Lähettäjä: Oletko kade?
Päivämäärä: 21.2.25 15:37:36
Mun tallikaveri on sanonut toistamiseen, että on mulle kateellinen. Koska olen mukamas kauniimpi ja hän itse kokee olevansa rupsahtanut. Hänelle on tullut nyt parin vuoden sisällä paljon ryppyjä, mutta on edelleen kaunis. Olen neuvonut hänelle ihonhoitoa, mutta ei jaksa. On siitäkin kuulemma kateellinen kun minä jaksan hoitaa itseäni.
Hänellä on hienompi hevonen kuin minulla, mutta on kuulemma siitäkin kateellinen kun olen parempi ratsastaja ja koulutan hevostani pidemmälle mitä hänen kokenut hevonen on.
Hän on kuulemma kateellinen kun olen laihtunut ja hän lihonnut. Hän on sen myötä jäykistynyt ja istunta huonontunut. Kaikesta sanoo olevansa kateellinen.
Nykyään yritän mennä tallille eri aikaan kuin hän. Koen ystävyyden kärsivän tästä. Samaan aikaan arvostan hänen rehellisyyttään. Lisäksi pelkään hänen kiukunpuuskia, jotka johtuu kuulemma vaihdevuosista. Siitäkin on kateellinen kun hänellä on vaihdevuodet ja minulla ei vielä ole.
Mitä voin tehdä? Yritin ehdottaa lääkärillä käyntiä niin hän heitti minua harjalla (piikkisuka) ja huusi.
Muut ihmiset tallilla ihmettelevät, miksi olen niin ilkeä, että minulle pitää huutaa. Hävettää tosi paljon.
Osaako kukaan neuvoa, millainen lähestyminen auttaisi kaveria? Jos itse tuntisit näin, miten haluaisit kaverin käyttäytyvän? Miten saan hänet rauhoittumaan?
|