Lähettäjä: Metris
Päivämäärä: 8.4.25 21:52:19
-, ei mullekaan ole ongelma, joka päivä talvikaudella putsaan 3 karsinaa ja annostelen rehut. Mutta jos minä veisin vieraalle hevoseni (yhden tai useamman), syy olisi se, etten syystä X pysty käymään päivittäin saati aamuin illoin. On se syy työ, tiheämmät työmatkat, oma sairastelu tai joku muu, joka tapauksessa se kiteytyy nimenomaan mun kohdalla siihen päivittäiseen sitovuuteen.
Tässä kotopihassa hoidan hevoseni itse, tarvittaessa siippa auttaa heittämällä päiväheinät toimistolla ollessani, tai jos olen pitemmällä työmatkalla siippa hoitaa koko systeemin, tai omillaan jo asuva tyttäreni, jos siippakin on työmatkalla. Kotona systeemit on helppo junailla helpoiksi ja ohjeistaa helpoiksi. Vieraalla olisi liikaa muuttujia, ja esimerkiksi aamuin illoin käyminen olisi hankalaa versus se, että "mökkeilee" perheineen meillä ja kulkee miltä suoraan töihin. Pitäisi tallilla olla joku luottoapu, ja anteeksi nyt vaan, mutta luottamukseni ihmisiin on vuosikymmenten saatossa kärsinyt sen verran railakkassti, että en luota sellaisen luottoavun löytymiseen ja ilmaantumiseen.
|