Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satulacomin sivut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.25 08:31:15

Siis mikä juttu tää tietomurto nyt oli? Huutokauppa hävinnyt?

Re: Satulacomin sivut

Lähettäjä: aisa 
Päivämäärä:   10.4.25 08:35:06

Ei ole mitään tietomurtoa, vaan satula.com on itse munannut ja jättänyt asiakkaiden tietoja sellaiseen kansioon johon ulkopuolisilla on ollut pääsy.

https://satula.com/tiedote-9-4-2025/

Päivämäärä:   10.4.25 08:35:47

Ja se huutokauppa on hävinnyt, koska se on päättynyt yli viikko sitten.

Päivämäärä:   10.4.25 08:36:39

Eli asiakkaiden nimiä on ollut nähtävillä?

Päivämäärä:   10.4.25 08:46:05

Lue tuo tiedote, en minä ala sitä sinulle tulkkaamaan. Jos on liian vaiekalukuinen niin copypasteta teksti ChatGPT:hen ja pyydä siltä sama selkosuomeksi.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   10.4.25 09:58:51

Ihnisten nimet, yhteystiedot jne. julkisesti näkyvillä eivätkä tehneet mitään vaikka siitä heille kerrottiin. Eivät edes vaikka viranomaiset ottivat yhteyttä.

Tuosta tulee luultavasti aika paljon maksettavaa. Eivätkä ole vieläkään tehneet mitään julkista ulostuloa itse. Huonoa yrityksenpitoa.

Lähettäjä: iii 
Päivämäärä:   10.4.25 09:59:27

Mikä tuo tiedote on, jos ei julkinen ulostulo?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.4.25 10:00:36

"Saimme asiasta tiedon Traficomilta syksyllä 2024 ja tuolloin kyseinen tiedosto on poistettu näkyviltä. Asiasta on tuolloin tehty ilmoitus myös tietosuojavaltuutetulle. Tietosuojavaltuutetun toimistolta annetun päätöksen mukaisesti asia ei vaadi muita toimenpiteitä."

Lähettäjä: WH 
Päivämäärä:   10.4.25 10:11:49

Täältä voi lukea mitä siinä on käynyt: https://tinyurl.com/4fy2u4am

Ei tietomurtoa, mutta melko klassinen virhe pilvipalveluiden käytössä. Mm. Allekirjoituksia ja muuta tietoa ollut saavutettavissa, joita pystyisi hyödyntämään esim. identiteettivarkauksissa.

Lähettäjä: iii 
Päivämäärä:   10.4.25 10:14:30

Nykypäivänä ei kyllä allekirjoituksilla ja henkilötiedoilla tehdä yhtään minkäänlaisia identiteettivarkauksia, kun kaikki palvelut on sähköisiä ja edellyttäää sähköisen vahvan tunnistautumisen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.4.25 10:25:53

Mielenkiintoinen näkemys, että yritys ei ole tehnyt ulostuloa, kun tiedote on tullut nettisivuille sekä someen jo eilen iltapäivällä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.4.25 10:32:13

Oho! Tää on aika paha kyllä

Päivämäärä:   10.4.25 11:06:01

Tämmöisten takia pyrin antamaan aina väärät tiedot kaikkiin paikkoihin mihin mahdollista. Just varasin eläinlääkärinkin keksityllä nimellä ja soitin prepaidistä

Päivämäärä:   10.4.25 11:06:42

Satulacomin kanssakin asioinut aikanaan väärällä nimellä

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.4.25 11:07:35

Joo ja mä meen sinne eläinlääkäriin lisäksi naamioituneena.

Lähettäjä: wf 
Päivämäärä:   10.4.25 11:07:42

"Tämmöisten takia pyrin antamaan aina väärät tiedot kaikkiin paikkoihin mihin mahdollista. Just varasin eläinlääkärinkin keksityllä nimellä ja soitin prepaidistä"

foliohattu päässä?

Lähettäjä: minni 
Päivämäärä:   10.4.25 11:13:06

Olisi tietty aiheellista ilmoittaa niille henkilöille, joiden tiedot on vuotanut.

Itse olen myös ollut satula.comin asiakas ja varmaan tiedot levinneet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.25 12:00:14

"Saimme asiasta tiedon Traficomilta syksyllä 2024 ja tuolloin kyseinen tiedosto on poistettu näkyviltä. Asiasta on tuolloin tehty ilmoitus myös tietosuojavaltuutetulle. Tietosuojavaltuutetun toimistolta annetun päätöksen mukaisesti asia ei vaadi muita toimenpiteitä."

Toistetaan tämä nyt vielä kerran.

Lähettäjä:  --- 
Päivämäärä:   10.4.25 12:41:16

Onhan siellä ollut henkilökohtaisia ​​tietoja, kuten nimiä, osoitteita, sähköpostiosoitteita, puhelinnumeroita ja IBAN-tilinumeroita.

Nyt taas jälleen kerran vähätellään asiaa - eihän se satula.comin henkilökunnan omiin tietoihin vaikuta mutta asiakkaat.

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   10.4.25 13:05:33

Siksi en asioi siellä enää. Edes satulaa ein vaihda siellä.
Oli se aikaisemminkin vähän sellainen mörkömafia paikka, mutta nyt työntekijät määärää tahdin, joka ei ole luotettava. Semmosta höpötystä on tänä päivänä ja kaikki tieto on asiakkaan, eli kuulijan vastuulla.

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   10.4.25 13:15:14

No jos asia kovasti huolettaa, tiedotteessa on yhteystiedot josta voitte asiaa kysyä. Yksinkertaista.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.4.25 14:56:20

Huutokauppa on loppunut. Satula josta tarjosin on edelleen myynnissä sivuilla ja jopa alle minun tarjouksen???

Lähettäjä: AAA 
Päivämäärä:   10.4.25 14:59:36

Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 10.4.25 12:41:16

Onhan siellä ollut henkilökohtaisia ​​tietoja, kuten nimiä, osoitteita, sähköpostiosoitteita, puhelinnumeroita ja IBAN-tilinumeroita.

Nyt taas jälleen kerran vähätellään asiaa - eihän se satula.comin henkilökunnan omiin tietoihin vaikuta mutta asiakkaat.

Eiköhän tietosuojavaltuutettu osaa asiansa, ja olisi vaatinut toimenpiteitä, jos asia olisi niin vakava kuin hötönetissä huudetaan.

Päivämäärä:   10.4.25 16:02:16

Mulle on alkanut just tällä aikaa tulla ihan hitosti roskapostia ja huijauspuheluita. Näinköhän meni yhteystiedot jakeluun. Kiitti v*tusti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.