Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Valmentajien vino pään asento

Lähettäjä: Ihmettelijä 
Päivämäärä:   10.3.25 20:14:40

Minua ihmetyttää miksi usealla valmentajilla on pää vinossa kun valmentavat? Kulkevat ympyrä pää vinossa. Ajatuksia?

Re: Valmentajien vino pään asento

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 20:23:01

Huvittanut sama asia :D

Kun on pää vinossa niin antaa ymmärtää että katsoo vaikkei sano mitään.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   10.3.25 21:22:25

Ite naureskelin aikasemmin samalle asialle ja myöhemmin olen huomannut juoksuttaessani tekevän samaa. Jotenkin oma ajatus on että näkee liikkeen paremmin pää kenossa. Ei kai tähän ole mitään järkisyytä...

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   10.3.25 21:38:32

Itse teen tätä ja siis jo yli 20v takana. Olen miettinyt johtuuko että olen vasuri ja näen sitten jotenkin paremmin näin :D
Eli ainakaan itsellä ei ole "feikki" eikä muualta opittu. Ärsyttää jopa, koska tässä iässä jo tuntee sen niskassa, ei ole kovin ergonomista. Ajattelen että jotenkin liittyy keskittymiseen. Kamala katsoa videoista tai kuvista itseä!

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   10.3.25 21:51:51

Olen kans huomannut tän, ja joskus nähnyt myös ratsastajan joka estettä katsoessa teki samaa. En käsitä, miten niska kestää :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.25 21:56:46

joillakin se on keskittymisasento. katso areenasta "sointu borg ja tyrkyt" -ohjelmaa ja katso miten se on aina pää vinossa kun kuuntelee jotain :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.25 21:56:59

http://www.nlpu.com/Articles/artic14.htm

They observed that right-handed people tended to shift their heads and eyes to the right during "left hemisphere" (logical and verbally oriented) tasks, and to move their heads and eyes to the left during "right hemisphere" (artistic and spatially oriented) tasks. That is, people tended to look in the opposite direction of the part of the brain they were using to complete a cognitive task.

Pään kallistaminen on todennäköisesti siis reaktio, kun katse täytyy pitää kohteessa mutta työstetään jotain ajatusta. Ilman aktiivista kohdetta pää saattaisi kääntyä samaan suuntaan ilman kallistamista, kun katseen voi ohjata pois. Mutta silmien liike (ja samalla pään liike) liittyy ajattelemiseen, muistamiseen, keskittymiseen ja aivotoimintaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.