Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kirkkonummen valkoinen myyntitamma

Lähettäjä: Ostajaehdokas 
Päivämäärä:   20.2.25 06:19:32

Onko Kirkkonummella kävijöitä tietääkö joku 13 v kimotammasta onko miten reaktiviivinen tuo myynnissä oleva, näyttää herkältä ja kivalta mutta onko helposti säikkyvä tai pukitteleko? Joku ratsastanut sillä?

Juu myyjältä pitäisi kysyä mutta harvoin kertovat koko totuutta.

Re: Kirkkonummen valkoinen myyntitamma

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 08:09:19

Missä tää ilmoitus on ja mikä talli?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.25 09:04:58

Jos tää on se mitä luulen niin ei oo erityisen reaktiivinen tai pukittele tms. Aika jähmeä ja jäykkä, mut varmasti oikeanlaisella ratsastuksella saa letkeyttä lisää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 09:40:50

Kannattaa kuvata koko heppa, liike sen verran jäykkää että jotain on vialla.

Päivämäärä:   20.2.25 09:52:17

Jäykkä ja enemmän jännitykseen käpertyvän kuin paikalta poistuvan näköinen.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   20.2.25 11:48:22

Karkki on tosi kiva heppa. Sopii noin he c alkaen vaikka tätiratsuks.
En oo nähnyt et pukittaa

Lähettäjä: Jake 
Päivämäärä:   20.2.25 11:54:48

Kevyt perä lukee ilmossa. Päättää siitä sitten pukkaako

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   20.2.25 11:59:35

Siellä samassa paikassa on siis myynnissä kaksi kimoa tammaa. Tämä 13-vuotias joka on rauhallisempi ja jäykempi sekä 15-vuotias, jonka ilmoituksessa tosiaan lukee, että talvella jos kerää virtaa on kevyt perä.

Lähettäjä: viivitee 
Päivämäärä:   20.2.25 12:32:59

Moi!
Myynnissä on tosiaan 2 eri hevosta ratsastuskoulukäytöstä. Suosittelen aina ostotarkastusta. 13 v tamma (joka siis mulla myynnissä) on kiva mutta ei tee paljon hommia, joten voi alkuun tuntua hieman jähmeältä. Säännöllisellä treenillä uskoisin, että tulee tosi kivaksi!

Mulle voi laittaa YV vaikka FB tai instassa niin kerron mielelläni lisää ja laitan videoita. Saa tulla kokeilemaan :-)
T. Viivi

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   20.2.25 13:01:03

Missäs tämmöisistä on ilmoitus? :)

Päivämäärä:   20.2.25 13:09:57

FB myyntiryhmissä ”Hevosia esittelyssä” mm löytyy tämä 13 v ja mun instastoryssa linkki. Instatili on viivitee.

Lisää videoita tulee kunhan saan kuvaajan paikalle, nyt olen itse mennyt vasta pari päivää tällä tammalla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.2.25 13:35:23

Miksi näissä ilmoissa aina korostetaan, että toimii hieman edistyneemmillä kuskeilla? Mikä on tällainen taso? Eikö enää ole sellaisia idioottivarmoja puksuja?

Lähettäjä: Jaki 
Päivämäärä:   20.2.25 13:39:14

Miks toinen myynnissä jollain tädillä ja toista myy ridakoulu itse

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.2.25 13:51:37

M: Miksi pitäisi olla? Idiootit eivät kuulu hevosen selkään.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.2.25 13:55:03

Kyllä mäkin kuulun, vaikka aika idiootti olenkin :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.2.25 13:55:31

Myykö Viivi ratsastuskouluun? Mietin vinkkaanko ystävälle, hevonen kuulosti kivalta ilmoituksessa

Päivämäärä:   20.2.25 14:31:44

Hello

Tämä täti jeesaa kaveria vaan myynnissä kun ei yrittäjät ihan kaikkeen ehdi itse, ei mitään sen ihmeempiä ole taustalla. Voi hyvin vinkata myös ridakouluun.

Ja kannustan edelleenkin ottamaan vaikka muhun suoraan yhteyttä, mikäli 13v tamma kiinnostaa. Saa kysyä mitä vaan kerron kaiken minkä tiedän ja lopusta otan selvää :-)

T. Viivi

Lähettäjä: Eebd 
Päivämäärä:   20.2.25 15:25:54

"Miksi näissä ilmoissa aina korostetaan, että toimii hieman edistyneemmillä kuskeilla? Mikä on tällainen taso? Eikö enää ole sellaisia idioottivarmoja puksuja?"

Koska sillä ilmaisulla kerrotaan kauniisti, ettei nämä ole idioottivarmoja puksuja. Aloittelija tai arka täti ei pärjää, vaan pitäisi oikeasti olla jo hevosenlukutaitoa ja kehonhallintaa enemmän kuin kepparilla. Voit itsekin miettiä, miksi ratsastuskoulu myy tällaisia parhaassa käyttöiästä olevia, ilmoitusten mukaan kivoja ja osaavia hevosia, miksi ratsastuskoulu ei itse ei pysty pitämään näitä oppilaillaan tarpeeksi töissä vaan lähtee ylipäänsä myymään?

Rivien välistä kannattaa osata lukea.

Päivämäärä:   20.2.25 15:49:52

Minäkin tietäisin kyllä yhden hyvän ratsastuskoulun tuolle rauhallisemmalle kimolle. Pieni, pihattomahdollisuus ja töitä max 8h per viikko, joka toinen viikko 9-10h. Muuten saavat olla paljon ulkona (laumana jos hevoselle sopii). Täytyy ehkä vinkata!

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   20.2.25 19:22:10

Kyllähän se mietityttää, jos parhaassa iässä olevia hevosia myydään pois. Eri asia, jos talli on lopettamassa kokonaan ja kaikista on luovuttava.

Päivämäärä:   20.2.25 20:55:58

No en nyt tiedä. R-koululle missä käyn tuli juuri toiselta r-koululta hevonen, ihan kivalta vaikuttaa, ollut vähän päälle kk. Jos pitää vähentää ratsuja, ei ole tarve niin monelle? Mutta en tiedä.

Päivämäärä:   20.2.25 20:58:58

Ja vaikka ei nykyisillä omistajilla toimi ratsastuskoulussa ei tarkoita etteikö toimisi erilaisessa ratsastuskoulussa. Näitäkin on nähty!

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.2.25 20:59:51

Kyllä ne molemmat on hieman säikkyjä ja saattavat pukitella, mutta mitä kokeneempi ratsastaja, sitä vähemmän ehtivät tylsistyä ja keksiä omia jekkuja niin kuin kaikki muutkin hevoset. Harva hevonen on pomminvarma.

Päivämäärä:   20.2.25 21:00:21

Kyllä! Erilaisessa ratsastuskoulussa missä saa elää erilaista elämää/arkea voi hyvinkin toimia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 21:25:51

Ihanan oloinen! Vitsi kun olisi tilaa tallissa,tuo menisi 3 muun kimon jatkona..

Lähettäjä: Janni 
Päivämäärä:   20.2.25 22:47:10

Käyn tässä ratsastuskoulussa ja luulen, että syynä myydä hevosia nimenomaan tarve vähentää hevosten määrää. Hevoset menee tuolla 0-1 tuntia päivässä. Ihan tosi harvoin millään hevosella on kahta tuntia päivässä. Kiva tietenkin hevosille, mutta eihän ratsastuskoulu voi niin kannattava olla.

Nämä kaksi eivät pomminvarmoja tätiratsuja ja tarvitsisivat varmasti säännöllisempää ratsastusta ja taitavampia ratsastajia.

Päivämäärä:   20.2.25 23:22:04

Jes, eli en myöskään kuvailisi näitä 110% pomminvarmoina tätiratsuina mutta säännöllinen treeni ja liikunta tekee ihmeitä ja näin uskon myös näiden kohdalla.
Eli etenkin tämä 13v on kiva ja rauhallinen, ei reaktiivinen eikä häivy paikalta, ennemmin hidastaa/pysähtyy jos jännittyy.
Käsittääkseni osaa myös pukittaa, en ole itse saanut tällaista käytöstä osakseni. Tällaisella rohkealla ja napakalla (täti?)ratsastajalla menee ihan ok.
Ei kerää virtaa vapareista, sekin on kiva.

Voisi varmasti sopia jatkossakin ratsastuskouluun, jossa saa kunnolla liikuntaa.
T. Viivi

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   20.2.25 23:27:12

Hauskaa kun menee tunteisiin tämä TÄTI termi XD
Minustakin näytti että tätiratsastaja siinä esittelee hevosta ja ihan taktikoidusti laitettu selkään sellainen johon tädit voi samaistua hyvin. Ei millään pahalla.

Lähettäjä: Kbn 
Päivämäärä:   20.2.25 23:30:43

Miten nyt kukakin kokee sanan tätiratsastaja.. minun mielestäni tätiratsastajat ovat arkoja puskailijoita tai koulutuuppareita, ei tätiratsastajat ainakaan metrin ratoja hyppää. Joten tädiksi nimittelyllä kateelliset teinit yrittää vain loukata:)

Päivämäärä:   20.2.25 23:50:08

Ei mene täti tunteisiin, tämä nauratti vaan! Joskus sitä aina heittää vitsillä, että olisikohan sitä jo täti. Iän puolesta voisin ollakin :-) mun mielestä tää oli hauska juttu :-) Ja kiva jos joku voi samaistua!

En yritä naamioitua tädiksi, kyllä mulla on ihan avoin insta, että sieltä voi katsella mitä muuten harrastelen ja harjoittelen. Ja kuten sanoin, en tätä tammaa nyt ihan suoriltaan suosittele joka ”tädille” ja sen myös sanon kyselijöille ihan suoraan. Ei kuitenkaan missään tapauksessa tarvitse olla ammattilainen, että tän kanssa pärjää. Edistyneet oppilaat on pärjänneet ihan hyvin.

Kokeilemalla selviää ja mielellään saa kysellä lisätietoja.

Lähettäjä: Kirkkonummi 
Päivämäärä:   21.2.25 07:33:02

Huoh, kaikki yli 30v on nykyään tätejä, osaamistasosta riippumatta. Terveisin täti 56v, joka käy tuolla ridakoululla.

15-vuotiaasta joku saa loistavan ensihevosen, jonka kanssa voi kerätä ruusukkeita esteillä. Jos osaa käyttää googlea niin tästä hevosesta löytyy youtubesta kisaratoja. Hevosen nimen saa myyjältä ;)

13-vuotiaasta on Viivi jo kertonutkin ja kertoo lisää halukkaille.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.2.25 09:35:13

Jäykkä-nelitahtinen laukka- saattaa pukitella veikkaisin että enempi on jo sanottavaa terveydessä. Mutta ell kanssa selvinnee.

Päivämäärä:   21.2.25 13:16:11

Molemmat kyllä ihan tasan pukittelee.

Päivämäärä:   21.2.25 14:22:02

Minusta tätiratsastaja voi olla ihan minkäikäinen tahansa ei kilpaileva harrastelija, joka ei luule taitojaan todellisuutta paremmaksi. Itse olen nykyisin ennemminkin mummoratsastelija, kun olen jo 70-luvulla ratsastuksen aloittanut ja kilpailemisen kouluratsastuksessa lopettanut jo 90-luvulla.

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   21.2.25 17:10:34

Millä perusteella esittelijä näyttää tädiltä? Tätiratsastaja on mun mielestäni sellainen vähän kömpelösti ja jäykästi ratsastava arka varmistelija, joka ei ota mitään riskejä. Tätiratsastajalla ei myöskään ole mitään fiilistä ratsastuksesta eli ei osaa lukea hevosta tai tilanteita. Eli onko kaikki 30+ teinien mielestä tätejä?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.2.25 17:41:03

Jonkun verran vastustelee videoissa ja vaikuttaa nihkeältä, huiskii häntää ja aukoo suuta. Syitä tälle toki miljoonia, kannattanee kuitenkin tutkia kunnolla jos meinaa hommata. Ja silti saattaa jäädä monta asiaa huomaamatta.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.2.25 19:43:57

Millä argumentilla 115 cm ratoja hyppäävä nainen on tätiratsastaja? Onko kaikki miesratsastajat samalla logiikalla setäratsastajia?

Päivämäärä:   23.2.25 12:24:33

No mikä nyt edes on tätiratsastaja.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.2.25 12:29:10

Lasten mielestä kaikki aikuiset ovat tätejä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   23.2.25 13:08:16

Miten tämä täti-termi nyt on millään tasolla olennainen asia kyseisessä keskustelussa :D

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   23.2.25 16:59:28

Mistä tän 15-vuotiaan myynti-ilmon löytää?

Päivämäärä:   23.2.25 17:08:23

Onko tämä koko keskustelu edes olennainen. täti täti täti

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.2.25 20:21:09

G: ratsut.fi otsikolla kiva allrounder.

On tosi miellyttävä hevonen ratsastaa ja käsitellä :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.