärä:   19.4.25 07:19:43

Nyt AP:n kannattaa mennä peilin eteen miettimään.
Sinä olet tehnyt oletuksia, ei mitään sopimusta ole ollut olemassa.
Nopeat syövät hitaat. Jatkossa SOITA.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   19.4.25 07:32:12

Autkaupoissa käynyt näin useamman kerran sovittu että tullaan seuraavana päivänä katsomaan jätetty yhteystiedot katsottu summat valmiiksi välirahasta ja sitten ajetaan muutama tunti turhaan auto onkin jo myyty. Miehelle kävi niin että oli auto kyllä paikalla mutta kun olivat kirjoittamassa papereita se myytiin netin kautta juuri pari minuuttia ennen.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   19.4.25 09:45:43

Kyllä se taitaa nykypäivänä olla niin että se raha otetaan sieltä mistä se on nopeimmin ja varmimmin tulossa. Ei mitkään suusanalliset tai tekstiviestisopimukset merkkaa mitään. Meille on käynyt niin että on oltu seuraavana päivänä lähdössä autokaupoille 3h ajomatkan päähän, ja aamulla vielä autosta soitettu varmistussoitto, jossa kävikin ilmi että autolla on jo toinen hakija pihassa, joten tehtiin uikkari ja palattiin kotiin. Onneksi ei keretty ajaa kuin 50 km. Kannattaa olla kaukaa viisas. Tuossa Jaanan tapauksessa kyllä ihmettelen että miksi autoa ei ole otettu nettimyynnistä pois heti kun kaupasta on sovittu. Se täyttää kyllä törkeyden tunnusmerkit ja osoittaa ettei myyjä ole yhtään kartalla.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   19.4.25 10:00:01

Aloittajan kaltaisia on nykyään paljon ja puolet heistä tekee ohareita. Mitäpäs lottoot aloittaja, jos mitään ei ole sovittu etkä ole käsirahaa maksanut, pysyisikö liikkeet pystyssä tällaisella toiminnalla.

Käsirahalla asiat varataan ja jos sitä ei uskalla maksaa, ottaa tietoisen riskin ettei tuote ole varattuna. Aloittaja ei ole edes varannut mitään ja kiukuttelee kun myyjät tekee työtään.

Miten ihmiset on nykyään näin tyhmiä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.25 10:05:13

Itse olen useampia autokauppoja kiertänyt ja kyllä taitaa aika monessa paikkaa olla niin, että jos haluat varmistaa sen menopelin olevan siellä vielä kun pääset paikalle, pitää niistä maksaa varausmaksu. Varsinkin, jos nettikauppa on mahdollista, niin sen voi ostaa/tehdä suoran ostotarjouksen vaikka keskellä yötä. Myyjä nyy tietenkin ensimmäiselle joka ostaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.4.25 10:15:10

Ostin juuri traikun liikkeeltä, pitivät minulle varattuna useamman päivän (4h matka suuntaansa, joten arkena ei pystynyt hakemaan). Olin tietysti maksanut VARAUSMAKSUNA osan kauppahinnasta, eli myyjä ei ollut pelkkien lupauksien varassa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   19.4.25 11:36:37

Nykyään ihmisillä on taipumus olettaa jotain jota ei kuitenkaan konkreettisesti ole sovittu. Aloittaja oletti että traikku on haettavissa seuraavana aamuna vaikkei myyjä ollut luvannut aloittajalle mitään konkreettista, eli että juu tule huomenna ja pidän traikkua siihen saakka sinulle varattuna kunnes tulet katsomaan. Aloittaja tässä on hölmö, ei myyjä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.4.25 12:19:14

"Liike myy traikkua josta kiinnostuin ja laitoin viestillä tiedot mitä haen ja sanoin että traikku on selvästi halutun oloinen mutta haluan nähdä sen livenä." Jos aloittaja on yhtä sekavilla lauseilla viestitellyt myyjän kanssa, niin ei hän myyjäparka ole voinut edes käsittää, mitä haluat. Et sinä ole puhunut ostamisesta tai varaamisesta yhtään mitään. "Hei, voitko varata trailerin huomiseen klo 10 asti, tulen katsomaan ja ostan sen, jos livenäkin miellyttää?"

Lähettäjä: Tattinen 
Päivämäärä:   19.4.25 22:16:17

Oma moka, kun lähdit ajamaan ilman selvää vastausta traikun varaamisesta. Vaikka olisit ilmoittanut, että tulisit huomenna katsomaan ja otat Jos miellyttää. Aika monta epävarmuustekijää myyjälle. Tiedätpä ensi kerralla odottaa selvää vastausta. Osasta autokaupoista saa varattua auton päiväkis/pariksi, MUTTA siitä maksetaan tietystä varausmaksu.

Päivämäärä:   19.4.25 23:28:02

Tuskin se olisi sinulle sitä ilmaiseksi varannut.

Minä ostin auton helmikuussa,tai oikeastaan kaksi.

Ensimmäisestä minulla oli kauppakirja, rahoitussopimus jne, mutta auto oli mennyt just "ristiin" eli toisen myyjän toimesta meidän tehdessä papereita. Sain sitten toisen auton, paremman ja ostin sen. Ei olisi tullut mieleenikään alkaa hillumaan. Nopein voittaa aina.

Olisit mennyt sinne edellisenä päivänä rahoinesi tai tarjonnut 10% käsirahaa siitä yön yli odottelusta. Minäkään en olisi odotellut sinua. Tosiostaja tulee tai ostaa heti eikä huomenna.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   20.4.25 06:39:41

Nykyään varataan puhelimitse paljon tavaraa ja koskaan ei saavuta paikalle. Nyt myydään sille jolla on rahat kädessä ja tulee paikalle.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.4.25 07:33:27

Jos jokaiselle kyselijälle varattaisiin sopimatta kyselty tuote eikä myytäisi muille olisi liike konkurssissa alta aika yksikön. Suurimmasta osasta ei tuollaisen viestittelyn jälkeen kuulu mitään. Myyjälle tule vastaavia viestejä useasti päivässä.

Nyt menee turhat kulut oppirahoista ja oman tyhmyyden piikkiin. Ei noin toimita ja oleteta omiaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.25 08:13:57

"Mietittiin tekikö Myyjä laittomasti mua kohtaan, sais maksaa matkat mulle edes"

Olet ihan itse päättänyt lähteä ajelemaan vaikkei kukaan ole luvannut mitään. Kukaan ei todellakaan ole sinulle mitään velkaa.

Päivämäärä:   20.4.25 08:48:04

Laittomasti..? Oletko tosissasi? Kauppasopimusta tuossa ei missään kohtaa syntynyt.

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   20.4.25 09:39:51

Ei rikos mutta ruma teko. Olit ilmoittanut että olet tulossa muttei vaivautunut ilmoittaa sulle että se on myyty jo. Hyvien tapojen vastaista.

Mikä firma ja missä? Tietää välttää kun menee traikkukaupoille.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   20.4.25 09:54:15

Tai myyjä ei edes ole viestejä nähnyt kun ei ole mitään kuitannutkaan iltamyöhään (mikä se sitten aloittajan määrittelemällä onkaan). Yksipuolinen ilmoitus ei ole mikään sopimus.

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   20.4.25 10:00:03

Ox, millä se myyjä ilmoittaa etukäteen tuolle ostajille mitään, kun on liikkeellä ennen liikkeen aukeamista? Sen on voinut joku toinen tosiaan ostaa yöllä netistä, ilman että liike on ollut edes auki, paha silloin ilmoitella kenelläkään mitään.

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   20.4.25 10:03:53

Minä ymmärsin aloitusviestistä että myyjän kanssa on viestitelty puolin ja toisin. Jos asia on niin että vain aloittaja on laittanut yhden viestin myyjälle mitä ei ole luettu niin perun edellisen kirjoitukseni.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   20.4.25 10:05:29

"kysyin pysyykö se jos seuraava päivä tulen katsomaan. Ei vastannut mutta luulin että kun oli jo iltamyöhään silloin että siksi."

Ja sitten on aamuvarhaisella lähtenyt ajamaan ja ollut paikalla liikkeen auetessa.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   20.4.25 11:10:02

” Oli useampi traikku pihassa juu muita myynnissä mutta ei meidän budjettiin....ja rahoitusta en saa kun ei mennyt läpi. Tämän jälkeen mulle ei sit nähty enää vaivaa edes esitellä mitään vaan Myyjä siirtyi sujuvasti sivulle toisen myyjän luo ja jäätiin sit pihalle ihmetteleen et tähänkö tää meni, koko päivä hukkaan eikä saatu traikkua.”

Tämä ihmetytti minua. Mitä olisit toivonut myyjän tekevän? Kun olette saaneet selville, ettei teidän tarpeet nyt kohdannut, niin eikö se ole normaalia, että siirrytään sitten muihin puuhiin? Millaista esittelyä olisit kaivannut trailereista, joita et kuitenkaan olisi voinut ostaa?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.4.25 11:25:48

Itse sovin joskus kaupat autosta, tietyllä hinnalla kunhan heti lähden hakemaan, kerroin kauanko menee kun kauempaa lähdettiin ajamaan ja tämä oli ok. 2h ajon jälkeen laittoi myyjä viestin, että auto menikin jo. Paska maku jäi ja Kamuxilta en ikinä enää aio autoa ostaa :)

Päivämäärä:   20.4.25 11:41:54

"Itse sovin joskus kaupat autosta, tietyllä hinnalla kunhan heti lähden hakemaan, kerroin kauanko menee kun kauempaa lähdettiin ajamaan ja tämä oli ok."

Itse taas sovin Kamuxin kanssa, että HE lähtevät ajamaan autoa minun luokseni ja jos en osta, niin maksan parisataa kuluja. Auto tuli ja ostin. Jäi ihan hyvä maku.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.25 12:00:19

Mitään laitontahan tässä ei ole tapahtunut. Varausmaksu tai trailerin kauppahinnan maksu olisi sinetöinyt kaupat. Ei voi olettaa että kaupat on sovittu tai sinetöity, mikäli asiaa ei ole mitenkään sovittu. Myyjällä on oikeus myydä tavaransa kenelle haluaa.Eikä kenelläkään myyjällä ole mitään velvollisuutta selitellä kauppojaan ostajaehdokkaille. Nyt on vain nieltävä pettymys ja siirtyttävä eteenpäin.

Lähettäjä: 1 2 3 
Päivämäärä:   20.4.25 17:26:22

ei

Lähettäjä: oiwhefowiefh 
Päivämäärä:   20.4.25 20:03:02

"Tekikö myyjä laittomasti" haloo, taidat olla vähän yksinkertainen - etkä niin vähääkään. Ota seuraavan kerran joku aikuinen mukaan ostosreissuille.

Päivämäärä:   20.4.25 21:34:56

No näitä tyhmiä ostajia riittää.
Kerran yksi oli ostamassa kissanpentua. Kerroin varausmaksun hinnan. Ei koskaan maksanut. Luovutusikään tullessa alkoi kysellä, koska kissan voi hakea. Kerroin myyneeni sen toisaalle, koska varausmaksun ei maksettu.

Tämän ostajan mielestä hän olisi maksanut varausmaksun hakiessaan kissan. Niin kysynpä vaan kuinka tyhmä voi ihminen olla, kun puhutaan varausmaksusta. Se tarkoittaa, että sillä rahalla varataan itselle se ostettava asia. Ilman sitä tuote on vapailla markkinoilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.