Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruskeasuon tallit

Lähettäjä: heppatyttö96 
Päivämäärä:   8.4.25 21:32:59

Olen autoton 28-vuotias hevosharrastaja Helsingistä, eli mahdollisuuteni hevosharrastukseen on hyvin rajatut. Etsin siksi Ruskeasuon talleilta vuokrattavaa tai hoidettavaa hevosta, jonka kanssa pääsisin puuhailemaan muutaman kerran viikossa.

Olen harrastanut ratsastusta siitä asti, kun olen oppinut istumaan ja perheessämme on ollut omia hevosia noin 16 vuoden ajan. Olen myös kilpaillut kansallisella tasolla esteitä 120cm luokkiin asti ja omaan kokemusta monista erilaisista hevosista.

Jos olet itse tarpeessa tai tiedät jonkun, joka voisi tarvita apuja hevosensa kanssa, minuun voi ottaa yhteyttä!

Re: Ruskeasuon tallit

Lähettäjä: wilhelmiina 
Päivämäärä:   8.4.25 21:51:01

Kannattaa ottaa yhteyttä tallinpitäjiin, Marko Björsiin tai Janne Berghiin. He tietää parhaiten josko talleissaan on joku joka tarvitsee hoitajaa tms.
Hyvinkin saattaa löytyä kokeneelle hevosihmiselle hoitohevonen Ruskeasuolta.
Ja varmaan tiedät että siellä on 5 eri tallia, 2 ridakoulua, poliisitalli ja siis Markon ja Jannen yksäritallit.

Lähettäjä: heppatyttö96 
Päivämäärä:   8.4.25 22:41:11

Joo, käyn siis tällä hetkellä toisessa näistä ratsastuskouluista, mutta huomaan joka viikko sen, ettei ratsastuskouluelämä ole sitä, mitä harrastukseltani haluan.

Kiitos vinkistä! Laitan sitten viestiä eteenpäin.

Lähettäjä: sapgdkgf 
Päivämäärä:   8.4.25 23:13:08

ymmärrän sua todella, jos käyt siinä Markon tallin viereisessä rats koulussa... huh!
Jannen tallista löytyy varmasti sulle hoitoheppa.

Lähettäjä: Olle 
Päivämäärä:   8.4.25 23:15:48

Oisin kiinnostunut kuulemaan lisää tuosta edellä olevan mainitsemasta paikasta, Omistaja oli kiinnostunut myymästäni hevosesta.

Lähettäjä: sapgdkgf 
Päivämäärä:   8.4.25 23:21:41

Mitä haluat kuulla?

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   9.4.25 06:05:23

sapgdkgf senkun jaksaa haukkua, eiköhän se vanha talli ja yrittäjä ole sillä alueella jo menneen talven lumia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.4.25 10:23:26

Rusan toimijoiden sisäisistä suhteista en tiedä, mutta talli on ihan perus ratsastuskoulu, ei erityisen huono eikä poikkeuksellisen erinomainen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.25 10:29:16

"sapgdkgf senkun jaksaa haukkua, eiköhän se vanha talli ja yrittäjä ole sillä alueella jo menneen talven lumia."
aamen

Lähettäjä: tiina 
Päivämäärä:   9.4.25 10:44:02

Mikä vanha yrittäjä? En tiedä tämmöisestä mitään, alkoi kiinnostaa. Yhdellä koetunnilla olen siellä käynyt, opetus - joku vanha täti - oli mun mielestä huonoa, ja ainakaan se hevonen millä menin oli varmaan nuori, ei osannut mitään. Kova se täti oli mielistelemään ja kehumaan oppilaita, vaikka ainakaan mun silmissä ei mitään syytä olisi ollut. Ehkä jotkut tykkää siitä "olit tosi hyvä" höpötyksestä.

Ja olen käynyt monessa ratsastuskoulussa ja kisannut HeB tasolla monta kertaa hyvin prosentein.

Lähettäjä: Olle 
Päivämäärä:   9.4.25 13:34:59

Hevosen myyjänä tietysti hevosten pidosta ja tuntimääristä mitä menevät. Hoidetaanko tarvittaessa? Tää ei ole ihan nuori eikä palmun alta aina lähde, hyvällä liikutuksella ja tarvittaessa vuosihuollolla pysyy hyvänä. Oon vaan nähnyt niitäkin ridakouluja jotka juoksuttaa osaavat iäkkäät hevoset loppuun vuodessa kun kaikki hyöty otetaan irti.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   9.4.25 14:38:08

Oon vaan nähnyt niitäkin ridakouluja jotka juoksuttaa osaavat iäkkäät hevoset loppuun vuodessa kun kaikki hyöty otetaan irti. -
no eikös nuo kaikki ole samanlaisia? Itse en vanhempaa hevostani ikimaailmassa ridakouluun myisi, ennemmin kuoppaan sitten.

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   9.4.25 14:50:19

heppatyttö96, käy viemässä talleihin laput (Kilpis, Markon talli, ja poliisien yksärit) Janne ja Marko keskittyy valmentamiseen, ei siihen kenen hevonen tarvitsee hoitajaa. Kannattaa myös jututtaa paikalla olevia hoitajia, heillä voi hyvin olla tietoa kuka tarvitsee apuja.

Lähettäjä: helmiina 
Päivämäärä:   9.4.25 16:50:33

En myisi ko ratsastuskoululle. Tämä toki vain mun mieleipide.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.