Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastajan vinous

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.3.25 14:34:23

Ratsastajan oman kehon tietoisuus voi auttaa välttämään hevosen ontuman: "Ratsastajan vinous on usein aika suuri ongelma"

Olen huomannut tämän saman. Tiettyjen ratsastajien alla hevoset kipeytyy samoista paikoista, kyseessä Hu artikkeli johon minulla ei kuitenkaan ole lukuoikeutta. Onko artikkelissa tai täällä ihmisillä kokemusta saadaanko ratsastajien vinpudet työstettyä pois ja millaisella aikajänteellä? Kuinka paljon muut joutuvat korjaamaan vinojen ratsastajien hevosia?

Re: Ratsastajan vinous

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   15.3.25 14:44:55

Niin, siis suurin osahan niin meistä ihmisistä kuin myös hevosista on johonkin suuntaan vinoja ja toispuolisia. Meillä kaikilla on vahvempi puolemme ja heikompi puolemme.

Suurin ongelma on ehkä niillä yhden ratsastajan hevosilla, koska silloin sen selässä on aina se samalla tavalla vino ratsastaja. Tosin riippuen siitä, kumpaan suuntaan hevonen itse on vino, se voi tavallaan kompensoidakin jossakin määrin hevosen vinoutta.

Vinouksia, toispuoleisuuksia ja rakenteellisia ongelmia ei tietenkään saa yhtään enempää ihmiseltä kuin hevoselta yhdellä kerralla pois. Toki riippuen siitä, kuinka pitkältä ajalta tämä vinous on. Jos ongelma on uusi, voidaan sitä saada korjattua esim. osaavalla osteopaatilla tai fyssarilla nopeastikin, mutta jos on ollut vuosia vino, kuluu korjaukseenkin aikaa.

Re: Ratsastajan vinous

Lähettäjä: kallista 
Päivämäärä:   15.3.25 15:18:14

No maksa se 9-10e kk:n lukuoikeudesta. Näet paljon muitakin artikkeleita

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.