Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ympyrämaneesi vai pieni halli?

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   3.3.25 12:10:01

Täällä oli keskustelu ympyrämaneesista/juoksutusmaneesista ja linkitettynä yritys joka myy katettua kävelytyskonetta, jonka keskelle jää juoksutustila. Tai sen pystyi ostamaan myös ilman kävelytyskonetta. En muista enää firman nimeä.

Minä siinä ehdotin, että kannattaa kysyä tarjouksia myös suorakaiteen muotoisista halleista normaalia maneesia kapeampana, koska leveys maksaa enemmän.

Re: Ympyrämaneesi vai pieni halli?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.25 13:56:40

Oliko jollain hajua, mitä tuollainen ympyränaneesi maksaa (pohjien lisäksi)

Päivämäärä:   3.3.25 14:10:16

Tuossa ilmoituksessa oli joku 80 000 ilman kuljetusta, kasaamista ja vielä ALV 25.5 tulee päälle.

Päivämäärä:   3.3.25 14:10:35

20 metrin halkaisijalla.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.3.25 14:25:51

En ymmärrä mikä järki ympyrämaneesissa on, halvemmalla saat samankokoisen neliön mallisen. Neliön mallista on myös mahdollista joskus laajentaa jos haluaa isomman hallin.

Päivämäärä:   3.3.25 14:38:01

Suorakaide on parempi kuin neliö, se 20 metrin jänneväli maksaa.

Lähettäjä: Maneesi 
Päivämäärä:   3.3.25 16:26:22

Ei kumpikaan. Jos tekee maneesin niin kannattaa tehdä kerralla kunnollinen. Toki jos saat jonkun konehallin siirrettyä erittäin halvalla jostain niin sitten ehkä ok. Minulla on ollut pieni maneesi konehallissa mikä tuli tontin mukana eli vain pohjan laitto perjaatteessa maksoi. Sitten hankin paikan jossa maneesin kokoinen halli ja sekin tuli tavallaan kaupan päälle sillä paikka ei paljoa maksanut.

Päivämäärä:   3.3.25 16:44:29

Minä en ole tekemässä maneesia, mutta alkuperäinen aloittaja puhui että olisi tekemässä omille hevosille ja omalle tontille eikä tarvinnut isoa.
Minä ajattelin että jonkun 15m x 30m voisi tehdä samaan hintaan.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa maneesilliseen paikkaan eikä tehdä "oikeaa" maneesia.

Päivämäärä:   3.3.25 16:52:58

Olen ratsastanut pienessä 20x30m maneesissa sekä 30m ympyrämaneesissa ja kyllä se ympyrämaneesi oli näistä paljon parempi. Pienempää en kuitenkaan tekis vaan ottaisin tuon isomman 30m version. Pyöreä tuntuu paljon isommalta kuin pieni suorakaide kun ei ole koko ajan seinä vastassa.

Päivämäärä:   3.3.25 17:15:05

Kyllä jos normaalilla hevosella aikoo ratsastaa se 20m lyhyt sivu on jo ihan riittävän lyhyt. Enemmän ja vähemmän ympyrää siinä 20x20 tai 15x20 hallissakin saa mennä.

Päivämäärä:   3.3.25 20:33:48

Tuolla firmalla 20 m oli suurin.
30 metrin pyörö on kyllä jo niin kallis, että fiksumpaa tehdä 20 x 40 m.

Kysyin siinä edellisessä topikissa, että kuinka lumet tulee alas noiden pyöröjen katoilta? Tuollainen 30 metrinen onkin varmaan jo kallis poistattaa lumet ammattilaisella.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.3.25 20:50:50

”Suorakaide on parempi kuin neliö, se 20 metrin jänneväli maksaa.”

No ehkä kustannusten osalta parempi, mutta käytännössä mukavampi ratsastaa isommalla ympyrällä kuin jossakin 15m leveässä hallissa. Ja itseasiassa, molemmista on omakohtaista kokemusta.

Ja neliö 20m jännevälillä on halvempi kuin nuo valmiit ympyrämaneesit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.