Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten toimisit tässä tilanteessa (kisakyyti)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.25 18:40:45

Olin ilmoittautunut kisoihin sunnuntaiksi ja jouduin perumaan starttini sairastumisen takia.

Muutenhan tässä ei olisi mitään ongelmaa, mutta samalla kyydillä (minun autolla ja kuljetuskalustolla) oli lähdössä myös tallikaveri hevosineen.

Kun ilmoitin, että olen sairastunut enkä pääse kisoihin, enkä kuskiksi, hän alkoi vaatimaan, että maksaisin hänelle b-kortilla ajettavan heppiksen vuokran (n. 100e) koska kulut nousevat nyt hänelle niin korkeiksi kun ei pääsekään kisaamaan pelkillä bensakuluilla.

Olen itse niin pöyristynyt etten tiedä edes mitä vastata. Ensinnäkin, jos joku kuskaa sinua ja hevostasi bensakuluja vastaan niin se on itsessään todella hyvä diili. Jos ei ole sijoittanut omaan vetoautoon + koppiin, niin ajattelisin että pitää ymmärtää että joskus voi joutua maksamaan isomman summan hevosen kuljetuksesta.

Aiemmin sovitut jutut on pitäneet eli tällaisia tilanteita ei ole tullut. Taitaa kyydit kuitenkin jatkossa loppua. Sanokaa nyt te, mitä mieltä olette, olenko epäreilu jos totean että en maksa hänelle heppiksen vuokraa? :D

Re: Miten toimisit tässä tilanteessa (kisakyyti)

Lähettäjä: jose 
Päivämäärä:   15.3.25 18:44:10

no ikävä tilanne mutta mielestäni kaveri peruu starttinsa tai itse hommaa uuden kyydin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.3.25 18:45:37

No et todellakaan maksa mitään vuokraa! Jos kiltti haluat olla niin annat vaikka trailerin lainaan tai vuokraat sen heille puoleenhintaan tms. Oma vika sitten jos ei saa autoa tai ole korttia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.3.25 18:50:50

Jos olet fiksu lainaat koppisi hänelle. Sovitte sitten jonkun korvauksen vaikka

Päivämäärä:   15.3.25 18:53:31

Tallikaverilla ei ole be-korttia tai vetoautoa.

Lähettäjä: Alvar 
Päivämäärä:   15.3.25 18:55:30

Auta armias... itse jättäisin tuollaisen loisen omaan arvoonsa. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Päivämäärä:   15.3.25 18:55:57

Onpa röyhkeä tallikaveri. Hänen pitää vain oppia, että jos on muiden varassa, niin näin voi joskus käydä. Ei todellakaan ole sinun asiasi hommata hänelle yhtään mitään. Tuollaisen jälkeen en itse kyllä edes lainaisi tai kyydittäisi jatkossa.

Päivämäärä:   15.3.25 18:56:32

Kilparatsastusta ei voi harrastaa toisten varassa. Se on kaverillesi voi voi ja keksii itse kyydin tai jää pois. Ei ole sun murhe. Ja lopeta sen kuskaaminen tähän, tyyppi on qsipää.

Päivämäärä:   15.3.25 19:04:30

Eihän tää voi olla tottakaan. :DD Jos on niin hyi hemmetti mikä rotta tuo tallikaverisi. En maksaisi senttiäkään, enkä myöskään kyyditsisi jatkossa (paitsi ehkä 100€ korvausta vastaan, heh).

Kaveri on hyvä ja hankkii ja maksaa itselleen ihan ikioman kuljetuskaluston, jos haluaa kisoihin aina ja satavarmasti päästä. Paitsi että silloinkin saattaa itse joskus hups vaan sairastua.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   15.3.25 19:53:51

Tämä !!

Lähettäjäjose

Päivämäärä15.3.25 18:44:10

no ikävä tilanne mutta mielestäni kaveri peruu starttinsa tai itse hommaa uuden kyydin

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   15.3.25 19:56:53

No ei tarvitse maksaa yhtään mitään, enkä kyllä pitäisi fiksuna traikun lainaamistakaan!! Ei ne lainassa parane...

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   15.3.25 20:00:01

Aikoinaan kun itse olin muiden kyytien varassa, aina oli riski, että kyyti peruuntuu. Silloin ei auttanut muuta kuin etsiä toinen kyyti tai perua startti. Ei tietenkään ole sinun velvollisuus hoitaa toiselle kyytiä, saatika edes ottaa toista hevosta traileriisi mukaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.3.25 21:33:01

Ja ei ole ketään vetoautollista hevosihmistä kaverina, joka voisi häntä kuskata? Tosin saattaa olla syykin, miksi olet ollut ainoa, joka hänet kyytiinsä haluaa.. Ja ei todellakaan ole sinun asia maksaa hänen menojaan. Jokainen huolehtii oman pääsynsä kisapaikalle ihan itse.

Lähettäjä: öäö 
Päivämäärä:   15.3.25 21:49:58

Kuulostaa aika rasittavalta kaverilta. Hän tekee omista ongelmistaan sun ongelmia, tai yrittää tehdä. Älä lähde mukaan tuollaiseen prinsessatouhuun.

Päivämäärä:   15.3.25 21:57:50

Et missään nimessä maksa. Hoitakoot itse kyytinsä tai perukoot kisansa.

Jos alkutilanne olisi ollut, että "kaveri" olisi tilannut yrittäjältä kuljetuspalvelun ja yrittäjä sen peruisi sairastumisen takia, eihän se yrittäjä missään nimessä maksaisi asiakkaalle penniäkään korvausta tästä saati toisen yrittäjän palvelua hänelle, ainoastaan palauttaisi mahdollisen varausmaksun jos sellaista on tajunnut pyytääkään.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.3.25 22:29:39

Et todellakaan maksa!!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.3.25 22:33:04

Ihan mahtava idea! Antaisin tallikaverille pinssin palkinnoksi luovasta ajattelusta. Tuollaiseen kerjuuviestiin en kylläkään edes vastaisi mitään

Lähettäjä: Dmuuu 
Päivämäärä:   15.3.25 22:47:12

Olen sanaton. En keksi mitään pientäkään syytä miksi sinun pitäisi maksaa heppiksen vuokra :D ... varmaan sama tilanne jos esim. Kuljetuskalustosi hajoaisi? Siinähän maksaisit korjauskulujen lisäksi kaverin kyydin kun kehtasikin sinun kalusto hajota juuri kisojen alla ...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.