Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tiina Ristimäen talli 90-luvulla?

Lähettäjä: Muisto 
Päivämäärä:   15.4.25 22:13:08

Olin joskus leirillä tuolla ja muistelen, että siellä oli tosi hienoja poneja ja hevosia. Vuosi oli varmaan jotain 1991-1994 välillä. Muistelen, että oltais menty uudelleenkin, mutta siellä ei enää ollut leirejä (voin muistaa väärin).
Onko muilla muistoja paikasta? Erityisesti mieleen ovat jäänet Polly Fay, Al Capone, Imuriina ja ihana pikkuori Laeryds Benson.

Re: Tiina Ristimäen talli 90-luvulla?

Lähettäjä: Kate 
Päivämäärä:   16.4.25 08:08:19

Olin joskus ja mulla oli leirihoitsuna ihana connemaratamma Kate. Muistan sen, että maastossa mentiin kovaa ja aika haastavia tehtäviä tehtiin myös kentällä. Olin itse noin kymmenvuotias silloin.
Muita poneja/hevosia joilla ratsastin oli Bella (welsh), Sametti (arabi), Allu (oli varmaan just toi Al Capone), Polly ja Diana. Allulla mentiin muistaakseni gramaaneilla ja se oli aikamoinen menijä. Benson on jäänyt mullekin mieleen ja sit siellä oli sellainen ihana, ihana walesinponi Sofine. Se ei muistaakseni ollut meidän leirillä käytössä, mutta muistan ihailleeni sitä, kun oli niin kaunis.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 09:52:45

Muistan myös Bensonin. Todella hieno pikkuponi! En käynyt kuin kisoissa Tiinan tallilla, mutta olisin halunnut että oma ponini olisi astutettu Bensonilla, kun oli niin hieno. Vanhemmilla oli onneksi järki päässä, kun tiesivät että pituuskasvu ja rajalliset ponivuodet olisivat estäneet sen varsan kasvattamisen omaan käyttöön kuitenkin. :)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.4.25 11:42:36

Tallilla en ole käynyt mutta useilla hänen kasvateillaan ratsastanut aikoinaan ja jokainen oli kyllä ihan timantti!

Lähettäjä: Exf 
Päivämäärä:   16.4.25 13:29:02

Olin joskus leirillä siellä omalla hevosella. Minua ja kaveriani katsottiin kieroon kun hevosemme olivat taviksia eikä mitään hienosukuisia, joita muutamalla muulla oli. Opettaja kettuili koko ajan, muille puhui normaalisti.
Oli silti ihan hauskaa, onneksi oli tosiaan kaveri mukana, muuten olisi varmaan ollut karsea kokemus.

Lähettäjä: Kate 
Päivämäärä:   16.4.25 13:48:06

Itsekin muistan, että opettaja ei ollut pedagogisesti kovin taitava ja muutamia leiriläisiä nöyryytettiin julkisesti, kun eivät onnistuneet tasolleen liian vaikeissa tehtävissä.
Muistaakseni olimme leiriläiset siellä keskenämme yötä ilman yhtään täysi-ikäistä valvojaa. Maastoon lähdettiin heti ekalla tunnilla ilman mitään tsekkausta että pysymmekö edes hevosen selässä. No, ajat oli silloin erilaiset.

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   16.4.25 14:09:08

Talli toimi silloin nimellä Mäntykallion talli ja mahtavia poneja oli ja hienoja kantakirja oreja.
Siellä oli liuta toisaan parempia Welsh Part Bredeja ja ainakin kaikki joilla itse sain ratsastaa olivat hyvin koulutettuja ja miellyttäviä.

Päivämäärä:   16.4.25 14:32:28

Silloin kun mä olin siellä leirillä, niin mun mielestä se oli vaan Tiinan talli. Tai sillä nimellä me siitä puhuttiin ainakin. Siellä oli muuten myös hirveesti marsuja :D

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   16.4.25 21:01:33

Marsuja ja Chinchilloja! Tiinan talli nimellä kyllä toimi 90-luvun. Käytiin siellä samalla porukalla joka vuosi melkein koko vuosikymmenen. Se oli just parasta ku siellä sai olla ihan keskenään. Ja syömään mentiin Hiacen takaosassa lattialla istuen, Tiinan äiti teki ruuat. Ponit ja hevoset tarhasi kaikki samassa tarhassa ja irti kulkivat ulos ja sisään, karsinan ovet vaan avattiin. Mutta muistan kyllä jonkun ponin loukkaantuneen pahasti toisen potkusta laumassa.

Maastossa mentiin ihan hillittömästi ja kisattiin laukassa pellolla rinnakkain, useampi aina putoili kyydistä ja sitten odotettiin, että joku nousee takas kyytiin ja matka jatkuu. Opetusmetodit oli juu sitä nöyryyttämistä silloin ja vertailua. Diana oli kiltti kimo, sillä myös vikellettiin eli koitettiin seistä selässä eri askellajeissa. Poneilla painettiin talvella hiihtoratsastusta pitkin tietä.

Päivämäärä:   16.4.25 21:23:51

Hei nyt mä muistan kans ton kun mentiin siellä Hiacessa syömään ;D Muistan että sillä Tiinan äidillä oli siellä tallissa semmoinen karahka, että uskalsi kulkea sellaisen ison vihaisen tamman ohi, olikohan Nella nimeltään.
Me "vikellettiin" muistaakseni Imuriinalla.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   16.4.25 21:42:29

Hei muistan kans Bensonin!
Enon kanssa käytiin muutaman kerran ratsastamassa, itse olin n.10 vuotias ja Benson oli silloin jo vanha herra <3 En siis todella muista edes et ratsastinko sillä vai jollain muulla..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.4.25 22:27:05

Mä kävin myös ysärillä, mainittujen lisäksi muistan Davaronan, Missin, Nikke, orit Siili ja Victory tms, Tätsi (Touch of Ice tms), Sohvi (olikohan sama kuin mainittu Sofine?), Ulappa, Harlekiini

Hurjaa oli meno silloin etenkin maastossa, siellä menee yläasteikäiset ihan keskenämme mentiin. Myös pedagogiset taidot loistivat poissaolollaan, mutta se oli kai sen ajan henki.

Vieläköhän tuolla on enää mitään tunti- tai vuokraustoimintaa? Irako isoa tallia yksin pyörittää?

Päivämäärä:   17.4.25 08:05:08

Oi , nyt tuli monta tuttua nimeä <3 Nikke taisi olla Pumpenickel oikealta nimeltään? Siilillä ratsasti kuuro tyttö, joka veti meille maastoja. Olikohan Sheeal sen oikea nimi. Victorylla astutettiin joku tamma meidän leirin aikana, kaikki leiriläiset siellä kuvaamassa tapahtumaa :D Sofinea tosiaan kutsuttiin Sohviksi.

Päivämäärä:   17.4.25 18:43:41

Joo se kuuro osti Siilin itselleen, hän oli jo aikuinen kun minä vielä teini.
Hurjaa oli astutus, kun laitettiin samaan turhaan vaan ja tamma ei ollut aina samaa mieltä oriin kanssa.
Myytiinkö Nikke Hetalle aikoinaan? Sellainen harmaakimo iso poni.
Lisäksi muistan myös Mari hevosen sekä vinoturpaisen Piu ponin.

Päivämäärä:   17.4.25 21:18:05

Oliko Mari Mariel? Taisin muistaa väärin, että se olisi ollut Nella. Se oli aika iso ja silloin ainakin kiukkuinen. Minäkin muistan Piun, olisi kiva tietää, miten sen elämä meni.
.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   17.4.25 22:07:20

Hei mäkin olen ollut leirillä tuolla, en oikein muista ratsastuksesta tai muusta mitään , mutta kärpäsiä oli PALJON. ruokamatkat muistan , joitakin hevosia . Imitoida, fiona ja siili..sametti?
Maneesia ei silloin vielä ollut, milloinkohan se rakennettiin.

Päivämäärä:   17.4.25 22:21:53

Muisto, Marin oikea nimi oli Marihuan tjsp

Päivämäärä:   30.4.25 22:55:53

Vieläkö jollain ois muistoja :)

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.5.25 00:12:34

Muistoja jostain kasarin lopulta, ennen maneesia. Oli ainakin kimot Fenella ja Nadja, muistan kun jäisellä kentällä kompasteltiin. Olin ihan aloittelija silloin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.5.25 05:08:53

Oliko Pumpernickel pieni harmaakimo hevonen? Saman niminen oli ysärinä Oulussa esteheppana.

Päivämäärä:   1.5.25 10:12:21

Tallilla on 2000-luvun puolella ollut kai vain kasvatus- ja myyntitoimintaa. Jossain vaiheessa tuli paljon hevosia myyntiin mm. Hollannista, ja omia kasvatteja näkyi kilpakentillä. Nykyisestä toiminnasta en tiedä.

Lähettäjä: Maikki 
Päivämäärä:   1.5.25 10:55:11

Muistan kisat about vuosi 1990.
Alakentällå verkka ja tien toisella puolen kisakenttä.
Aamulla oli koulukisat ja iltapäivällä este.
Palkintojenjaossa tyttö tippui päälleen hevosen selästä.
Ja oli exravurilla tyttö jonka pappa oli muistissa kuskina.
Oma poni kompastui esteen jälkeen ja veti ympäri.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.5.25 11:19:11

Maikilla menee nyt tallit sekaisin, ei varmasti ollut tien toisella puolella mitään kenttää koskaan

Lähettäjä: Sipsi 
Päivämäärä:   1.5.25 14:02:48

Juu, ei mitään alakenttää eikä tien toisella puolella. Ensin oli vaan tallin vieressä kenttä, sitten myöhemmin tuli maneesi (joskus 90-luvun lopulla tai milleniumin aikoihin?) ja sen toiselle puolelle uusi kenttä.

Silloin ysäriltä toimi kyllä toinenkin Tiinan talli nimellä heppalehdissä leirejä sun muita ilmoitellut talli. En kyllä tiedä missä se oli, en koskaan käynyt.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   1.5.25 16:58:07

Toisella Tiinan tallilla oli vain yksi kenttä.

Päivämäärä:   1.5.25 21:02:55

Kyllä tällä tallilla oli maneesi 90-luvun alkupuolella jo. Tallin ja maneesin välissä oli iso tarha, jossa suurin osa hepoista ulkoili ja kenttä oli maneesin toisella puolella.

Se toinen Tiinan talli taisi olla ja on varmaan edelleen Seinäjoella.

Päivämäärä:   1.5.25 21:07:51

Tiina Ristimäen talli on siis sama kuin "nykyinen" Pin Rock’s?

Päivämäärä:   1.5.25 21:16:42

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 1.5.25 21:07:51

Tiina Ristimäen talli on siis sama kuin "nykyinen" Pin Rock’s?

Kyllä.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   1.5.25 21:19:52

Toinen oli aluksi Peräseinäjoella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.