Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrauksen hinta

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   22.2.25 12:50:39

Paljonko maksaisit tai pyytäisit vuokraa per kerta, jos vuokraaja pussittaa käydessään myös hevosen heinät valmiiksi? Entä silloin jos ei tarvitse pussittaa edes heiniä?

- Hevonen osaa periaatteessa helpon A:n asiat ja joitain vaativan B:n juttuja, mutta on vähän ruosteessa.
- Tallilla on vuokraajan käytössä ilman erillistä maksua maneesi ja kenttä. Hienot maastot myös ja hevonen on täysin maastovarma ja maastoseuraakin saa aina.
- Hevonen on äärimmäisen kiltti ja helppo hoitaa ja käsitellä. Ratsainkin on todella kiltti. ei anna mitään ilmaiseksi mutta aina luotettava ja reipas.
- Saa valmentautua koulupuolella halutessaan. Saa myös mennä vähemmän vakavasti. Hypyt ja kisat hoidan ainakin alkuun itse mutta sitoutuneen vuokraajan kohdalla voidaan asiassa joustaa.
- Suhteellisen lähelle tallia (kävelymatka) pääsee myös bussilla.

Re: Vuokrauksen hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 12:52:32

Meillä maksaa vuokraaja ilman tallitöitä maastoilusta n.17€ kerta(kuukausimaksu jaettuna karkeasti) jos tästä jotain apua laskiessa

Päivämäärä:   22.2.25 13:01:41

Sijainti, sijainti ja sijainti. Pk-seudulla tuollainen on kalliimpi kuin Oulussa.

Oulussa vastaavista olen maksanut 20e/kerta. Mikään heinien pussittaminen ei hintaan vaikuta, parin minuutin homma.

Lähettäjä: U.N 
Päivämäärä:   22.2.25 13:21:33

Eli toisinsanoen se sun hevonen on heB tasoinen. Jakaisin sun tallivuokran 30 ja katsoisin paljonko siitä tulee ja miettisin onko realistista pyytää. Jos haluat tehdä homman superhelpoksi niin voithan itse pussittaa heinät valmiiksi jo edellisenä päivänä niin että vuokraajan ei tarvi kuin hoitaa hevonen ja varusteet.

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   22.2.25 13:21:44

Vastaavasta hevosesta maksoin 15€ + karsinan siivous, heinien pussitus ja ruokien laitto. Varmaan sen 20€ maksaisin aloittajan dilistä. Jos vaihtoehdot olisi vähissä ja hevonen tosi kiva kaikin puolin niin ehkä 25€, mutta en kyllä enempää. Yhtään kalliimmassa tulee asuinseudullani ratastuskoulujen tarjonta jo niin kilpailulliseksi että menen sitten mieluummin ratsastamaan opetuksen kanssa.

Lähettäjä: Vuokraus 
Päivämäärä:   22.2.25 13:31:02

Uudenmaan alueella 30€ - 40€

Päivämäärä:   22.2.25 13:33:26

Mäkin mietin tota tasoo, että hevonen on siis heB... Ei kovin kummonen, joku vois ehkä maksaa 20€/krt, ja jossain Pk-seudulla vähän enemmän. Toi heinien pussitus nyt ei oo mikään iso juttu.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.2.25 14:39:17

Mun heB-tasoisen harrastehevosen vuokraaja maksaa 25€/krt, siivoaa karsinan ja tarvittaessa pussittaa heinät (pussitan itse usein parinkin päivän heinät kerralla, niin vuokraajan ei tarvitse). Pk-seudulla hyvissä puitteissa tämä on mielestäni ihan hyvä diili, tallivuokra per päivä on jo kuitenkin 40€ eli vuokraaja pääsee ratsastamaan merkittävästi halvemmalla.

Lähettäjä: R.koulu 
Päivämäärä:   22.2.25 15:30:06

Vertaa hintaa paikallisen ratsastuskoulun, jossa samanlaiset puitteet, hintaan.

Minulla oli viisi vuotta sitten vuokrahevonen maneesittomalla tallilla. Tarvitsi vain hoitaa hevonen ja varusteet, ei ollut karsinan tai tarhan siivousta eikä heinien pussitusta. Maksoin 15e/krt. Samaan aikaan kävin maneesittomalla ratsastuskoululla, jossa tuntihinta kymppikortilla oli 18e/h.

Jos hevosen vuokra olisi ollut esim. 20e/krt, en varmaankaan olisi sitä vuokrannut, koska 18e/h sai ratsastaa opetuksessa.

Lähettäjä: _._ 
Päivämäärä:   22.2.25 16:20:18

Tallivuokra jaettuna 30 on yhden päivän hinta. Näin mielestäni reilupeli, vuokraajan ei kuulu maksaa kaikkia hevosen kuluja, koska hänellä ei ole päätösvaltaa hevosen hoidosta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.2.25 17:07:04

Ei vuokrauksen kuulu olla ilmaista. Käytetään hevosta ja sen varusteita, molemmat kuluvat. Aika on pois omistajan käytöstä, joka maksaa todennäköisesti muutenkin isommat viulut (kengitys, ruuat ,ell yms).

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   22.2.25 20:14:35

Omistaja hakenee tässä liikutusta hevoselle ja itselle tallivapaata eli sekin vaikuttaa hintaan. Täällä saa tunnin n. 25-30 e joten itsenäisestä ratsastuksesta maksaisin 15-20 e, ihan sama kuinka paljon tallipaikka maksaa. Eihän raakileestakaan voi samoissa olosuhteissa pyytää samaa hintaa kuin gp tason ratsusta. En ole ikinä ymmärtänyt näitä tallivuokra jaettuna 30 -vinkujia, kun asiaan vaikuttaa niin moni muukin asia.
Maaseudulla olen vastaavia puksuttimia ilman maneesia vuokrannut 5-10 eurolla tai parin hevosen tallin tallitöitä vastaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.