Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenomistaja, pärjäätkö ilman traikkua?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   4.3.25 21:28:31

Otsikossa kysymys. Olen itse autoton ja ostamassa hevosta, ja tämä mietityttää. Sinänsä tulevaa hevosta ei ole tarkoitus kuljettaa koskaan yhtään mihinkään, mutta mietityttää jos joskus olisikin pakko saada äkkiä kuljetettua lääkäriin tai jostain muusta syystä.

Re: Hevosenomistaja, pärjäätkö ilman traikkua?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.3.25 21:31:47

Pärjää, aina saa traikun lainaan ja tarvittaessa kuskin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   4.3.25 21:32:03

Pärjään. Mutta kontaktit kannattaa miettiä etukäteen. Onko tallilaisella autoa ja koppia tarvittaessa jota voi pyytää? Kuljetuspalveluita on myös olemassa.
Tallilla pystyy aika hyvin eläinlääkäriasiat hoitaa. Etukäteen kantsii miettiä mitä tekee noissa äkillisissä vakavissa tilanteissa, hoidetaanko, viedäänkö klinikalle, millä, jos äkkitilanne sattuu.

Itse pärjäsin hyvin ilman mutta lähipiirissä oli kontaktit olemassa

Lähettäjä: Kyyti 
Päivämäärä:   4.3.25 21:33:44

Ilman traikkua pärjäsin tosi pitkään, jopa yhden Viikin sairaalareissun täältä 4 h päästä tein lainatraikulla. Mutta vetoauto on oman kokemuksen mukaan vaikeampi saada lainaan. En muuten taida tietää ketään autotonta hevosen omistajaa, toki kertoo myös siitä millaisessa skutsissa sitä itse asuu :D ei tule mieleen yhtään tallia lähellä, joihin pääsee julkisilla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.3.25 21:34:20

Minulla on ollut oma hevonen yhteensä noin 15 vuotta, eikä ole ikinä ollut omaa traikkua enkä ole ikinä edes vetänyt traikkua. Muutot, klinikkakäynnit yms. pakolliset reissut on kyllä aina hoituneet helposti suhteilla ja rahalla, myös hätätilanteessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 21:35:01

Jos ei ole kuljetuskalustoa helposti saatavilla, täytyy olla eläinlääkäri tai metsästäjä nopeasti saatavilla lopetusta varten. Sitten pärjää ilman ihan hyvin

Päivämäärä:   4.3.25 21:41:05

Minullapa on ollut 30v hevosia muttei ajokorttia. Hyvin on selvitty, rahalla saa palvelua!

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   4.3.25 21:44:01

Kiitos rohkaisevista vastauksista!

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   4.3.25 22:05:30

Hyvin pärjää ilman traikkua. On useampi yritys jotka kuljettaa hebosia jos tuler tarvetta kuljetukselle. Selvität vaan ajoissa kuka pääsee kuljettamaan jos tiedät etukäteen.
Eläinlääkärinki saa käymään tallilla. Riippuen missä asut /hevonen on.

Lähettäjä: dew 
Päivämäärä:   4.3.25 22:22:13

Pärjään, mutta pitää olla mietittynä mistä kyydin kysyy jos tulee tarve, oli sitten ennalta suunniteltu tai akuutti. Traileri on vielä helppo saada lainaan/vuokralle lyhyelläkin varoitusajalla, mutta jos on itse autoton (kortiton?), niin kuski autoineen on sitten jo vähän hankalampi.

Meillä kuljetustarvetta vähentää todella hyvällä kalustolla varustetut, ammattitaitoiset tallille tulevat eläinlääkärit tässä omalla alueella - kotona saa oikeastaan parempaa hoitoa kuin lähiklinikoilla.

Vaikka ei kisaisi, voi tulla kursseja, valmennuksia tai muita tapahtumia joihin olisi kiva mennä hevosen kanssa. Sitten pitää vain hyväksyä se, että kaikkeen kivaan ei pääse jos ei kyytiä saa.

(Näissä keskusteluissa on myös hyvä muistaa, että suuresta osasta Suomea on jonnekin Viikkiin niin pitkä matka, ettei sinne lähteminen ole joka tapauksessa realismia, vaan hevosen eteen tehdään se mitä kotona voidaan..)

Päivämäärä:   4.3.25 22:34:33

Kyllä. Tällä hetkellä 5 hevosta kotona, ollut enemmänkin. Olen selvillä lähistön vuokratrailereista ja oma auto riittää hätätapauksessa vetoautoksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.