Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskypärien hinnat

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   11.4.25 19:04:01

Hirveitä hintoja. Mielestäni peruskypärä pitäis saada alle sadalla eurolla. Jo senkin takia, että tulis vaihdettua jokaisen tippumisen jälkeen uuteen sekä muutenkin säännöllisesti.. Mitä mieltä hinnoista ja kuinka usein vaihdat kypärän keskimäärin?

Re: Ratsastuskypärien hinnat

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   11.4.25 19:05:08

erittäinkin samaa mieltä. Mitä helv 300 e kypärästä? Kullastako ne on tehty vai mitä?

Päivämäärä:   11.4.25 19:05:57

Verratkaapa esimerkiksi jääkiekkokypärien hintoihin, huikea ero. Lätkäkypärät paljon halvempia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.4.25 20:35:37

Ja joku maksaa yli tonnin kypärästä kun pitää olla sitä bling blingiä.

Lähettäjä: Jana 
Päivämäärä:   11.4.25 20:40:58

Lähettäjä: ///
Päivämäärä: 11.4.25 19:05:08

erittäinkin samaa mieltä. Mitä helv 300 e kypärästä? Kullastako ne on tehty vai mitä?

Ja tuo 300 e on vielä kypäriin edullisimmasta päästä

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   11.4.25 21:15:05

Ihan samaa olen ihmetellyt. Ihan älyttömäksi mennyt nuo hinnat, minusta näyttää että ovat kallistuneet enemmän kuin mitkään muut ratsastusvarusteet.

Kai niille tonnin kypärille sitten on ostajia. Itse en montaa sataa laita ratsastuskypärään vaikka se olisi kullasta tehty. Minun tuurillani kolhisin sen kuitenkin jo seuraavana päivänä.
Täytyy olla miljonääri jos on helppo heittää joku tonnin kypärä heti roskiin kun sen kanssa kerran putoaa satulasta tai tipauttaa lattialle...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 22:42:11

Juu kypärän täytyy olla sen hintainen, että jos ensimmäisellä käyttökerralla tipahdat päällesi, voit ostaa heti uuden.

Mut ei kun on trendikästä pitää suomessa keskellä talvea aurinkolipallisia antaresin tai charles owenin tai samshieldin kypäriä, ni sit niistä maksetaan se ~500e ja sillä mennään sit loppuelämä, kun ei ole rahaa ostaa uutta vaikka tippuis tai ajan myötä olis syytä vaihtaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.25 22:57:15

Minäkin olen kauhistellut kypärien hintoja, tai lähinnä sitä että nykyään tuntuu että ihan normi harrastajillakin jotka eivät ole lähelläkään miljonääriä tai edes puolimiljonääriä, pitäisi olla joku 700 euron Samshield. Olen miettinyt että ymmärtävät kai nämä ihmiset että se kypärä pitäisi vaihtaa aina kun se on saanut iskun, ja ilman iskujakin vähintään viiden vuoden välein? Tai saahan sitä ihminen käyttää rahansa mihin haluaa jos sitä on, mutta jos sitä rahaa tosiaan ei poltettavaksi asti ole niin en tiedä onko järkevää ostaa tavaraa joka saattaa muutamassa sekunnissa tuhoutua niin ettei sitä voi enää käyttää tai korjata.

Omina harrastusvuosina ne muotikypärät oli lähinnä GPA, ja nekin maksoi muistaakseni kolmisen sataa eli silti yli puolet halvempia kuin nykyajan muotikypärät.

Jos itse lähtisin nyt kypäräkaupoille niin budjetti olisi 200e. Jos olisin varakas kilparatsastaja niin silloin saattaisin ostaa kisakypäräksi sen tuhannen euron bling bling -potan.

Lähettäjä: Hööks 
Päivämäärä:   11.4.25 23:04:16

Kävin katsomassa Hööksin sivuja. Halvimmat kypärät alle 40e. Paljon oli n. 100e kypäriä.

Jokainen toki laittaa rahansa mihin haluaa, mutta ei peruskypärä maksa 300e.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.25 23:05:49

Mä valitsin kypärän istuvuuden ja turvallisuuden mukaan. Sen reilu 500 siitä joutui maksamaan ja olen sen vaihtanut jos on päähän kopsahtanut pudotessa, koska haluan suojella päätäni. Kirpaiseehan se, mutta aivovamman saaminen kertaalleen tiputun tai huonolaatuinen kypärän takia kirpaisisi vielä enemmän.

Päivämäärä:   12.4.25 11:12:36

Kyllä, onneksi Hööksiltä löytyy vielä järkihintoja. Horze on karannut ihan käsistä. Ottaa päähän muutenkin noi kovamuovikypärät, ne naarmuuntuu ihan hetkessä.

-----
Lähettäjä: Hööks
Päivämäärä: 11.4.25 23:04:16

Kävin katsomassa Hööksin sivuja. Halvimmat kypärät alle 40e. Paljon oli n. 100e kypäriä.

Jokainen toki laittaa rahansa mihin haluaa, mutta ei peruskypärä maksa 300e.

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   12.4.25 15:59:15

Juu en itekkä tajuu noita hintoja ja en ite ikinä laittais rahaa 500e+ kypärään. Suurin osa siinä maksaa se merkki.. Omat kaks kypärää molemmat ostanu alennuksesta. Toinen joku 50e ja toinen 150e Horze kypärät ja toisessaki on sitä blinblingiä, ni ei oo tarvinnu maksaa itteeni kipeeks sen takia. Samabnlaisesti se 150e kypärä suojaa kuin myös se 500e kypärä..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.4.25 18:00:55

No taannoin halusin kypärän mipsillä ja tuo 500+ maksava oli niistä ainut päähäni hyvin istuva. Sen jälkeen olen ostanut tilalle samanlaisen. Ehkäpä valikoima on nykyään parempi, pitääkin sovittaa sitten kun seuraavan kerran on tarve vaihtaa. Kypärien suojaavuudessa on kyllä eroja, kalliskin voi saada testissä huonot pisteet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 20:37:56

Botin kypärästä maksoin n.250,on MIPS.Enempää en viitsisi maksaa,mutta kyllä tuon maksan turvallisuudesta ja täydellisestä istuvuudesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 23:35:13

"Ottaa päähän muutenkin noi kovamuovikypärät, ne naarmuuntuu ihan hetkessä."

Vähemmän ne päähän ottaa sitten pudotessa kuin ne samettiset.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.4.25 23:45:38

Itse tykkään niistä vanhan mallisista charles oweneista. Ne sopii omaan pääähän ja näyttää kivoilta. Eivätkä ole törkyhintaisia, n. 300 €.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.