Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oheistreeneistä

Lähettäjä: Motivaatio hukassa 
Päivämäärä:   5.3.25 19:04:25

Kertokaa millä saatte itsenne paremmin oheistreenaamaan ratsastuksen lisäksi? Minulla motivaatio hukassa ja sali ei kiinnosta ollenkaan. Eli jotain hyviä vinkkejä kotona tehtäväksi. Miten treenaatte onko joku suunnitelma tai sovellus jonka avulla (esim. Equestrian App). Olen ton tilaamista harkinnut mut on ilmeisesti englannin kielinen ja itseäni mietityttää ymmärränkö miten kun oma kielipää ei oo kovin hyvä. Mut toi on ilmeisesti nimenomaan ratsastukseen oheen ajateltu treenit. Kokemuksia ko sovelluksesta tai jostain vastaavasta?

Haluaisin oheistreenata mutta motivaatio sen sijaan täysin puuttuu, mieluummin jään sohvalle tv tä katsomaan..

Re: Oheistreeneistä

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   5.3.25 19:14:44

Aitofit on itsellä, ja se on ensimmäinen sovellus, jonka avulla saanut tuloksia ratsastukseen. Kokeiltu vuosien ajan equestrianit, ratsastaja treenaa yms. Ratsastajalle modifoidut, jotka oli lähinnä rahan tuhlausta.

Nyt 4kk tehnyt aitofitin treenejä ja tulokset näkyy ratsastuksessa, mutta myös ihan kaikessa muussakin. Lähtötaso oli mulla urheilullinen ja aktiivinen, salia, juoksua yms. Oheisliikuntaa ratsastuksen lisäksi paljon arjessa.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   5.3.25 19:21:59

Minäkin olen tyyppi joka mieluummin lepäilee sohvalla kuin liikkuu. Toisaalta tulee hyvä mieli kun vaan saa lähdettyä liikkumaan. Liikunta antaa vetreämmän ja mukavasti väsyneen olon ja on palvelus itselle niin huomiselle kuin vuosikymmentenkin päähän. Mä olen sellainen leppoisa treenaaja, että jos joskus ei jaksa tai huvita treenata "kunnolla", niin teen sitten vähemmän ja rauhallisemmin. Mikä tahansa liikunta on tyhjää parempi ja liikunnassa olennaista on myös hyvä mieli. Tämä on tietysti vain minun tapani suhtautua liikuntaan, joku muu ajattelee ihan tavalla.

Katsele sellainen ohjelma, jossa ohjeet ovat myös kuvina tai videoina. Ja englanninkieliset ohjeet opettavat sinut ymmärtämään englantia siltä osin. :)

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   5.3.25 19:23:00

*ihan eri tavalla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.3.25 00:49:23

Mulla nyt ollut feelhobby jonkin aikaa. Olen tykännyt, kun on joogaa ja pilatesta, jotka on ratsastajalle varmasti hyödylliset jumpat. Valikoimaa on ja esim. liikkuvuustreenit on olleet tosi hyviä myös. Itsekään en ole koskaan mistään jumpista innostunut, mutta nyt päätin, että jotain on tehtävä, että pysyy paino ja kehonhallinta kuosissa. Olen päättänyt, että 2 kertaa viikossa pidän jumppatuokion ja sen kesto riippuu sen päivän fiiliksestä. Saatan tehdä 15 minuutin kehonhuollon tai vetää jonkun tanssijumpan alkuun ja pilateksen siihen päälle, jos virtaa riittää. Isoin tekijä, jolla olen saanut itseni liikkeelle on ihan vaan tuo, että 2 krt/vko ei ole paljoa, minulla on varmasti sen verran aikaa, että sen saan hoidettua ja siitä pidetään kiinni. Saatan siis enemmänkin kuin sen 2 kertaa kyllä jumpata, mutta sitoutumisessa auttaa, kun ei alkuun aseta liian korkeita tavoitteita. Olen myös aika rapakunnossa ja monet jumpat tuntuu tosi haastavilta ja raskailta, mutta tiedän niiden helpottuvan kun kuntoa ja voimaa tulee. Kukaan ei myöskään kotona pakota vetämään itseään äärirajoille, niin vaikeimmat osat saa suorittaa vähän keventäenkin tai vaikka pitää välillä tauon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.