Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun tallikaveri on parempi ja kauniimpi

Lähettäjä: Oletko kade? 
Päivämäärä:   21.2.25 15:37:36

Mun tallikaveri on sanonut toistamiseen, että on mulle kateellinen. Koska olen mukamas kauniimpi ja hän itse kokee olevansa rupsahtanut. Hänelle on tullut nyt parin vuoden sisällä paljon ryppyjä, mutta on edelleen kaunis. Olen neuvonut hänelle ihonhoitoa, mutta ei jaksa. On siitäkin kuulemma kateellinen kun minä jaksan hoitaa itseäni.

Hänellä on hienompi hevonen kuin minulla, mutta on kuulemma siitäkin kateellinen kun olen parempi ratsastaja ja koulutan hevostani pidemmälle mitä hänen kokenut hevonen on.

Hän on kuulemma kateellinen kun olen laihtunut ja hän lihonnut. Hän on sen myötä jäykistynyt ja istunta huonontunut. Kaikesta sanoo olevansa kateellinen.

Nykyään yritän mennä tallille eri aikaan kuin hän. Koen ystävyyden kärsivän tästä. Samaan aikaan arvostan hänen rehellisyyttään. Lisäksi pelkään hänen kiukunpuuskia, jotka johtuu kuulemma vaihdevuosista. Siitäkin on kateellinen kun hänellä on vaihdevuodet ja minulla ei vielä ole.

Mitä voin tehdä? Yritin ehdottaa lääkärillä käyntiä niin hän heitti minua harjalla (piikkisuka) ja huusi.
Muut ihmiset tallilla ihmettelevät, miksi olen niin ilkeä, että minulle pitää huutaa. Hävettää tosi paljon.

Osaako kukaan neuvoa, millainen lähestyminen auttaisi kaveria? Jos itse tuntisit näin, miten haluaisit kaverin käyttäytyvän? Miten saan hänet rauhoittumaan?

Re: Kun tallikaveri on parempi ja kauniimpi

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   21.2.25 15:54:42

No onpas pinta kireällä sun kaverilla! Helppo ymmärtää, että vaikea jaksaa tuollaista. Tallilla pitäisi kuitenkin voida olla hyvällä mielellä

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   21.2.25 15:59:36

Ei ehkä ihan tämän palstan puoli taida olla oikea asian puumiseen, jos on pakko puida asiaa keskustelupalstalla. Juttele kaverin kanssa tai siirry jonnekin muulle kuin hevospalstalle tätä puimaan. Ellet sitten ajattele, että tätä kautta tavoitat ”ystäväsi” ja saat hänelle pahaa mieltä, sillä kyllähän tuosta tunnistaa itsensä kun aika ääripää-tapaus kyseessä.
Toivottavasti ei lue tätä foorumia.

Lähettäjä: hö 
Päivämäärä:   21.2.25 16:11:41

ehkä teidän kannataisi tavata jossain muualla kuin tallilla ja jutella asiasta(yksityisesti) koska vaikuttaa siltä että ongelma on pintaa syvemmällä. pohjalla voi olla pidempiaikainen ongelma joka on ajanut hänet "luovuttaneeseen" tilaan, eikä saa itseään innostumaan/motivoitumaan ja siksi kokee "huonommuutta" ja on kateellinen.

oletteko kavereita vai ystäviä? haluatko olla ystävä vai tallikaveri? ystävänä puret hammasta ja kestät kiukut/huudot, jos ei ota vastaan neuvojasi, esimerkiksi lämmin halaus tässä vaiheessa voisi olla kiva osoitus siitä että välität vaikka hän itse raivoaisi sinulle.

jossei puhuminen tunnu auttavan voit hänelle sanoa että olet yrittänyt nyt auttaa, etkä halua aiheesta enää keskustella, kuulla hänen olevan kateellinen tai kuunnella hänen raivoamistaan (varsinkaan tallilla) jossei hän ole halukas muutokseen.

Lähettäjä: Joo, mutta 
Päivämäärä:   21.2.25 16:42:35

Silloin kun elämä potki päähän ja oli monta vaikeaa murhetta, itsetunto ja -luottamus katosi tyystin myös hevoselämässä.
Tunsin todella vaikeaa kateutta tärkeässä harrastusmaailmassani, vaikka kysehän oli vain omasta pahoinvoinnistani.
En kuitenkaan purkanut sitä aloittajan kaverin tapauksen tapaan, vaan vetäydyin ja vaikenin.
Ei sekään muutos kavereille helppo ole.

Hain apua ja aika auttoi. Nyt taas iloinen itseni tallillakin!

Lähettäjä: Hampi 
Päivämäärä:   21.2.25 17:10:58

Vaihdevuodet voivat ilmeisesti saada ihmisen pään aika sekaisin. Yhdessä entisessä työpaikassani oli tällainen tyyppi, todella helposti suuttuva ja ilkeä. Vttuili suoraan ja epäsuorasti ja huusi minulle, kun en aloittelijana osannut vielä yhtä asiaa. Muiden mukaan hän oli ollut aiemmin tosi fiksu ja hyvä työkaveri, mutta vaihdevuosien myötä muuttunut vallan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.2.25 19:17:37

Jos aletaan heittelemään harjoilla ja huutamaan, mielestäni siinä menee jo raja. Olisin huutanut takaisin että nyt riitti ja että viimeinen kerta kun harjoja viskoo päin, että sekaisinhan sinä olet.

Vaihdevuodet voivat tehdä naisesta ihan perseen, mutta sen verran pitäisi kyetä itseään hillitsemään että se ei aiheuta ongelmia tallilla/työpaikoilla. Ja jos ei kykene, lääkäri on ehkä ihan oikea osoite.

Lähettäjä: Ol 
Päivämäärä:   21.2.25 21:20:07

Kyllä kuuluu tälle palstalle. Tuollaisia kiukkuisia vaihdevuosista kärsiviä naisia on nykyään tallit täynnä. Suunpielet on kroonisesti alaspäin ja valitetaan kaikesta. Pilataan harrastamisen ilo kaikilta. Ilme paljastaa jo monen metrin päähän, että on

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.2.25 11:15:58

Tää on teinin kirjoittama, provo.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 11:21:21

Voi kuulkaa ei se ihminen hormonitoiminnan muutoksen takia käytöstapojaan menetä. Tuollaiset naisvihaiset turhat puheet voi lopettaa ihan alkuunsa. Kukaan ei muuten pysy ikuisesti nuorena.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.2.25 14:09:05

Vaihdevuodet voi tehdä naisesta hirviön. Tuossa tapauksessa voi sanoa suoraan että pysyy jatkossa kaukana eikä edes puhu yhtään mitään. Lääkäriltä hkh niin käytös muuttuu normaaliksi.

Lähettäjä: Teini 
Päivämäärä:   22.2.25 15:39:17

Mikä on vaihdevuodet?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.2.25 17:33:50

Ainahan sitä on oltu kateellisia jos toinen on kauniimpi tai hoikempi. Sellaisia ihmisiä on ollut aina olemassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.