Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako rataa kiertäessä käyttää ääniapuja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 10:26:06

Kysymys koskien koulukisoja:
Kun pääsee ennen suoritustaan kiertämään rataa, niin saako siinä ennen lähtömerkkiä vielä käyttää ääniapuja? Olen aina siinä kohtaa vielä jutellut hevoselleni, kun hieman välillä tuijottaa esim. tuomarin autoa tai jotakin kukkapuskaa. Lähtömerkin jälkeen sitten suu suppuun ja suoritukseen. Olen kisannut vuosia tällä toimintamallilla, mutta nyt ekan kerran ikinä tuomari huomautti, että se on virhe ja vähensi pisteistä. Hämmennyin!

Re: Saako rataa kiertäessä käyttää ääniapuja?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.25 11:01:45

Ei kuulosta siltä että tuomari osaisi asiansa.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   11.4.25 11:03:09

Tuomari ei ole ollut ajantasalla. Suoritus alkaa vasta kun pilli viheltää, eli sitä ennen tapahtuva toiminta ei saa vaikuttaa millään tavalla arvosteluun.

Lähettäjä: No johan 
Päivämäärä:   11.4.25 11:05:18

Siis vähensi pisteitä, vaikkei suoritus ollut edes alkanut? Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä??

Oletko varma, ettet maiskutellut suorituksen aikana?

Lähettäjä: VB 
Päivämäärä:   11.4.25 11:20:18

Niin siis mistä vähensi pisteitä - eihän tuossa ole mitään arvostelukohtaakaan vielä auki?

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   11.4.25 11:25:44

Useamman kerran olen ollut sihteerinä maneesissa ja rataa kiertäessä moni (kokenut) ratsastaja ihan ääneen tervehtii tuomareita. Tai jos hevonen on nuori ja jännittää tuomaria, niin ratsastaja juttelee hevoselle. Ei näistä koskaan ole mitään vähennyksiä tullut. Osa tuomareista saattaa jopa puhua sihteerille jotain samaan aikaan, että hevonen kuulee, että pelottava asia onkin vain ihminen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.4.25 11:36:30

Missä kohtaa lomaketta se vähennys on tullut?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   11.4.25 11:50:58

Vähennys oli tehty lopputuloksesta, -0,50 prosenttiyksikköä ja selityksenä ääniapujen käyttö rataa kiertäessä. Eli ei jäänyt epäselvää, mistä olisi tullut.
Valitettavasti menin ihan luokan lopulla, joten tuomari oli jo poistunut kun sain pöytäkirjan käsiini.
Ei tällä nyt ole isoa väliä, olivat seurakisat ja tuolla puolikkaalla prossalla ei olisi sijoitus muuttunut mihinkään. Rusetti tuli ja kaikilla hyvä mieli, vaikka hämmentynyt!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.4.25 12:22:05

Minä olen jutellut hevoselleni muutaman kerran radallakin. Enpä ole ajatellut ettei niin saisi suorituksen aikana tehdä. :D Koskaan ei ole vähennyksiä tai huomautuksia siitä tullut…

Lähettäjä: tietäjä 
Päivämäärä:   11.4.25 15:06:03

SRL:n Koulusäännöissä: 6.2 Muut virheet – tekniset virheet
Kaikki seuraavat arvostellaan virheinä ja niistä kustakin aiheutuu 0,5 % -yksikön vähennys lopputuloksesta per virhe, …. mm.
- saapuminen radalle tai rataa ympäröivälle alueelle raipan kanssa
- toistuva maiskuttaminen
- saapuminen radalle tai rataa ympäröivälle alueelle suojat jalassa tai ratsastajan virheellinen varustus (esim. hanskat puuttuvat).

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.4.25 17:59:51

Minä sain joskus 2010-luvun puolivälissä aluekisoissa huomautuksen ääniapujen käytöstä, kun aivastin...

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.4.25 18:45:48

Aina olen hevoselle rataa kiertäessä jutellut tuomareiden kohdalla sekä taputellut että ei tarvitse jännittää pöytää tms, koskaan ei ole vähennetty pisteitä eikä kukaan ole huomauttanutkaan.

Mutta kiellettyä on tulla suoritusalueelle kielletyissä varusteissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.