Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ”Kommentoi sana x niin saat..”

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.4.25 16:31:37

Somessa eräällä käyttäjällä tulee usein julkaisuja jossa kertoo jostain kokemuksestaan ensin pitkällisesti ja lopussa lukee suunnilleen ”kommentoi/laita viestillä ’sana x’ niin saat (ilmaista) apua/valmennuksen/tmv”. Nyt tuli samanlainen julkaisu eri ihmiseltä. Miksi ei voi kertoa ”ohjeita” julkisesti vaan täytyy mennä yksityisviestien puolelle? Onko huijaus? Jos tällaiseen reagoi, tuleeko joku suunnilleen verkkokurssi ja jälkeenpäin lasku perään?

Re: ”Kommentoi sana x niin saat..”

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.4.25 16:39:58

No ensinnäkin IG on todella hankala linkittää mitään. "Mene bioon ja klikkaa sieltä linkkiä" niin puoletkaan ei viitsi ja muutama ei edes osaa. Noilla avainsanoilla DM lähtee automaattisesti, viestillä yhteydenotto tuntuu "henkilökohtaisemmalta" kuin yleinen päivitys. Kun "keskusteluyhteys" on avattu, siellä voi myös myydä niitä maksullisia palveluita joiden pariin ihmisiä yritetään houkutella näillä täkyillä.

Lähettäjä: Mainos 
Päivämäärä:   10.4.25 16:50:41

Jenkkien ig tileillä tuota näkee paljon ja on nähnyt pitkään. Ilmeisesti sillä jotenkin kierretään ig:n mainostussääntöjä.

Minullekin tuli joskus ig:n oma varoitus kaupallisesta yhteistyöstä, kun olin ottanut kuvan eväistäni töissä. Eväsrasiat, vesipullo, muki, haarukka ja veitsi olivat kaikki tupperwarea ja olin storyyn kirjoittanut ”Kerro, että siskosi on tupperwaren konsulentti kertomatta, että siskosi on tupperwaren konsulentti”. Ig:n mielestä olisi pitänyt merkitä mainokseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.25 19:46:41

Kun kommentoit sen sanan x niin saat automaattisen yksityisviestin. Ei ole automaattisesti huijaus mutta pelkkä yksityisviesti ei vahingoita mutta toki sitä kautta on varmasti mennyt huijauslinkkejä. Itse olen hommannut näin ilmaisen treeniohjelman ja jonkun reseptin

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   10.4.25 20:52:39

Ei sieltä väkisin tule mitään maksettavaksi vaan voit halutessasi vaikka sivuuttaa koko viestin. Usein juuri tarjotaan ensin jotain ilmaista kurssia tavoitteena että seuraavaksi otetaan se maksullinen kurssi. Tai jos kyse on jostain esineestä, vaikka imurista, niin se linkittäjä hyötyy nimenomaan sen linkin kautta ostetusta tuotteesta sen sijaan että vain kertoisi että tämä imuri on hyvä, kannattaa hankkia!

Ns. influenssereillahan noita automaattivastauksia lähtee jopa kaikille kommentoinneille vaikka eivät olisi edes sitä linkkiä halunneet ja vaikka vahingossa käyttäneet triggerisanaa.

Tuotahan käytetään jo ihan vitsinäkin, eli kun vaikuttajalta lähtee kaikille kommentoineille automaattisesti se linkki niin ihmiset käy siellä kommentoimassa esim.

Kommentoija: "Laitatko tarjouksen niistä lapsiorjista jotka lupasit?"
Vaikuttaja: "Lähetetty, kurkkaa yksityisviestit!"

:D

Lähettäjä: wanha 
Päivämäärä:   10.4.25 21:39:19

"Kun kommentoit sen sanan x niin saat automaattisen yksityisviestin."

Tämä.

Lähettäjä: Sometin 
Päivämäärä:   10.4.25 23:28:09

Kommentit julkaisuissa lisää heti julkaisun näkyvyyttä, siksi kommentteja kalastellaan. Esim "tässä mun lemppari uutuusjätski, kerro sun lempijäätelö kommenteissa" on samantyyppistä kommenttikalastelua, mistä algoritmit sitten tykkää kun ihmiset kommentoi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.