Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenen tehtävä siivota ruokakuppi tässä

Lähettäjä: tapauksessa? 
Päivämäärä:   23.2.25 20:51:31

Tallipaikkasopimuksessa lukee selkeästi: tallin puolesta siivotaan karsina kerran päivässä. Hevosen omistaja siivoaa karsinan ruoka- ja vesikupit.

Jos hevonen on p*skonut ruokakuppiin, kuuluuko tallityöntekijän se siivota vai riittääkö ilmoitus omistajalle, että kuppi pitää siivota?

Entä, jos hevonen syö melassileikettä tai muuta herkästi lämmössä pilaantuvaa ruokaa, eikä hevonen olekaan ruokaa syönyt. Omistajalle lähtee ilmoitus, ettei hevonen ole syönyt, mutta onko omistajan vai tallityöntekijän tehtävä siivota syömätön ruoka pois kupista?

Oletuksena, että ruokakuppi on pultattu seinään kiinni eikä sitä saa seinästä irti.

Re: Kenen tehtävä siivota ruokakuppi tässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 20:54:29

A. Kaikissa tapauksissa sinä siivoat ruokakupin, tyhmäkö olet? Lue itse tue eka lause. Ei se tallinpitäjän vika ole että hevonen paskonut kippoon tai että hevonen ei ole syönyt.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.2.25 20:55:18

Siinähän se sanotaan sopimuksessa. Toki ne kakat pitäisi mielestäni karsinan siivouksen yhteydessä poistaa mutta kupin parempi siivoaminen kuuluu omistajalle kun sopimuksessa niin sanotaan. Samoin jälkimmäisessä tapauksessa.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   23.2.25 20:56:38

Kerran oman hevosen ruuat kipattu vaan paskojen päälle, ei ihme että ei maistunut... Siivota ei tarvi, kunhan huolehtis jonkun kupin mistä voi ruuat syödä

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.2.25 21:00:36

Just niin ku ö sanoo, irtokuppi sitten tilalle ruokia varten. Ei voi olettaa että täyshoitohevosen omistaja käy joka päivä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:00:47

Omistajan. Ja itsekin olen lapannut monta kertaa ruoat paskojen päälle aamulla, en minä ainakaan joka kuppiin kurkkaa ennen kun kaadan ruoat kuppiin. Sitten olen kuunnellut, että kuulostipa oudolta ja todennut, että siellä olikin paskaa pohjalla.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.2.25 21:09:58

Kyllä mä tallityöntekijänä siivoan lannat pois ruoka- ja juomakupeista, vaikka niiden pesu muuten kuuluukin hevosten omistajille. Ei ole tullut mieleenkään, että jättäisin siivoamatta. Syömättömistä ruuista ilmoitan hevosen omistajalle.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.2.25 22:10:00

Voi hyvänen aika - kyllä ruokkijan täytyy katsoa, että eläimen ruoka-astia on siinä kunnossa, että siitä eläin voi syödä ruokansa. Kauheata eläimestä välittämättömyyttä on tuollainen, että jätetään vaan paskat omistajan siivottavaksi. Kyllä ei ole enää hevosrakkautta tuollainen toiminta. Kannattaa vaihtaa harrastusta/työtä, jos noin on tiukkaa tekee hevosten hyvinvoinnin varmistaminen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 22:45:07

Kysymysmerkki voi lakata järkyttymästä, kun on muutaman vuoden jaellut joitakin kymmeniä rehuannoksia päivässä ja ehkä kerran kupissa on ollut lantaa. Ei niitä yleensä tarvitse erikseen tarkastaa ruokkiessa. Karsinaa siivotessa yleensä huomaa, jos ruoka- tai vesikuppi on siivottomassa kunnossa. Tarkastatko erikseen joka kerran autosta ulos astuessasi, ettei juuri siinä kohdassa ole koirankakkaa? Todennäköisyys on samaa luokkaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.