Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laser hoitolaite

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.3.25 14:37:11

Pitäisi hankkia hevoselle laserhoitolaite, ja haluaisin kuulla jos teillä kokemuksia mitkä hyviä laitteita? Hevosen nivelrikon hoitoon olisi hankinnassa kyseinen laite :)

Re: Laser hoitolaite

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.3.25 14:41:15

Hoitavia lasereita ei myydä kuin eläinlääkäreille ja klinikoille ja muille ammattilaisille, joten kyselepä mieluummin onko paikkakunnallasi joku taho, jolla sellainen on. Nivelrikkoa se ei myöskään paranna, siihen ei auta kuin lääkehoito, toki kipuun korkeatehoinen laser auttaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.3.25 14:48:38

Minulla on Theralux Touch, se on ollut hyvä.

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   21.3.25 15:21:23

Kysy laswellilta. Löytyy nettisivu googlaamalla ”laserwell”. Heidän laitteita käytetään mm. Hummala wellnessillä, joten ihan ammattikäyttöisiä myyvät ja vuokraavat

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   21.3.25 16:20:33

mulla on laser ostettu Laserwellistä, oman nivelrikon kivun hoitoon, ja auttoi, samalla laitteella hoidan omat hevoset. Olen ollut tyytyväinen.

Lähettäjä: juups 
Päivämäärä:   21.3.25 19:04:38

Olennaisin ominaisuus on että on riittävästi tehoa, ja toinen se että laserdiodi pääsee karvapeitteen läpi kosketukseen ihon kanssa, eli siinä pitää olla jokin nystyrä tai sitten sellainen kynämallinen. Mulla on myös Theralux Touch.

Lähettäjä: Haisuli 
Päivämäärä:   21.3.25 20:31:02

Meillä oli ihan tuollainen 10te arvoinen, ja se oli kyllä aivan höpöhöpöhommaa koko masiina.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.3.25 09:03:46

Kokemuksia handy cure laserlaitteesta? On edullinen, mutta esim aallonpituus pitäisi riittää niveliin asti..?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.25 09:54:38

Täys huuhaa laitteita

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   22.3.25 10:03:24

Oma lihasvaivainen ollut paljon parempi kun hoidettu irradialla. Jos hevosella ei vaivoja niin eipä niistä hoidoistakaan ole kuin ennaltaehkäisevää hyötyä eli et välttämättä huomaa mitään eroa. Muutenkin kaikissa tälläisissä hoidoissa on aina se että ethän sinä sitä hevosta samaan aikaan voi verrata hoidettuna vs ilman hoitoja, niin täytyy vaan itse päättää uskooko laitteen toimintaan vai ei. Lasereista on kuitenkin ihan tutkittua tietoa toimivuuden puolesta
Handy cure on ihan lelu, ehkä haavanhoitoon käyttäisin

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   22.3.25 15:15:17

Handy cure on ihan pilipali. Olen kokeillut itselleni ja hevoselle, ei minkäänlaisia tuntemuksia tai apuja. Tuntuu hullulta että vuosien jälkeenkään tämä sama vehje vielä on markkinoilla mutta jos tyoeriä ostajia on niin mikä jottei.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.3.25 16:26:27

Kiitos paljon vastauksista! Entä osaako kukaan suositella turun seudulta ketään ihmisiä/eläinlääkäreitä, joilla laser käytössä ja tekisivät tallikäyntejä

Päivämäärä:   22.3.25 19:22:50

Soita kierros alueesi klinikoille ja yksärilääkäreille ja kysy suoraan onko heillä ns klinikkatason laser käytössä, klinikoiltakin voi koulutettu hoitaja esim käydä tekemässä kotikeikkoa.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   22.3.25 20:23:48

Samalla hinnalla, kun soittaa ell. tai joku muu laaseroimaan saa sen laitteen melkeen vuokrattua itselle. Just puhuin ell, kanssa oman hepan jännevamman hoidosta ja hän sanoi yhden laaserointi kerran olevan ihan tyhjän kanssa. Se tarttee tehdä useammmin, jotta on iloa.

Päivämäärä:   22.3.25 21:35:10

Niitä kymppitonnin klinikkalasereita ei vaan vuokrata.
Käytännössä on sovittu esim meillä päin diili, että hoitaja käy laaseroimassa klinikan laserilla vaikka joka päivä x-monta kertaa asiakkaan luona,jos matka kohtuullinen. Kuitenkin näillä tehokkaimmilla tehdään hoito sykleissä, ei satunnaisesti silloin tällöin, vaan esim 5 kertaa ja sitten viikon, parin tauko, ja tarvittaessa uudestaan.
Osa lähellä klinikkaa asuvista käyttää hevosensa laseroinnissa klinikalla, meillä lasketaan kiinteä könttäsumma ilman klinikkamaksuja, joten esim satasella tai kahdella saa jo ihan merkittävän hoitomäärän joka usein myös riittää.

Lähettäjä: juups 
Päivämäärä:   22.3.25 21:36:56

Kannattaa kysellä alueesi hevoshierojilta myös, aika monilla on jo tehokkaat laserlaitteet ja vaikka itse ainakaan en lainaa omaani asiakkaille, käyn laseroimassakin pelkästään varsinkin jos on saatu ell hoito-ohjeet. Eläinlääkäreillä ei ainakaan meillä päin ole tällaista palvelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.