Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras valkuaislisä

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   29.3.25 08:50:30

Otsikossa kysymys...

Re: Paras valkuaislisä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.3.25 09:02:41

Vaikka täällä aina suu vaahdossa ehdotetaan rypsiä, niin mä olen saanut sillä vaan hevosten mahat kipeäksi. Olen kokeillut sekä rypsikronon että Racing Easy Pron. Aina palannut Racing Proteiniin.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   29.3.25 09:12:11

M, rypsiä sisältävää valkuaisrehua siis syötät joka tapauksessa.

Parhaasta on turha väitellä, mutta yksinkertaisimpia vaihtoehtoja ihan rypsi tai soija.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.3.25 09:42:58

Hyvin on M perehtynyt pussien sisältöön

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.3.25 11:19:58

"Vaikka täällä aina suu vaahdossa ehdotetaan rypsiä, niin mä olen saanut sillä vaan hevosten mahat kipeäksi. Olen kokeillut sekä rypsikronon että Racing Easy Pron. Aina palannut Racing Proteiniin."

Joskus ehkä kannattaa vilkaista siitä säkin kyljestä, että mitä sisältää, ennen kuin alkaa vetää omia johtopäätöksiä ja päteä suu vaahdossa asioista, joista ei tajua mitään. Newsflash: Racing Protein on suurimmaksi osaksi rypsiä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.3.25 11:23:41

Ihana :D Mutta joo, rypsi tai soija. Kumpi hevoselle sopii.

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   29.3.25 16:15:35

Ihan mikä vaan mikä sisältää riiittävän määrän valkuista (alk 26%). Protein tai vastaava, rypsi soija. Mikä hevoselle parhaiten sopii.

Lähettäjä: Racing Protein 
Päivämäärä:   29.3.25 17:58:07

Keskeiset valmistusaineet: Rypsirouhe, härkäpapu, melassileike, mäskijauho, perunaproteiini, aminohapot, pellavansiemenpuriste, kasviöljy ja –rasva, suola, PROGUT (Pat.nr. EP 1387620)
Ei se Racing Protein pelkkää rypsiä ole.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   29.3.25 18:01:45

"Ei se Racing Protein pelkkää rypsiä ole."

Eihän kukaan ole niin väittänytkään. Nimimerkki M sen sijaan väitti, että rypsistä tulee maha kipeäksi, mutta sitten kuitenkin kertoi syöttävänsä Racing Proteinia, joka kyllä sisältää muutakin, mutta senkin pääainesosa on rypsi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.25 18:53:16

Soija, pienin syöttö määrä kaikista markkinoilla olevista valkuaisrehusta.

Lähettäjä: Racing Protein 
Päivämäärä:   29.3.25 19:16:41

U: Onko tullut mieleen että ehkä siksi rypsin lisäksi Racing Proteinissa on mahaystävällisiä ainesosia. Rypsi yksinään on aika tujua vatsalle.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   29.3.25 19:37:15

"Olen kokeillut sekä rypsikronon että Racing Easy Pron. Aina palannut Racing Proteiniin."

"
U: Onko tullut mieleen että ehkä siksi rypsin lisäksi Racing Proteinissa on mahaystävällisiä ainesosia. Rypsi yksinään on aika tujua vatsalle."

Yllä henkilö mainitsee kolme eri valkuaistuotetta joista kaksi ei sovi hevoselle, koska rypsi. Kolmas on hyvä vaikka rypsi

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   31.3.25 14:57:40

U: Mihin hevonen tarvitsee härkäpapua? Mäskijauhoa tai perunaproteiinia?

Tän takia en ole syöttänyt mahastaan herkälle Racingin rehuja, kun ihan ihmeellisiä täyteaineita tunkevat. Sama hippolytissa, milloin mitäkin kanelia ja muuta hörhellystä seassa.

Päivämäärä:   31.3.25 15:05:52

Soija estrogeenijohdannainen, saattaa tammoilla pahentaa kiimoja. Jos ei rypsi sovi, niin hampussa korkea valkuaispitoisuus ja pääsääntöisesti hyvin kestetty.

Päivämäärä:   31.3.25 15:15:09

Mites. Meillä rypsi todettu valkuaisrehuna toimivimpana. Nyt käytössä rypsikrono, mutta nyt hevonen alkanut nirsoilla tämän syömistä. Etsinnässä joku helppo perusrehu(ei racing vaan sisällöltään mahdollisimman yksinkertainen) onko tähän antaa jotain suosituksia. Perus melassia olen miettinyt tai progut mutta jos on muita suosituksia niin otetaan vastaan mielellään.
Ja tosiaan tuon rypsin lisäksi ei enää valkuaispitoista rehua tarvitse. Hevonen myös allerginen kauralle ja ohralle mikä rajoittaa.
6v harrastehevonen kyseessä

Lähettäjä: Sinna 
Päivämäärä:   31.3.25 15:21:57

Rypsin kyljessä makua antamaan olen käyttänyt melassileikettä. Ainoa huono puoli ettei voi syöttää kuivana. Kaura voisi olla myös hyvä.

Lähettäjä: Sinna 
Päivämäärä:   31.3.25 15:23:10

Mahdollisuuksien mukaan kannattaa miettiä myös saako valkuaispitoisempaa heinää. Itsellä nyt sellaista ettei tarvitse mitään syöttää. Helpottaa hommia.

Päivämäärä:   31.3.25 15:48:17

Meillä valkuaispitoinen heinä kyllä mutta kasvusta johtuen tueksi tarvitsee meidän tapauksessa lisää valkuaista. Tuo melassi meille on uponnut hyvin ja rehujen turvotus ei ole tässä tapauksessa mikään ongelma. Olen myös aiemmalla hevosella tehnyt sitä että turvottanut sen vaativat ruuat ja loput sekoittanut kuivana sekaan. Meillä tosiaan hevonen asuu pihatossa joten ympäri vuorokauden saa olla vapaalla heinällä eli saa väkirehutkin vain kerran päivässä, joten tuo pieni extra vesimäärä ruuan seassa ei ole yhtään huono vaikka hyvin juokin

Lähettäjä: Secreta 
Päivämäärä:   31.3.25 18:08:51

On se kumma että maha menee kipeäksi rypsistä, mutta sitten kestää kuitenkin rypsin, härkäpavun ja perunaproteiinin :D

Meillä syötetään allergisille juurikin rypsikronoa, koska lyhyt ainesosaluettelo ilman turhuuksia. Ja tiedän omieni lisäksi monia hevosia, joille perunaproteiini ei sovi.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   1.4.25 08:41:39

Kaikista yksinkertaisin on soija, pieni syöttömäärä ja yleensä hevoset ei nirsoile sen kanssa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.4.25 00:29:20

Meillä kanala vieressä, joten kanamunia.

Teen mössön täysrehusta ja munat joukkoon.
4 munaa per 4 litran mössö.

Syöttäny näin jo 6 vuotta. Vanha ravimies opetti.
Ei ole ollut kertaakaan vatsavaivoja!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.