Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Shettiksen ratsastajan koko ja ikä

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   15.4.25 15:38:26

Ihan kiinnostuksen vuoksi...

Minkä ikäiseksi sinä tai lapsesi ratsasti shettiksillä? Ymmärrän, että lapset on eri kokoisia, mutta silti.

Minkä kokoinen hän oli, kun lopetti?

Re: Shettiksen ratsastajan koko ja ikä

Lähettäjä: Lok 
Päivämäärä:   15.4.25 15:49:55

Olin 7 luokalla kun vielä isolla shettiksellä menin aika säännöllisestikkin. Painoin silloin 45 kiloa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   15.4.25 20:01:32

Jouduin lopettamaan shettiksillä ratsastamisen 10-vuotiaana, kun venähdin liian pitkäksi.

Lähettäjä: Tollai 
Päivämäärä:   15.4.25 21:41:59

Mä oon 30v ja pystysin menemään vieläki shettiksillä xD Ei oo pituutta mulle suotu (reilusti alle 160cm). Eikä painoakaan (alle 50kg), mutta oman kehonhallinta haasteiden takia en halua rasittaa poneja. Ratsastakoot ne ketkä sen osaa, jos osaisin niin varmasti ratsastelisin vieläkin.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   15.4.25 23:18:40

Metrin kokoinen shettis omalla lapsella oli käytössä, kunnes ikää oli reilut 12v. Nyt isompana teininä on n.160cm/55kg, eikä tästä juurikaan enää kasva.

Itse olen mennyt shettiksellä tasan kerran, ollessani 6 luokalla. Olen alle 160cm pitkä, eikä mitään hajua, paljonko painoin tuolloin, mutta olin pyöreä lapsi, joten paino oli ehkä 60-65kg tienoilla. Shettiksen korkeutta en muista, mutta nyt jälkikäteen ajateltuna olen ollut kyllä ihan liian iso selkään. Onneksi oli vain yksi, yksittäinen kerta ja sekin jossain leirikoulussa.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   15.4.25 23:27:44

Meillä metrisellä ponilla yleensä ratsastavat 12v asti, useimmat sen jälkeen jo liian pitkiä selkään ja sitä ennenkin voi olla tosi pitkiä jo. Sitten taas esimerkiksi itse ratsastan myös shettiksiä, vaikka ikää jo 40v. Eli ei oo kyllä iästä kiinni, jos on tosi lyhyt ja kevyt ratsastaja (oon itse vähän yli 150cm ja 45kg).

Lähettäjä: Dumle 
Päivämäärä:   16.4.25 07:45:29

Meillä shettiksellä (tuo oma riiviö taitaa olla 104 virallisesti) ratsastaa vain oikeasti pienet lapset, noin max 12 v lapsen koosta riippuen. Kärrytellä voi sitten vähän isommatkin. Itse olen aika pieni aikuinen ja isoilla poneilla ratsastan toisinaan, mutta en silti näin hitusen alle 160cm / 45kg kokoisena aikuisena todellakaan menisi enää shettiksen selkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.25 20:07:10

mua pyydettiin ratsastamaan tutun shettiksellä. mitä mieltä ootte, oon 18, 49kg, 164cm. oonko liian iso? kehon hallintaa toki löytyy

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   18.4.25 20:29:17

^Olet liian iso säännölliseen ratsastukseen. Joku yksittäinen läpiratsastus vielä menettelee.

Lähettäjä: ninja 
Päivämäärä:   18.4.25 20:37:51

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.4.25 20:07:10

mua pyydettiin ratsastamaan tutun shettiksellä. mitä mieltä ootte, oon 18, 49kg, 164cm. oonko liian iso? kehon hallintaa toki löytyy

Shettis on liian pieni ratsu sinulle
(ja ajattele mielummin just niin päin että pikkuponi on liian pieni, sinä et ole liian iso :) )

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.25 10:22:20

Nyt 15, ja vielä viime kuussa ainakin oon mennyt shettiksillä (95cm). Tietty itsekin sen havainnoi milloin liian iso, ponia haasteellisempi ratsastaa.

Oon nyt n. 43kg ja 152cm, ja oon läpiratsastanut näitä poneja. Eli epäsäännöllisesti oon tän kokoisena mennyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.