Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  B:5 myötäys laukassa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.4.25 19:27:20

Miten tuo ympyrä, jossa myödätään ohjista 3:n askeleen ajan on tarkoitus tehdä? Pitääkö siinä hevosen venyttää kaulaansa eteenpäin?

Re: B:5 myötäys laukassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 19:40:14

Jos katsoo youtubesta videoita kys. radasta niin moni vaan myötää eikä hevosen kaula muutu siinä sen enempää, joten luulen että ei tarvi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.4.25 19:45:49

Kyllähän hevosen pitäisi hakea tuntumaa ja venyttää turpaansa kuolaimen perään, mutta säilyttää samalla tasapainonsa ja tahtinsa.

Päivämäärä:   5.4.25 19:51:52

Valmentajan pitäisi osata neuvoa!

Päivämäärä:   5.4.25 20:09:12

Hirmu paljon näkee sitä, että ratsastaja työntää kättä eteen ja ylös, jollon ohja ei pitene yhtään. Niin ei ainakaan pidä tehdä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.4.25 20:12:43

Olen itsekin ymmärtänyt tuon kohdan niin, että annetaan ohjaa ja hevonen venyttää kolmen askeleen ajan, jonka jälkeen taas hieman kootaan.

Tässä testattaisiin sitä säilyttääkö hevonen saman tahdin ja tuleeko "takaisin" ilman että tiputtaa raville.

Mutta ilmeisesti (mitä olen kuunnellut aidalla kommentteja) myötäyksen tarkoitus onkin testata säilyttääkö hevonen ryhtinsä ilman että ratsastaja "tukee" muotoa ohjilla.

Lähettäjä: VB 
Päivämäärä:   5.4.25 20:19:52

Tässä haetaan myös sitä, että hevonen ei tipahda raville, kiihdytä tahtia, nouse ylös muodosta, tai tee muuta sellaista mikä osoittaisi että ratsastaja hallitsee homman liiaksi pelkällä ohjailla.

Päivämäärä:   5.4.25 20:24:07

Itse olen kyseisen radan kisannut ja tein vähän yli korostetun myötäämisen. Hevosen pää seurasi hyvin mukana ja käden palautteessa omalle paikalle seurasi tuntuman perässä ilman että muu kuin kaulan pituus muuttui. Tästä saatiin pisteitä 8.5 kommentilla hyvä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.