Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Desinfiointi

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   4.4.25 22:52:25

Jos käyt usealla tallilla, miten desinfioit ratsastuskamppeesi?

Re: Desinfiointi

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   5.4.25 00:07:09

Esim kengät niin, että harjaan pesen niistä liat pois, annan kuivua ja suihkutan sitten kunnolla desinfiointiaineella. En siis käy samana päivänä kahdella tallilla käytännössä ikinä.
Käyn tällä hetkellä lähinnä kahdella tallilla ja helpoin tietty kun on eri varusteet kokonaan. Kyynärsauva mulla on aina menossa mukana, ja sille sama käsittely kuin kengille, eli pesen liat pois ja suihkuttelen aineella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 00:20:39

Itse vedin pitkään kahden tallin väliä kun oma hevonen asui eri tallilla kun missä olin töissä. Alkuun tein tuota kenkien desifiointia ja muut vaatteet vaihdoin aina mutta lopulta laiskistuin ja hommasin molemmille talleille eri kengätkin. Ratsastus varusteet oli helppo hoitaa, sillä töissä en lähtökohtaisesti ratsastanut joten hätätilanteissa sain lainata tallinpitäjän varusteita. Molempien tallien vaatteet ja varusteet oli autonperässä kannellisissa muovilaatikoissa aina matkassa mukana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 07:27:53

Vaihdan vaatteet hanskoja ja pipoja myöten välissä. Jos joutuu suoraan menee jostakin syystä nii huolellinen harjaus, pyyhkiminen,putsaus jne ja sen jälkeen desinfiointiaineella suihkin.

Lähettäjä: Isla 
Päivämäärä:   5.4.25 08:15:42

Vaihdan kaikki vaatteet.

Mulla on hevoset kotona ja mulla on erikseen ne vaatteet joissa vierailen muilla talleilla. Pesen Sanitolin pyykinpesuaineen kanssa ne aina käytön jälkeen. Kengät vesipesen ja dessaan, mulla on aina autossa desinfiointiaine. Kypärä dessaan.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   5.4.25 08:18:04

En mitenkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.