Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liikkuuko hieman arvokkaammat käytetyt satulat?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.3.25 14:36:25

Oletko viime aikoina myynyt hieman arvokkaampaa (>3000e) satulaasi?

Jos, myitkö itse vai jonkun toimijan kautta? Kestikö kauan?

Itselläni on satula ollut myyntivälityksessä nyt tovin ja mietin, että otanko satulan mielummin itselleni takaisin ja yritän saada sen myytyä omin voimin vai onko parempi vain antaa lojua välittäjällä... Turhauttaa, kun rahaa on penkissä kiinni ja ei mene eteenpäin :/

Re: Liikkuuko hieman arvokkaammat käytetyt satulat?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   5.3.25 14:39:53

Kyllä tuon hintaisessa kannattaa olla välittäjä mukana, ostajalle iso riski. Oma periaatteeni on, että alle tonnin satuloissa riski on ostajan näkökulmasta siedettävä.
Tuon hintaista satulaa ei varmasti osta kukaan suoralla kaupalla, joten myös sinulla on myyjänä iso riski lähetellä arvokasta satulaa sovitettavaksi ympäri valtakuntaa.

Kokeile vaihtaa välittäjää.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.3.25 14:49:03

Itselläni oli vastaava tilanne ja ainakin silloin satula.com lunasti satulan itselleen myyntiin...joo, ehkä hävisin hieman hinnassa, mutta sain satulan pois käsistä nopeasti ja pesämunan uuteen satulaan!

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   5.3.25 15:15:56

Huonosti. Hintaa pitää laskea paljon.

Kannattaa myös vaihtaa välittäjää välillä. Itellä oli just muutama satula, pari vuotta meni että sain kaupaksi. Satulapajan kautta meni yksi, yksi meni Satulasopin kautta ja viimeinen meni suoralla kaupalla reilulla alella.

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   5.3.25 16:31:47

Ei liiku.
Välittäjällä saat paremmin kaupaksi kuin itse myymällä. Ihmisillä ei ole rahaa, välittäjältä saa rahoituksen.

Lähettäjä: Hoho 
Päivämäärä:   5.3.25 16:44:09

Itse en henk koht osta kuin välittäjiltä, kun saa sovitukseen kerralla useamman. Kerran olen satulan ostanut yksityiseltä kun tiedossa oli malli ja koko, niin pystyi ostamaan sovittamatta. Kallilla satulalla yksityisessä kaupassa kauppahinnan maksu panttina menee helposti siihen, että satula jääkin minulle epäsopivana kun myyjä ei maksakkan panttia takaisin. Taas myyjänä ilman panttia sovitukseen antaminen on riski, että satulaa ei palauteta ja sitten yrität nyhtää poliisien avulla rahoja takaisin. Välittäjillä on kuitenkin vakuutukset.

Lähettäjä: 456 
Päivämäärä:   5.3.25 16:52:41

Jos itse myy niin kannattaa ainakin vähän panostaa ilmoitukseen, ihan vaikka myisi 300€ satulaa. Itse olen etsinyt satulaa ja turhauttaa, jos ei käy ilmi minkä mallinen runko on, mikä leveys on, toppauksen materiaali ym. ja ilmossa on pari kuvaa huonosta kulmasta. Lisäksi vielä ilmoitetaan ettei mittailla eikä mitään muutakaan :D

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   5.3.25 18:55:12

Olen myynyt jo kolme vuotta, ollut suurimman osan ajasta välittäjälläkin. Ei kelpaa kenellekään.

Lähettäjä: Välittäjä 
Päivämäärä:   5.3.25 23:51:12

Kannattaa valita hyvä välittäjä. Etsin yli vuoden satulaa ja varmaan kaikki Suomen välittäjät tuli testattua. Ostajana arvostan nettisivuja, joissa ajantasainen tieto myytävistä satuloista. Arvostan muös sitä, että yhteyttä voi ottaa mihin aikaan vain spostilla tai nettisivujen lomakkeella.

Välittäjät, joiden sivuilla lukee ”tässä vain osa satuloista, soita ja kysy muista” ja joihin saa yhteyden vain puhelimitse tiettynä aikana, kierrän kaukaa.

Yhdeltä välittäjältä kysyin parista nettisivuilla olevasta satulasta. Molempien kohdalla välittäjä sanoi ”pitää tarkistaa, vieläkö ne ovat myynnissä ja jos ovat, niin missä ne on”. Tuli olo, että antaako satuloita sovitukseen/vuokralle, mutta ei merkitse ylös, kenelle on antanut ja koska.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.