Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kolmen hevosen traileri/vinosti lastattavat

Lähettäjä: trailerit? 
Päivämäärä:   7.3.25 12:58:25

Etsinnässä hevoselleni mieluisaa matkustuskoppia :D Millaisia nämä kolmen hevosen trailerit on? Saako niihin esim laitettu väliseinät niin että voi käyttää kahdella hevosella, ja siten on enemmän tilaa per hevonen?

Luulen että näihin vinosti lastattaviin hevosta olisi helpompi lastata, varsinkin kun oon usein yksin, mutta kuvissa näyttää että jää tosi vähän tilaa hevosen päälle. Ihan kuin se tulee ihan siihen seinään kiinni?

Kertokaa kokemuksia näistä kolmen hepan traikuista (varsinkin kun on käytössä kahdelle) ja vinosti lastattavista traikuista ylipäätään!

Re: Kolmen hevosen traileri/vinosti lastattavat

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   7.3.25 13:05:30

Osassa on portaattomasti säädettävät väliseinät niin saa kahdelle

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.3.25 13:07:27

Ainakin pitää olla kunnon veturi. Mä vedin Jeepillä, eikä se kyllä mitään herkkua ollut kolme hevosta ja tavarat kyydissä. Meidän poni ei kyllä meinannut siihen edes mennä kunnolla, kun normaaliin traikkuun käveli suorilta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.25 13:08:25

Mulla on kolmen hevosen böckis, ja ensimmäinen paikka on vähän ahdas juuri pään osalta ku on umpinainen seinä toisella puolella. Mulla seinät laitettu niin et eka paikka on pieni tila ja sit kaks reilumpaa hevospaikkaa, koska hyvin harvoin olen kolmea kuljettanut. Omassa väliseinät eivät ole pään kohdalta korkeat/umpinaiset, niin saavat päälle ihan hyvin tilaa. Oon kyllä tykännyt

Päivämäärä:   7.3.25 13:15:35

Okei! Kolmea ei tosiaan edes ole, yhden kanssa olen yleensä liikenteessä ja välillä se toinenkin tulee mukaan. Olen ymmärtänyt että mahtuu kolme ponia, mutta ei kolme hevosta?

Miten näihin saa heinäverkot/pussit?

Tosiaan enimmäikseen 1-2 hevosta, en usko että ikinä kolmea laitan kyytiin, kolmannen paikalle saa varmaan kivasti vaikka kisakaapin :)

Hyvä vetoauto jo on, sillä mieheni vetää paljon raskaita työkoneita tällä. 3500kg ei edes tunnu mitenkään kamalalta :D

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   7.3.25 13:17:04

Umealla on sellainen traikku jossa hevoset matkustaa takapuoli menosuuntaan (kahden hevosen traileri) jos sellainen myös kiinnostaa.

Päivämäärä:   7.3.25 13:28:59

Matkustaako hevoset paremmin niissä? Onko niistä mitään erityistä hyötyä?

Luulen että nämä vinosti lastattavat ensisijaisesti kiinnostaa sillä niihin on helppo lastata vaikka on yksin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.3.25 13:35:06

Chevalissa ainakin näkee että on koitettu saada kantavuutta valitsemalla mahdollisimman kevyet materiaalit ja siksi ei kestä niin hyvin. Väliseinien kalteritkin on kuin jotain huonekaluputkea :D Eli kannattaa käydä vertailemassa eri merkkejä vaikka jossain messuilla.

Päivämäärä:   7.3.25 14:01:59

Joo cheval näyttää vähän huteralta ja niistä en muutenkaan mitenkään hyvää ole kuullut.. Tällä hetkellä vanha böckmann, joka toiminut jo 15v käytössäni ja vieläkin loistavassa kunnossa, eli böckmann varmaan ensisijaisesti listalla :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.3.25 14:22:59

Jos sinulla on vain 2 hevosta niin kannattaa katsoa myös equi-trekin sivustalastattavat 2-hevosen trailerit. Se on vähän tilavampi kuin nuo vinopaikkaiset ja etuosassa pieni living/varustetila ja takana myös varustetilaa. Se on itselläni ensisijaisesti vaihtoehtona sitten kun joskus vaihdan traileria. :D

Lähettäjä: equi trekkkk 
Päivämäärä:   7.3.25 14:30:25

Just tulin sanomaan samaa kuin edellinen, equi-trek sivusta lastattava on mahtava! Itsellä ollut nyt monta vuotta, siis en vaihda mistään hinnasta :DD

Lähettäjä: jops 
Päivämäärä:   7.3.25 14:38:18

Yks mun kaveri just sanoi, että se viistoon lastattava traikku on tosi epävakaa, jos hevonen yhtään heiluu tai kuopii matkan aikana. Heijaa siis sivusuunnassa ihan mahdottomasti. Ei uskalla liukkailla vetää ollenkaan, kun on sellainen tunne, että traikku lähtee viemään autoa, vaikka järeä ja iso maasturi onkin veturina. On vaihtamassa omaansa perinteiseen koppiin.

Päivämäärä:   7.3.25 17:29:44

Ai, harmi kuulla että on huonoja/epätasaisia vetää! Ehkä pitäisi päästä kokeilemaan, ennen ostoa… Equi treka olisi muuten hyvä vaihtoehto nyt kun katsoin, mutta siihen saa varata ainakin 10t€ budjettia lisää, enkä ole varma olenko valmis laittamaan niin paljon traikkuun…

Lähettäjä: Rakel 
Päivämäärä:   9.3.25 10:06:32

Tulin myös kehumaan Equi-trekiä, meillä ollut Space Treka M monta vuotta ja on sen verran hyvä että ei kyllä muuhun malliin enää vaihdeta ja tätäkin vanhaa on kunnostettu ihan rahalla (mitä joutuu vanhoille ajoneuvoille tekemään). Kyllähän näitä käytettynä saa edullisesti, tää tais maksaa ehkä jotain 6 tonnia kun ostettiin vuosia sitten, mutta on toki jo vanha. Kun meen yhden hevosen kanssa niin otan väliseinän pois ja mahtuu hyvin varustamaan tai hevonen vaikka hengaamaan vähän pidempään sisällä, sehän on melkein kuin karsina. Helppo on olla yksin liikkeessä tällä traikulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.