Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millasta somea tykkäät seurata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.25 13:01:56

Haluan vaikuttajaksi mutta en oikein tiedä mistä lähteä liikkeelle. Millaista somea siis tykkäätte seurata ja esimerkkejäkin voi antaa. En aijo kopioida mutta vähän vinkkejä kaipaan mihin suuntaan lähteä. hevosiin liittyvää sisältöä siis.

Re: Millasta somea tykkäät seurata

Lähettäjä: aaq 
Päivämäärä:   15.4.25 13:42:53

Hanki oma hevonen ja kuvaa kehityskaarenne. Ketään ei kiinnosta joku ratsastuskouluhevosista somettaminen.

Tiedätkö mitä tarkoittaa vaikuttaja? Jos sulla ei ole mitään sanomaa, mihin saada mukaan katsojia, et voi "Vaikuttaa" heidän ajatuksiin, tekemisiin, ostohaluihin, mihinkään. Olet siis vain somettaja.

Päivämäärä:   15.4.25 13:55:18

Millainen sanoma? Esimerkkejä?

Lähettäjä: aaq 
Päivämäärä:   15.4.25 13:58:40

No kuule kun sitä me ei voida sinulle sanoa :D se pitäis tulla sulta ihan itseltään. Älä keskity haluamaan olevasi joku "vaikuttaja" vaan ala somettamaan niinkuin sinulla nyt riittää sisältöä. Ei me tiedetä millaista sun hevostouhut on nyt.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 14:03:50

Jos haluat vaikuttajaksi niin kai sinulla joku ajatus on siitä, mitä halusit sillä vaikutusvallalla tehdä tai saavuttaa?

vai haluatko kenties somejulkkikseksi?

Lähettäjä: 787 
Päivämäärä:   15.4.25 14:07:28

Tää on tätä esiteinien haaveilua olla kaikenmaailman "vaikuttajia". Itseään pidetäänkin "vaikuttajana" ihan vaan koska somettaa mitätahansa videoita ja on sata seuraajaa.

Vaikuttaja ja somettaja eivät ole sama asia. Lasten päähänpinttymä puhua "vaikutajista".

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.4.25 14:37:12

Ja sitten tehdään tiktokkiin video "kiitos kaikki ihanat seuraajat (käsi-sydän merkki), teitä on jo 14! Teette mun päivistäni niin spesiaaleja!"

Lähettäjä: i4i 
Päivämäärä:   15.4.25 14:38:53

Sinun pitää itse keksiä että millaista sisältöä haluat ja pystyt tuottamaan. Jos et kerran aio matkia muita niin miksi sitten kysyt, että millaisia tilejä me haluaisimme seurata?

Lähettäjä: öjjj 
Päivämäärä:   15.4.25 14:47:54

Haluaisin kuulla ihan rehellisiä tuotearvosteluita.

Kaikki kaupalliset yhteistyöt ja mainokset on pelkkää turhaa liibalaabaa ja tuotteiden kehumista. Hirveän teennäisen kuuloisia.

Usein niissä sanotaan, että tämä uudistettu tuote on parempi kuin vanha ja kun kysyy, että millä tavalla, niin vastaus on "testaa itse :)" tai "Se vaan on :)" mutta ei osata sanoa, että mikä siinä on parempaa. Eli ihan yhtä paska se on kuin kaikki edeltäjänsäkin.

Eli mikä on hyvää, mikä huonoa, miksi tämä kannattaa ostaa, mikä tästä tekee rahanarvoisen vaikka onkin kallis, mikä olisi tälle vähintään yhtä hyvä tai vielä parempi halvempi versio, miksi en tätä ostaisi vaikka onkin trendikäs, miksi en tätä ottaisi edes ilmaiseksi, miksi en koskaan ottaisi tätä tuotetta kaupallisena yhteistyönä ja kehuisi mainostaen, koska kehut olisivat silkkaa valetta, miten tätä tuotetta voisi parantaa, jne.

Esim. jotkut loimet on kuulemma hyviä, mutta niissä on todella huonot soljet/pikalukot ja ne pitää ihan ensimmäisenä vihtaa. Tai joku loimi on todella trendikäs, mutta hirveän epäkäytännöllinen monille hevosille kun istuvuus on huono syystä X. Tai jossain vaatteissa todella huono laatu ja ommeltu vinoon ja on kiero ekan pesun jälkeen, tai jotain muuta. Tai tämä merkitön halpis on laadultaan sata kertaa parempi kuin kalliit merkkituotteet.

Kerrottaisiin, kenelle tämä tuote passaa. Esim. millainen istuvuus varusteissa ja vaatteissa on, tai esim. satuloista, että pakottaako ne ratsastajan olemaan selkä notkolla tai onko jalustinkoukkujen sijainti ja siiven mali ihan utopistinen ottaen huomioon, miten ratsastajan jalka sijoittuisi, jos istuisi oikeaoppisesti.

Veikkaisin, että rehellinen, hyvin perusteltu sisältö vetäisi puoleensa hyvin monia harrastajia. Saisi hyviä vinkkejä siitä, mitä kannattaa ostaa kun itselleen jotain etsii. Hyvät kuvat, ei liikaa muokattu, ei glitteriä ja pilipalimusiikkia vaan asiallista ja rehellistä sisältöä.

Ainakin itse voisin tuollaista seurata. Joten jos sellaisen tilin perustat, niin kerro täälläkin :)

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.4.25 19:33:35

Olen kouluratsastaja itse, joten tykkään seurata tilejä joissa painopiste on nuoren hevosen ratsukouluttamisessa tai kouluratsastuksessa. En jaksa seurata mitään maastakäsittely/puskailu/puuhastelutilejä, toki näillekin oma seuraajakuntansa on.
Tykkään tileistä jotka tekevät sisältöä aktiivisesti ja rehellisesti. En silti kuitenkaan jaksa pelkkää jatkuvaa negatiivisuutta ja monet kotitallit on lähteneet seurattavista juurikin siitä syystä että tilit ovat lokakuusta huhtikuuhun pelkkää marinaa säästä. Kasvattajien tilejä on myös mielenkiintoista seurata jos postaavat omia ajatuksiaan yhdistelmien takana jne. muuta mielenkiintoista ja opettavaista.

En jaksa tilejä mitkä ovat täynnä pelkkiä yhteistyö ja mainospostauksia, delete heiluu nopeasti silloinkin. Ei anna aitoa vaikutelmaa ja some on muutenkin täynnä mainoksia niin ei kiitos. Sen sijaan joku aito suositus jostain hyvästä tuotteesta on mielenkiintoista luettavaa.

Tässä muutamia omia ajatuksiani.

Päivämäärä:   15.4.25 20:14:57

En seuraa tilejä, joissa jatkuvasti yhteistöitä/mainoksia. Ei kiinnosta, koska eivät koskaan ole totuudenmukaisia.

En seuraa tilejä, joissa materialisti(teini) kertoo harva se viikko uusista saappaistaan, kypäristään tai muista. Vihaan kertakäyttökulttuuria ja asioiden ostamista vain sen takia, että joku on söpö tai hieno tai muodissa.

En seuraa tilejä, joissa on pelkästään treenejä ja kisoja. Tai tilejä, joissa kisataan jatkuvasti. Sellaiset eivät ajattele hevosen parasta, enkä seuraa ketään, jolle hevonen on väline.

En seuraa tilejä, joissa on pelkkää ruusunpunaista liibalaabaa. Enkä sellaisia, joiden sisältö on pelkkää kuraa ja p*skaa. Realistisesti ylä- ja alamäet, positiivisen kautta ja rehellisesti.

...Kuten tuosta voi päätellä, en seuraa kovin montaa tiliä :D

Lähettäjä: wfwf 
Päivämäärä:   15.4.25 20:40:18

Suosittelen katsomaan Yleltä "Sointu ja tyrkyt" -sarjan. Ei sinänsä kolahtanut itselle mutta oman työn puolesta olen paljon myös somen kanssa tekemisissä, joten sen vuoksi tuon läpi katsoin. Siinä on kuitenkin vaikuttajaksi haluaville aika hyvää punaista lankaa siitä mikä homman nimi on.

Pitää lähteä sillä liikkeelle, että on se jokin oma juttu ja kohdeyleisö. Hevospuolella se voi olla esimerkiksi oma nuori hevonen, jonka kehittymistä pääsee somen kautta seuraamaan. Se voi taas rönsyillä esimerkiksi varusteisiin ja muihin ASIAAN LIITTYVIIN juttuihin mutta se pääjuttu pitää olla.

Ei kannata tehdä "kaikille kaikkea" vaan sitouttaa se oma yleisö. Kun se oma yleisö koukuttuu, reagoi jne. niin somen algoritmit tykkää ja tili kasvaa. Jos sekoilee viiden eri pääpointin välillä ja yrittää miellyttää kaikkia, on helposti 100 seuraajaa ja 500 bottia jotka eivät koskaan reagoi tai edes katso videoita tms. eikä se lopulta ketään kiinnosta.

Itse olen kohderyhmää mm. Tiiun ja Korven kanaville. Olen samaa ikäluokkaa (heidän välistä), nuoria hevosia itsekin omistanut, kouluttanut ja kilpaillut joten voin samaistua molempien hevosjuttuihin. Lisäksi olen kiinnostunut ratsuhevosten jalostuksesta, josta Korvella on paljon nostoja. Näiden lisäksi seurailen vain joitain hevos-tilejä lähinnä siksi, että ovat tuttujen/kaverien.

Lähettäjä: Lintsu 
Päivämäärä:   16.4.25 02:37:35

Esim Angelinas ponies nousi vähän kerrassaan suosituksi omalla rahalla eli pitivät omaan piikkiin todella paljon arvokkaita arvontoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.