Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  oma poni liian vaikea

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.3.25 18:30:36

mitä tehdä kun oma poni (20v,welspartbred tamma) on käyny mulle vaan liian vaikeeks. poni on mulla päälle 4 kk ollut ja nyt on ruvennut ottamaan äkkikiitolaukkoja ja tiputtamisyrityksiä ku on huomannut ettei ratsastaja oo tarpeeksi kokenut. en haluis kyseisestä ponista luopua mutta on liian reipas ja vaikea mulle. +kaaduttiin sillon kun koeratsastin ponia niin siitä on jonkinlainen laukkapelko jäänyt enkä enää uskalla mennä muulla kun tosi tukevalla pohjalla. jos jollain ois vinkkejä mulle antaa nii ois tarpeen:)

Re: oma poni liian vaikea

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.3.25 18:32:21

Onko sinulla valmentajaa? Voiko hän käydä useammin, tai voisitko ottaa yhteyttä johonkin pelkotilanteisiin erikoistuneeseen valmentajaan jos omasi ei osaa auttaa?

Joskus auttaa jos ottaa vaikka kaverin seisomaan kentän laidalle.

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   19.3.25 20:13:01

Tekisin alkuun sen laukkatyöskentelyn liinassa jos on mahdollisuus, aina parempi jos saat jonkun valmentajan tai henkisen tuen kentälle. Jos ponilla liikaa virtaa niin vähemmäksi väkkärit ja ponille kunnon liikuntaa, ratsastuksen lisäksi hyvät juoksutukset jos ei tarhassa pura energiaansa. Tekeekö tuota myös muilla, kokeneempi ratsastaja esim. kerran viikossa voisi olla hyvä juttu, jos löytyy ponikokoisia lähipiiristä. Meillä olen itse ratsastanut lapsen nuorta ponia lisäksi, etenkin kun lapsi oli arka alkuun. Ponit oppii nopeasti miten päästä ratsastajasta eroon. Jos et saa ketään avuksi niin miettisin ponin lähettämistä mahdollisesti ammattilaiselle hetkeksi. Onhan satula katsottu että sopiva ja hampaat hoidettu? Etenkin hoitamattomat hampaat (vanhemmalla ponilla voi joutua katsomaan sen 4kk väleinkin jonka sinulla nyt ollut) saattavat aiheuttaa noita lähtöjä, meillä tehnyt kaksi ponia sen takia.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   19.3.25 21:34:56

Ihan minimissään 2x vkossa hyvä valmentaja sua auttamaan!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.