Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teillä kuuluu puolihoitoon? Entä täysihoito

Lähettäjä: Jp 
Päivämäärä:   18.4.25 21:28:18

Harva talli on oikeasti täysihoitotalli. Omistajalle kuuluu vähintään joku pikkuhomma kuten oman hevosen heinien pussitus tai tarhan siivous.

Mitä siis teillä kuuluu kumpaineenkin diiliin?

Re: Mitä teillä kuuluu puolihoitoon? Entä täysihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.25 21:39:35

Meillä on täysihoito, ja se tarkoittaa että omistaja voi lähteä vaikka viikoksi lomamatkalle ja hevosen perushoito (ruokinta, vesihuolto, tarhaus, karsinan ja tarhan siivous, loimitus tarvittaessa) hoituu. Tp tsekkaa hevoset päällisin puolin ulos viedessä ja sisälle hakiessa (ja laidunaikaan aamuin illoin) että kaikki on kunnossa, ja ilmoittaa omistajalle jos on jotain mihin pitää reagoida. Muunlaisia sopimuksia meidän tallilla ei olekaan.

Sanomattakin selvää että viihdymme hyvin.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   18.4.25 21:39:44

Meillä kuuluu puolihoitoon perus ulos sisään loimet pois päälle. Heinät pussitetaan valmiiksi .
Sitten voi ostaa lisäpalveluita haluamansa määrän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.25 21:53:38

No mulla kuuluu täyshoitoon on kaikki paitsi mahdollisten väkkärien laitto valmiiksi (ne kyllä turvotetaan jos tarve) ja nekin voi laittaa vaikka viikoksi kerrallaan valmiiksi jos tarve. Pihatossa. Talli hoitaa heinät, väkkärien annon, tarhan ja makuuhallin siivouksen, loimi päälle/pois, vedet, hevosten tarkastus.

Pihatossa kun on niin puolhoitoa ei ole.

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   18.4.25 22:34:19

Puolihoito: hevonen ulos/sisään, loimitus, vesien laitto, ruokinta 5x väkkärit 2x jolloin omistaja itse tekee: karsinan siivous, tarhan siivous, 4x heinien pussitus, väkkäreiden laitto purkkiin

Lisähinnasta (+200€) saa täysihoidon jolloin omistaja ei tee mitään edellä mainituista.

Lisäksi on tästä välimaastosta palveluita eli kaikki voi ostaa erikseen mitä itselle kokee tarpeelliseksi.

80% asiakkaista on puolihoidolla :)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   19.4.25 00:16:22

meillä kuuluu kaikki paitsi hevosen harjaus ja liikutus :) eli hepan voi huoletta jättää loman ym ajaksi ilman huolen häivääkään.

eli siis kaiken perushomman (mitä jo ylläkin mainittu) lisäksi tallin puolesta hoituu esim kengitykseen ym viennit, akuutit haavojen hoidot, lääkinnät, lisäruokinnat, loimi vaihdetaan/riisutaan kesken päivänkin jos sää vaikka rajusti lämpenee...

lisäksi onnistuu erityisjärjestelyt jos niihin on oikeasti tarvetta. esim pari laihdutuskuurilaista saa heinät verkkoon (talli pussittaa) ja yksi oikeasti metabolinen saa viettää yönsä tallissa vaikka muilla onkin kesällä kokopäivälaidunnus.

heppoja parikymmentä ja hinta puolen tonnin paikkeilla :)

Lähettäjä: Blueberry 
Päivämäärä:   19.4.25 05:29:00

Täysihoito tarkoittaa tallissamme, että hevoseni arki pyörii sujuvasti vaikka minä omistajana en kävisi tallilla. Eli siivoukset, ruokinnat, vesi, tarhaus, loimitus, tsekkaus että hevosella kaikki päällisin puolin hyvin. Eli minun omistajana ei tarvitse siis stressata tai huolehtia noista perus arjen asioista, jos olen vaikka työreissulla. Tämä on minulle aivan välttämättömyys, kun reissaan työn puolesta kerran viikossa säännöllisesti
Puolihoidossa omistaja itse siivoaa tarhan (min 4 x viikossa muistaakseni) ja päivittäin pesee ulkovesiastian, pussittaa heinät ja purkittaa väkirehut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 05:58:47

Tarhan siivous ja väkkärien laitto, eli sellaiset asiat, joita ei tarvitse tehdä päivittäin.

Täyshoito hotellissa ei sisällä samaa kuin vanhainkodin täyshoito.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.