Lähettäjä: liikuttaja?
Päivämäärä: 8.3.25 14:56:03
Te, joiden hevosella on vuokraaja tai liikuttaja, miten saatte tietää, mitä hevonen on tehnyt vuokraajan/liikuttajan kanssa?
Oman hevoseni kaapissa on kirjan mallinen kalenteri ja toimiva kynä. Olen pyytänyt, että vuokraaja/liikuttaja merkitsisi kalenteriin mitä hevosen kanssa on tehty ja missä. En tarvitse mitään Finlandia-palkinnon arvoista romaania eikä tarvitse omaa ratsastusta tai hevosta analysoida (saa analysoida jos haluaa). Minulle riittää, jos kalenterissa lukee ”Käyntimaasto, reitti X”. Tai ”kentällä kaikki askellajit”. Olen myös sanonut, että jos ei ehdi tallilla kirjoittaa kalenteriin, minulle voi laittaa myös wa viestillä saman tiedon. Joko kirjoittaen tai ääniviestinä. Silti tämä tuntuu olevan ylivoimaista.
Yksi ihana vuokraaja oli, joka tunnollisesti teki kalenteriin merkintöjä sekä huomioita hevosesta. Ei syyttänyt hevosta, mutta pystyin seuraavalla kerralla testaamaan, toimiiko hevonen minulla (eli ”vika” vuokraajassa) vai oliko hevosessa jotain vialla. Saattoi olla merkintä ”mentiin ympyröitä ja voltteja, oikealle hyvä, vasemmalle en saanut pohjetta läpi. Treenataan tätä seuraavassa valmennuksessa.” Testasin itse, toimiiko hevonen minun kanssani myös vasemmalle.
Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että minulle ilmoitettaisiin, missä hevosella on ratsastettu (maastossa/kentällä) ja mitä askellajeja on menty. Tutustumiskäynnillä tuon tämän aina esiin ja kaikille se on sopinut, mutta käytännössä tietoa ei saa.
|