Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minne koulusatula myyntivälitykseen?

Lähettäjä: tollattiis 
Päivämäärä:   29.3.25 08:34:08

Minne kannattaa viedä koulusatula myyntivälitykseen? Satulan hinta noin 3800-4000 euroa... Uudenveroinen merkkisatula

Re: Minne koulusatula myyntivälitykseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.25 09:47:46

Valitettavasti vaikka on uudenveroinen, ei ole enää uuden arvoinen. Satulat, varsinkin kalliimmat, liikkuu nyt melko huonosti ja kukaan ei maksa käytetystä samaa hintaa jolla saisi uuden.

Parhaat rahat toki saat, kun myyt itse, niin ei tarvi maksaa välityspalkkioita.

Päivämäärä:   29.3.25 09:48:35

En tietenkään ajatellut, että on samanhintainen kuin uutena! Satula ollut ostettaessa 5000

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.25 10:01:19

Kyllä mä pistäisin ensin ilmoitukset itse. Esim tori.fi ja facebookissa on satulanmyyntiryhmiä. Arvokkaalle satulalle sovitus panttia vastaan tai niin että menet itse sovittamaan. Suorilla kaupoilla (=ilman sovitusta) edullisemmin. Jos tuntuu ettei mene, laske hintaa. Mulla oli muutaman satasen käyttökuntoinen satula melkein kaksi vuotta myynnissä ennen kuin meni.

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   29.3.25 10:27:19

Voin kertoa, että huonosti liikkuu tällä hetkellä.

Paras koittaa antaa vaihdossa liikkeeseen jos ostat uuden, muuten lähes mahdoton saada kaupaksi.

Välityssatulat liikkeissäkin menee kaupaksi todella huonosti nyt ja myyntiajat kuukausia.

Lähettäjä: fix 
Päivämäärä:   29.3.25 11:36:01

Mikä merkki? Se vaikuttaa paljon.

Lähettäjä: mulla 
Päivämäärä:   29.3.25 12:03:00

Mulla on ylimääräisenä Erreplus Impulse: ei mono ja leveä selkärangan tila. Ihana satula, mutta ei sovi nykyisille hevosille, koska oli varta vasten hankittu isolle pv:lle.
Kolmella tonnilla lähtis´. Mitaä arvelette olisko ostajia?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.3.25 12:44:53

Kiinnostaako butetit ketään?

Päivämäärä:   29.3.25 13:25:13

Prestige mulla! Moneen selkään hyvä ja aivan unelma istua

Lähettäjäjuu 
Päivämäärä:   29.3.25 14:51:59

Mulla: nakkaa lisätietoja sun Erreplussasta, täällä olisi kiinnostusta!

Lähettäjä: Ostaja 
Päivämäärä:   29.3.25 16:20:30

Ostajan näkökulmasta paras palvelu ja parhammat ehdot (mm. vuokrausmahdollisuus) Satula.comilla. 1,5 vuotta etsin satulaa ja varmaan kaikki välittäjät sekä monta yksityistä myyjää kävin läpi.

Moni sanoo, että myyjälle Satula.com ei ole paras.

Lähettäjä: Mulla 
Päivämäärä:   29.3.25 18:03:49

Jep: millaisia tietoja kaipaat?

Lähettäjä: aino 
Päivämäärä:   31.3.25 15:38:50

Juuri meinasin perustaa topicin kysyäkseni, että missä satulat liikkuu.
Mulla on myynnissä kaksi koulusatulaa, kumpikin ihan "nykyaikaisia" (=leveät selkärangantilat ja sellainen suosittu merkki, jonka pitäisi mennä jne) satuloita, alle 10v vanhoja. Kummassakin käytönjälkiä (=naarmuja takakaaressa jne....) mutta vastinhinat ja toppaukset kunnossa eli satulat hyvässä käyttökunnossa.
Toisen satulan ovh uutena noin 4000 e. Siitä mulla on pyynti 1200 e.
Toisen satulan ovh noin uutena 3000 e. Siitä mulla on pyynti 800 e.

Kumpikin myynnissä jokaisessa facen satularyhmässä ja olivat (=eivät ole enää, kun ilmoitukset vanheni) myös tori.fi:ssä. Ilmoituksissa lukee että saa tarjota. Satulat saa sovitukseen.
Edes yhtään ainutta kyselyä ei ole tullut mitään kautta. Ilmoituksissa asialliset kuvat (edestä, sivulta, alta jne) ja mittatiedot.

Onko tosiaan niin, että satulat ei yksinkertaisesti liiku ollenkaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.25 15:43:06

Käytettyä satulaa ei kannata ostaa yksityiseltä.
- ne on runkotarkastamattomia
- toppaukset epäsymmetrisiä
- muokattavilla satuloilla muokkaus ei kuulu hintaan
- viikon koeaika/1kk vuokraus mahdollisuutta ei ole
- osamaksu mahdollisuus puuttuu
- vastuu, jos satula on runkovikainen tai jotain muuta ongelmaa.

Siinäpä muutama syy, miksi yksityiseltä ei kannata ostaa, vaikka vähän halvemmallakin saattaisi saada. Kulut nousee nopeasti, kun tehdään toppausten fiksaus, muokkaus ja runkotarkastus.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   31.3.25 16:01:01

Juurikin ostin 2500e käytetyn satulan yksityiseltä. Kyseinen malli oli hevoselle sovitettu hyväksi(tallilaisella täysin sama satula jonka takia ostin suorilla kaupoilla) kävin paikanpäällä hakemassa vaikka pitkä matka, jotta näin satulan todellisen kunnon ennen ostoa. Myyjä oli myös myyntiä varten hommannut runko tarkistus raportin jonka jälkeen oli ollut käyttämättömänä.
Eli jos ottaa asioita huomioon voi saada käytettynä yksityiseltä hyviä satuloita ilman stressiä.
Itse myös muutenkin suosin aina yksityiseltä ostamista, sillä niin monesti olen firmojen kautta tullut huijatuksi.
Esim 2023 syksyllä ostin tunnetulta isommalta firmalta kalliimman estesatulan. Hinnassa oli huomioitu että toppaus pitää tehdä mutta muuten mainostettiin että laadukas ja hyväkuntoinen satula jossa runko tarkistettu heille tullessa. Toppaus oli yksi syy ostoon että sai otettua huomioon omaa hevostani. Runko tarkistus raporttia en saanu pyynnöstä huolimatta mutta koska isompi firma ajattelin että siinä vain kestää. Noh vaki sovittaja jota olin käyttänyt vuosia(yksityis yrittäjä) kävi katsomassa satulan, että paljonko topataan ja mitä. Satulaa työstäessään selvisi että rungossa useampi halkeama ja satula täysin käyttökelvoton. Pitkän taistelun ja kuluttajaneuvonnan avulla sain loppujen lopuksi 75% ostosummasta takaisin mutta firma yritti syyttää että olin tässä viikon aikana mitä satula oli minulla ollut niin hajoittanut sen vaikka satula oli hevosen selässä käynyt vain toppausarviossa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.