Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monta vuotta pitää ratsastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.25 14:28:45

Kysymys: Kuinka monta vuotta pitää ratsastaa, että voi pärjätä HeA-tasolla koulussa ja noin metrin esteissä?

Ja kuinka monta kertaa viikossa ratsastaa tänä aikana.

Re: Kuinka monta vuotta pitää ratsastaa

Lähettäjä: xy 
Päivämäärä:   6.3.25 14:31:05

Jos massia riittää hyvään hevoseen niin muutamassa vuodessa tuolle tasolle pääsee. Edellyttäen ahkeraa ratsastusta, päivittäin, sekä tietty muutekin urheilullisuutta ja hyvä valmentaja.

Ratsastuskoulussa menee vuosia - heillä ei välttämättä ole edes tuon tasoisia hevosia.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.3.25 14:31:35

Olen ratsastanut 35 vuotta enkä hyppää edes metriä, tosin sitä ei tee minun hevonenkaan. Koulua kisaan HeA:ssa tulokset ovat ihan ok tasolla.

Joten riippuu yksilöstä, valmennuksesta ja hevosesta.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   6.3.25 14:37:41

Riippuu yksilöstä, riippuu hevosista joilla pääsee opetteleen ja riippuu opettajasta. Muutama vuosi yleensä menee ainakin, mutta toiset on lahjakkaampia ja edistyy nopeasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.25 14:38:15

Kuinka hyvä hevonen tarvitaan?
1) HeA radan ratsastamiseen hyväksytysti
2) Metrin esteradan hyppäämiseen

Jos ratsastus alkaa tietäjien mielestä vasta pyhästä yrjöstä ja 130-luokista.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   6.3.25 14:38:31

On kyllä totta niin kuin xy sanoo, että hevosella on merkitystä. Olen itse treenannut viime aikoina sekä Helppo B että Vaativa A -tason ratsuilla, ja sillä heikommalla hevosella menee tietysti aikaa, että saa sen hevosen koulutettua sille Helppo A -tasolle! Kun taas tuo vaativan tason ratsu menee itsestään kootussa muodossa jne... eli hyvällä hevosella ja hyvällä valmentajalla vähemmän aikaa. Ratsastuskoulussa suuri osa hevosista on just noita Helppo B -tason ratsuja, joten niillä menee pitkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.