Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Dressagehub osa 2

Lähettäjä: Pinja 
Päivämäärä:   6.4.25 23:12:43

Osaako joku kertoa millaista keskustelu ratsastuksen sisäpiirissä tästä Susanista on? Ohittavatko nämä jutut olkia kohauttamalla vai onko mahdollisesti jopa oikeusteitse yritetty saada kuriin?

Re: Dressagehub osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   6.4.25 23:26:42

"Ja miksi nämä siniset kielet näkyvät vain kuvissa, ei suorissa lähetyksissä ja kilpailuissa, niin että saisi todistusaineistoa, jota ei varmasti ole photoshopattu tmv."

Sellainen korjaus, että näitä näkyy myös suorissa lähetyksissä/videoissa. Esimerkiksi Everdalen siniharmaana suusta roikkuva kieli näkyy FEI:n itse julkaisemalla hehkutusvideolla (löytyy YouTubesta). Koko "sininen kieli" juttu taisi alunperin lähteä FEI:n julkaisemista kuvista joissa sinisiä kieliä näkyi - ne eivät ainakaan olleet aktivistien muokkaamia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.25 08:58:58

Kamerassa voi itsessään olla väritasapainon säätö päällä… Ja usein niissä onkin kun areenoilla käytetään mitä erikoisempia valoja myös. Että kyllä tämä vouhotus on ihan tarkoituksellista draaman hakemista.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   7.4.25 09:11:02

Videokameroissa varsinkin usein on valmiiksi filterit ja säätimet, jotka tässä tapauksessa voi muokata värejä ja varjoja. Näissä on tosiaan unohtunut että joku idiootti voi käyttää tätä hyväkseen. Kyllä saa olla kuitenkin vähän tyhmä jos uskoo heti näiden aktivistien uusimpiin sekoiluihin. Etsittiin avonaista suuta, löydettiin kuvasta filtterin värivirhe ja saatiin jotain uutta josta tehdä uutinen. Huoh.
Toi dressagehubin nainen tulee kyllä vielä vielä saamaan syytteen tuosta sairaasta kiusaamisesta. Nän videon missä hän ratsastaa itse ja se oli lähes rääkkäystä, kun kroppa vatkaa menemään hallitsemattomasti ja silti istuu harjoitusravissa. Hän ei todellakaan ole mikään kommentoimaan mitään.

Lähettäjä: Aatu 
Päivämäärä:   7.4.25 09:21:44

Väritasapainon säätö ei muuta vaaleanpunaista kieltä siniseksi :DDD

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.4.25 09:34:00

Ykkösketjuun viitaten: sydänvaivaisella ihmisellä on siniset huulet, ei kieli.

Päivämäärä:   7.4.25 10:07:23

DH eukolla on lähtenyt ihan lapasesta tämä vihapuhe. Vanhoilla videoilla hän puhuu kuin normaali ihminen, rauhallisesti. Viime vuodet on olleet agressiivista vihapuhetta täynnä. Ja jos katsotte miten hän vastaa saamaansa palautteeseen, näätte ettei hänellä ole minkäänlaisia käytöstapoja. Ihmettelen vahvasti että hän alustat joihin hän postaa videoita, eivät puutu mitenkään niihin. Hänhän käytännössä käyttää toisten videoita omiin tarkoituksiinsa. Jos kritisoit näitä.videoita, esim. Tiktok poistaa kommentin välittömästi. Mutta hänen täysin asiaton videonsa jää alustalle.

Pidän tärkeänä että hevosten hyvinvointia edistetään mutta en soveliaana että se tapahtuu tälläisellä vihapuheella.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   7.4.25 10:21:37

En nyt näkisi, että ketju nenän päällä on kova. Ennemmin vastaa monia kuolaimettomia ja naruriimuja. Tarhaan hevosten pitäisi kyllä päästä, ja paljon. Kyra on aikansa lapsi.

DressageHub alkoi hyvällä asialla, mutta kirjoittaja on sokaistunut ja kuin maniassa. Nyt sivulla on paljon todella hakemalla haettua asiaa ja hyvin aggressiivista vastaamista. Hyökkääminen 70-vuotiaan jalan asennon kimppuun on jo noloa. Kuten myös lasten ratsastustunnin jakaminen.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   7.4.25 10:31:59

Lähettäjä.

Päivämäärä7.4.25 08:58:58

Kamerassa voi itsessään olla väritasapainon säätö päällä… Ja usein niissä onkin kun areenoilla käytetään mitä erikoisempia valoja myös. Että kyllä tämä vouhotus on ihan tarkoituksellista draaman hakemista.
-----

Noissa FEI:n julkaisemissa kuvissa tai videossa kyse ei ollut mistään kameran asetuksista, koska kaikki muu hevosen ikeniä myöten oli oikean väristä. Jos kyse olisi ollut säädöistä tai värivirheistä, niin kohuun olisi varmasti vastattu kertomalla asiasta eikä vaan poistamalla äkkiä kaikki kuvat eri sivustoilta ja toivottu että kohu menee ohi.

Siitä olen samaa mieltä että DH:n jutut ovat menneet täysin yli. Olen lähinnä seurannut youtubessa hänen videoitaan, ja muutama vuosi sitten julkaisi myös positiivisia pätkiä ja löysi hyviä asioita ratsastajien toiminnasta. Nyt se on pelkkää irvailua, haukkumista ja arvailua, rakentavasti kritiikistä tai keskustelusta ei ole tietoakaan. Kaipaisin enemmän sellaista "mietin olisiko tuossa tilanteessa ollut viisaampaa keskeyttää, koska hevonen ei tutkimusten mukaan opi tuossa mielentilassa mitään positiivista" tai "ratsastaja ymmärsi viisaasti keskeyttää, startteja tulee uusiakin" vs. "vtun pelle, nyt kaikki näkee miten huono ratsastaja olet ja pellet puusilmätuomaritkaan ei uskaltaneet keskeyttää".

Itse tykkäsin Blondedreasagen tyylistä. Hänellä oli myös positiivisia videoita ja tyyli oli asiallinen. Myös Kyra kävi usein kommentoimasta hänen julkaisujaan ja keskustelu oli pääosin hyvin rakentavaa.

Päivämäärä:   7.4.25 11:57:05

” Väritasapainon säätö ei muuta vaaleanpunaista kieltä siniseksi :DDD”

No kyllä muuttaa, mutta samalla pitäisi muuttua myös muut samansävyiset asiat sinertäväksi.

Lähettäjä: Ech 
Päivämäärä:   7.4.25 13:01:13

Se on muuten kumma että tuo DH tyyppi edelleen saa pitää Facebookinsa, vaikka siitä on raportoitu tuhansia kertoja. Silti joku huumorisivu poistetaan, vain koska yksi ihminen väitti että siellä on jotain asiatonta.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   8.4.25 00:22:57

Kulttihan tuo on, mutta niin on kilparatsastuskin. Samanlaisia hulluja molemmilla puolilla.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   8.4.25 06:15:00

Minusta on pohjattoman surullista että ihmiset uteliaisuuttaan tällaisia kanavia seuraamalla tukevat tällaista täysin asiatonta käytöstä, draamaa, vääristelyä, mustamaalaamista, maalittamista, herjaamista, kunnianloukkauksia.. Nykyään jokainen kylähullu voi vauhkota somessa kaikkea mitä huuruissaan ikinä keksiikin, ja saa sille vielä yleisön huomiota.
Ongelmia on, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tämä ei ole enää miltään kantilta asiallista.
Irvokasta tässä on että naikkonen tässä esiintyy suurenakin moraalinvartijana mutta oma kompassi on selvästi täysin hukassa.

Älkää siis antako tällaisille _mitään_ huomiota enää jatkossa. Älkää seuratko, tykätkö, jakako, linkittäkö sieltä mitään sisältöä mihinkään, vaikka kuinka tekisi mieli "kauhistella" jotain mukana, juuri siitä nämä sometilit tekevät tulosta. Ihmisten reaktioista. Eläinten hyvinvointi on aina tunteita herättävä aihe ja sillä on helppo saada huomiota.

Ja eri somekanavilla voi tosiaan ilmiantaa epätosien tietojen levittämisestä, kiusaamisesta. Suosittelen.

Lähettäjä: tämä 
Päivämäärä:   8.4.25 06:37:32

Lähettäjä: niin no
Päivämäärä: 8.4.25 06:15:00

Minusta on pohjattoman surullista että ihmiset uteliaisuuttaan tällaisia kanavia seuraamalla tukevat tällaista täysin asiatonta käytöstä, draamaa, vääristelyä, mustamaalaamista, maalittamista, herjaamista, kunnianloukkauksia.. Nykyään jokainen kylähullu voi vauhkota somessa kaikkea mitä huuruissaan ikinä keksiikin, ja saa sille vielä yleisön huomiota.
Ongelmia on, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tämä ei ole enää miltään kantilta asiallista.
Irvokasta tässä on että naikkonen tässä esiintyy suurenakin moraalinvartijana mutta oma kompassi on selvästi täysin hukassa.

Komppaan tätä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.4.25 10:41:00

Minä taas en ymmärrä miksi dressagehub on joillekin noin kova paikka.
Jokainen vähänkään lajia ymmärtävä, maalaisjärjellä varustettu osaa ajatella itse.

Meillä jokaisella on myös omat arvomme mitä ja miten haluamme tehdä asioita. Jos joku kokee asiakseen tuoda ilmi hänen mielestään epäkohtia lajin sisällä, miksi se on ongelma?
Jos joku laittaisi minusta videota ja kauhistelisi kuinka hevonen aukoo suuta, kanget soi jnejnejne. niin sen sijaan että lähden barrikadeille ja toivon ikuista bannausta kyseiselle ihmiselle internetistä, voin tarkastella omaa tekemistäni avoimesti ja tarkastella rehellisesti kritiikkiä mitä saan.

Kun pystyy seisomaan vakaana omien tekemisten takana, ei dressagehubin kaltaiset tilit ole ongelma.

Jos taas itse sisimmässään tietää, että jutuilla saattaa olla jotain perääkin, mutta sitä ei haluta muiden tietoisuuteen, noustaan puolustuskannalle.

Minun ratsastuksestani saisi kohukuvia, hevonen on levoton suustaan kun jännittyy, se välillä menee kuolaimen taa, välillä on pohkeen takana ja niin edelleen. Jos joku kuvaisi ja julkaisisi kohuotsikon kera, eihän se olisi mitenkään valetta tai maalittamista.
Karu totuus siitä missä vaiheessa ollaan ja ei muuta kuin nöyränä harjoittelemaan paremmaksi.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.4.25 13:52:47

DressageHub harjoittaa vihapuhetta ja maalittaa, se nostaa hevosmaailmanjulkisuuteen todella pieniäkin asioita ja esittää ne epätodessa valossa. Se on ongelma. Se lisää vihaa ja polarisaatiota, jota maailmassa on jo liikaa.

Päivämäärä:   8.4.25 14:57:54

Minun ratsastuksestani saisi kohukuvia, hevonen on levoton suustaan kun jännittyy, se välillä menee kuolaimen taa, välillä on pohkeen takana ja niin edelleen. Jos joku kuvaisi ja julkaisisi kohuotsikon kera, eihän se olisi mitenkään valetta tai maalittamista.

Eli olet rahanahne eläinrääkkääjä,et osaa ratsastaa oikein vaan väkivallalla ja hevoen on pelkkä esine sinulle.
kas kun myönnät se itsekin, tai sitten olet näitä animalisteja joka kirjoittelee tänne muka ratsastajana.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   8.4.25 15:46:06

Tuskin on kenellekään millään lailla "kova paikka" mutta tuollaiset vääristelijät on syytä tuomita ääneen eri yhteyksissä. Väärin on aina väärin, oli se hevosten tai ihmisten huonoa kohtelua.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   8.4.25 15:57:39

Mites kun hevosurheilu lehti julkaisee sinikielikuvia jotakin huippuratsastajaa kuolaten kehuvassa jutussa ja näitten huippuratsastajien omat instagramit myös julkaisee tällaisia sinikieli kuvia.

Onko nämäkin jonkun vihollisen sabotoimia ja vääristelijöitten tulosta?

Se että huippuratsastajat ja hevosurheilu lehti fanittavat sinisiä kieliä on ainoa järkeenkäypä selitys miksi he näitä julkaisevat.

Päivämäärä:   8.4.25 17:51:35

"Eli olet rahanahne eläinrääkkääjä,et osaa ratsastaa oikein vaan väkivallalla ja hevoen on pelkkä esine sinulle."

Se, että joku sanoo jotain, ei tee siitä totta.
Itse tiedän, että en ratsasta väkivallalla eikä hevonen ole minulle esine. En kiristä turparemmiä tiukalle, en käytä alaturpista. En vedä hevosta suusta enkä potki, hakkaa sitä eteenpäin. En käytä kannuksia.

Näin ollen minulla ei ole tarvetta reagoida eikä puolustella mitään.

Jos hevosen kieli menisi minun ratsastukseni aikana siniseksi ja muutoin se olisi normaalin punainen, se kertoisi minulle että se mitä nyt teen, ei ole hevoselle hyväksi. Siitä pitäisi ottaa koppi, eikä etsiä todisteita todistaakseen että ei se mitään haittaa.

Lähettäjä: taptap 
Päivämäärä:   8.4.25 17:59:17

—- sinua ei siis oikeasti haittaisi, vaikka sinusta julistettaisiin totuutena tuollaista rahanahneen eläinrääkkääjän leimaa yhden huonosta hetkestä otetun kuvan perusteella maailmanlaajuisesti someissa?

Päivämäärä:   8.4.25 18:06:26

--- , ai se että jättää välittämättä vihapuheesta on jotenkin oikein?
Ei. Ei. EI.

VIHAPUHE ei ole koskaan oikein. Ei ihnisten maalitus, ei solvaus, ei mikään henkilöön kohdistuva parjaaminen.

Päivämäärä:   8.4.25 18:36:39

, että joku sanoo jotain, ei tee siitä totta.
Itse tiedän, että en ratsasta väkivallalla eikä hevonen ole minulle esine.

Ei paljon itsetietämiset auta jos asiaa tuntemattomille halutaan antaa ihan tarkoituksella kuva että ratsastus ei muuta olekaan kuin eläinväkivaltaa?
Olisiko sinusta kiva mennä tulevaisuudessa siihen pisteeseen että joutuisit aina selittelemään harrastustasi kun yleinen mielipide olisi että se on vain ja ainoastaan eläinrääkkäystä?

Päivämäärä:   8.4.25 19:23:50

"Olisiko sinusta kiva mennä tulevaisuudessa siihen pisteeseen että joutuisit aina selittelemään harrastustasi kun yleinen mielipide olisi että se on vain ja ainoastaan eläinrääkkäystä?"

Yleinen mielipide ei muodostu tyhjästä.
Jos kuulet kaunista laulua ja joku huutaa vieressä kuinka kamalalta kuulostaa, muuttuuko se laulu kamalaksi? Ei.
Mutta jos se laulu on kamalaa ja joku sanoo samaa ääneen, myötäilet.

Ratsastuksella on huono maine ihan syystä. Yleisön mielipide lajia kohtaan on muuttunut negatiiviseksi hiljattain, vielä vuosikymmeniä sitten se oli taidetta.

Kohdellaan niitä hevosia reilusti niin ei tule näitä kohuja.

Päivämäärä:   8.4.25 19:30:51

---, On selvästi joku oe/animalisti. Selvisi minulle kommentoinnin sisällöstä.

Lähettäjä: Höp 
Päivämäärä:   8.4.25 19:33:53

Minusta ratsastuksella on ihan hyvä maine mutta aktivistit yrittää vääntää sitä negatiiviseksi keinoilla joista esim. dressagehub on yksi.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   8.4.25 20:26:05

Suomessakin on hirveä vimma päästä tuohon junaan, tiettyjen eläintenkouluttajien postaukset ovat vähintäänkin lajia sisältä käsin tuhoavia

Lähettäjä: Soopeli 
Päivämäärä:   8.4.25 20:33:16

Olen täysin samaa mieltä ---:n kanssa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Onhan hevosala siistiytynyt jo paljon parin viime vuosikymmenen aikana, tuskin se turhaan on tehty, vaan kyseenalaista toimintaa on ollut. Silloin jo naurettiin "kukkiksille ja oe-tyypeille", mutta niin vaan moni silloin naureskeltu uudistus on toteutunut ja keskustelua lajin tulevaisuudesta käydään kansainvälisesti isoimmilla tahoilla. Ja nytkö ei olisi enää parannettavaa? Pöh, tämä kaikki on vasta alkua! Mielenkiintoista nähdä mikä on hevosurheilun tilanne seuraavan 20 vuoden päästä!

Lähettäjä: esimerkkielli 
Päivämäärä:   9.4.25 02:04:57

Somella on valtava voima ja asiat voi siellä saada helposti näyttämään aivan erilaiselta mitä todellisuus on. Esimerkiksi vaikka minustakin voi ottaa videon jossa hypin trampoliinilla ilmaan, screenshotata siitä sen pienen sekunnin kun olen ilmassa ja sitten väittää että osaan lentää, minun on siis oltava vähintään joku noita. Joku varmasti havaitsee, että kyseessä on feikkiväite. Mutta suuren somettajan oma fanikunta uskoo kaiken mitä somettaja heille kertoo ja monelle se menee läpi totuutena ja he jakavat sitä myös totuutena eteenpäin, minut halutaan polttaa rovioilla. Ja seuraajat alkavat häiriköidä asialla minua sekä läheisiäni siten, että se vaikuttaa negatiivisesti koko elämääni.

Päivämäärä:   9.4.25 11:44:46

Soopeli, sellaista tilannetta ja tallia ei olekaan josta oe saisi halutessaan kohukuvaa.

Päivämäärä:   9.4.25 11:58:47

Kiusaaminen tai suoranainen piinaaminen tai vainoaminen ei ole ok missään tilanteessa. Nämä "se koira älähtää" -kommentit ovat juuri sitä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.4.25 12:02:09

Minusta on vaan mukava lukea herjaa muutamasta huippukouluratsastajasta. Itsepä kiusaavat hevosia mutta kun lokaa tulee omaan niskaan niin tarvitaan äkkiä FEItä pistämään kiusaajat kuriin, voi surku :)

Lähettäjä: Soopeli 
Päivämäärä:   9.4.25 14:21:26

No joo, myönnän että en tunne/tiedä tätä keskustelun varsinaista aihetta enkä henkilöä, oma kommenttini koski laajemmin koko hevosurheilualaa. Mutta alan huippuja täytyy olla lupa myös kritisoida. En tiedä mikä tässä tapauksessa on johtanut tulkintaan kiusaamisesta tai maalittamisesta, koska en tunne tapausta.

Päivämäärä:   9.4.25 16:35:02

Ratsastuksella ei ole hyvä maine. Ehkä harrastajien keskuudessa voikin olla, mutta suuren yleisön keskuudessa ei.
Ja se ei johdu siitä, mitä netissä kirjoitetaan vaan sitä mitä he omin silmin näkevät.

Tähän tietysti vaikuttaa hyvin paljon se, kuinka eläinten hyvinvoinnin arvioinnissa on nykytieteen avulla menty eteenpäin. Nyt kun tiedetään miten mikäkin vaikuttaa ja mihin, ihmiset kiinnittää asioihin huomiota eri tavalla.

Päivämäärä:   9.4.25 18:25:16

^^ Suuren yleisön keskuudessa ratsastuksella on kyllä paremminkin neutraali maine.
Oe tyypit yrittävät sitä kuitenkin vääntää negatiiviseksi.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   9.4.25 18:29:27

^ ja kilparataastajat näyttävästi yrittävät myös kääntää maineen negatiiviseen.

Päivämäärä:   10.4.25 09:20:19

"^^ Suuren yleisön keskuudessa ratsastuksella on kyllä paremminkin neutraali maine."

Kysypä huviksesi tuttavilta mitä mieltä ovat kilparatsastuksesta.
Meillä tuli tässä taannoin eräässä tapahtumassa puheeksi hevoset ja eri lajit, eikä mielipide kyllä ollut mitenkään neutraali.

Eläinten loukkaantumiset, kuolemantapaukset, hevosten "epäluonnolliset" asennot olivat päällimmäisenä mielessä. Kouluratsastuksesta kuului kommentteja "joskus olen nähnyt sellaista "tanssimista" mistä näkyi hevosen iloisuus", mutta myös "se näyttää olevan hevoselle todella epämiellyttävää, eikö niiden pitäisi tykätä siitä kuitenkin"

Esteratsastuksesta kauhisteltiin hevosten jalkojen asentoa alastulossa korkeilla esteillä sekä kovia otteita ohjista.

Ihmiset kokivat, että hevoset eivät näytä tyytyväisiltä ja ihminen vie niitä äärimmilleen.

Lähettäjä: mä2 
Päivämäärä:   10.4.25 09:25:28

Kolme viivaa asuu pääkaupunkiseudulla ja äänestää vihreitä. Sellaisesta kuplasta on aika vaikeaa hahmottaa maailmaa.

Lähettäjä: Pommeli 
Päivämäärä:   10.4.25 09:31:54

Ihmiset on kyllähyvin taitavia sulkemaan silmänsä eläinten pahoinvoinnilta. Ei vain näissä asioissa, mutta myös mm. tuotantoeläinten suhteen. Sairasta sakkia.

Päivämäärä:   10.4.25 09:32:00

Et pysty sitten tähän asiaan muuta kommentoimaan?
Mitähän se kertookaan sinusta, kun ainoa asia millä pystyt ottamaan kantaa on alentaa ja yrittää sitä kautta mitätöidä muiden näkemykset.

Lähettäjä: iii 
Päivämäärä:   10.4.25 09:56:22

Suuren yleisön keskuudessa ratsastuksella ei ole sen enempää hyvää tai huonoa mainetta kuin esimerkiksi seinäkiipeilyllä tai crossfitillä on näitä lajeja harrastamattomien hevosharrastajien keskuudessa.

Hevosharrastajat vain itse kuvittelevat lajinsa suuremmaksi ja tärkeämmäksi kuin se todellisuudessa on. Oikeasti se "suuri yleisö" ei erota kouluratsastusta montesta.

Lähettäjä: mä2 
Päivämäärä:   10.4.25 10:23:54

Puhuttiin yleisestä mielipiteestä. Itse itseään ylentävillä cityvihreillä ei ole yleensä siitä tietoakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.