Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus ja raskauden lopettaminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.3.25 11:17:14

Missä vaiheessa raskautta olette ilmoittaneet asiasta vuokrahevosen tms. omistajalle? Itselläni raskaus on aivan alussa ensimmäisillä viikoilla, eli vielä ei tunnu hyvältä kertoa. En kuitenkaan tiedä, jos jatkossa raskausoireet vaikeuttavat raskautta/tallillakäyntiä eli kovin pitkään en viitsisi asiaa salailla vuokrahepan omistajalta.

Re: Raskaus ja raskauden lopettaminen

Päivämäärä:   28.3.25 11:17:51

*ratsastuksen lopettaminen, heti typo otsikossa :D

Lähettäjä: ( 
Päivämäärä:   28.3.25 19:15:11

Lopetin itse aikalailla heti kun sain tietää raskaudesta, eli viikolla 7.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.3.25 19:39:41

Raskauden saa parhaiten lopetettua lääkärissä eikä raskaudenkeskeytyksestä tarvitse välttämättä kertoa vuokrahevosen omistajalle.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   29.3.25 07:24:08

Itse ratsastin raskaana niin kauaa kuin vatsa antoi myöten. Lopuksi satulasta alastulo oli niin epämukavaa niin lopetin ratsastamisen mutta ajoin hevosta ihan r-viikolle 40.

Lähettäjä: Kyyk 
Päivämäärä:   29.3.25 11:18:20

Ite kerroin joskus rv 14 kieppeillä muistaakseni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.25 11:23:07

Eihän sun heti tartte kertoa että johtuu raskaudesta jos et pääse. Olet vain sairastunut. Sitten jos näyttää sille, että on toistuvaa, on varmasti reiluinta ja helpointakin kertoa raskaudesta. Ymmärrän sen, että alkuvaiheessa on riskit yms eli ei halua ehkä ympäri kyliä toitotella. Mutta ei tarvitse sitten selittää omistajallekaan. Toivottavasti kuitenkin järkevä aikuinen omistajana, niin osaa pyydettäessä pitää suunsa kiinni.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   29.3.25 11:44:01

Minä lopetin viikolla 12, kun putosin rauhallisen hevosen selästä ja raskaus meni kesken.

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   29.3.25 11:53:14

36 viikolle asti ratsastin, helppo raskaus. Toki tiedostin riskit mahdollisessa putoamistapauksessa. Eihän sitä autolla ajo paljon sen turvallisempaa oo…

Lähettäjä: °^° 
Päivämäärä:   29.3.25 20:32:21

Mä ratsastin rv34 ensimmäisessä,ja toisessa rv31.
Vuokraajille kerroin rv20.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   29.3.25 21:56:20

Oltiin tallinpitäjän kanssa käytännössä ystäviä ja olen kertonut jo tosi alussa. Kerroin kyllä keskenmenostakin, vaikkei sillä ollut mitään tekemistä ratsastuksen kanssa.

Ekassa raskaudessa ratsastin viikolle 30, tokassa 21 ja kolmannessa kerran viikolla 15.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   30.3.25 14:41:49

Ettekö te osaa itse mitään päättää. Aina pitää kysellä.

Päivämäärä:   30.3.25 15:38:44

Itse toivoisin että vuokraaja kertoisi mahdollisimman pian, siis sitten kun haluaa sen julki, kunhan ei pitkittöisi kauheasti. Ja mun puolesta halutessaan saisi käydä puuhaamassa hevosen kanssa (halutessaan) sitten kun ei voi enää ratsastaa ilman maksua ja jatkaa synnytyksen jälkee kun siltä tuntuu (jos haluaa)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.