Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hokkitulpat

Lähettäjä: Aatu 
Päivämäärä:   24.3.25 22:06:48

Näin peruspessimistinä mitkäköhän olis hyvät hokkitulpat? Arveluttaa jättää reiät auki jos se takatalvi kuitenkin vielä tulee uudellemaalle…

Re: Hokkitulpat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.25 22:49:29

Meillä talvikengät ympäri vuoden ja paras ratkaisu on ollut jättää reiät auki ilman mitään. Vaahtomuovi ja pumpuliviritelmät ei pysy, metalliset kierretolpat hitsautuu kenkään kiinni ja kuluu kengän mukana, tarvis ehkä joka päivä kierrellä niitä auki ja kiinni niin sitten saattaisi toimia. Niihin jää silti helposti joku kivenmurikkakin siihen kuusiokoloon, ja sitten niitä ei saa millään kiinni.

Ilman tulppia olen aina saanut hokit kiinni tarvittaessa. Hiekan saa naulalla raapustettua pois ja kivetkin saa joko irti tai murkskattua, jos sellainen sattuu reiässä olemaan jumissa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.3.25 00:55:26

Minulla on sellaisia pinkkejä muovitulppia. Ostin joskus ison läjän enkä enää muista mistä. Yllättävän hyvin ne pysyy ja harvoin on tarvinnut vaihtaa. Ne auttaa kyllä pitämään pahimmat liat poissa, mutta itse ruiskautan isolla lääkeruiskulla ja vedellä reiät puhtaaksi aina ennen hokkien kiinnitystä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 12:51:00

Jättää auki vaan ja tarvittaessa sitten kengitysnaulalla hiekat ja kivet pois

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.25 15:59:42

Nämä on ollut mun mielestä ihan hyviä:

https://www.valjaskulma.fi/product/7857/wahlsten-tulpat-hokinreikiin-m10-60-kpl

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.25 16:57:37

Savukkeen filtteristä paloja

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   25.3.25 16:58:53

Näin kenttäratsastajana sanon että on melkein helpompaa jättää auki ja sitten vaan naulalla puhdistaa jos tarve. Usein nuo tulpat jää turhan tiukasti kiinni sinne hokinreikiin ja lopulta aiheuttaa vaan enemmän harmia. Ei mene montaa minuuttia kauempaa aukaista naulalla reiät.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.25 17:25:09

Mä oon laittanut korvatulpan palasia ratsastuksen ajaksi. Joskus pysyy, joskus ei. Helpottaa tosi paljon, jos ei tartte hiekkaa ihan joka reiästä kaivella monta kertaa viikossa. Mutta jos otan hokit pois keväällä tai syksyllä, kun maa on sula, en laita mitään. Naulalla tai sopivalla työkalulla + jengatapilla on aina saanut reiät auki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.