Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä te etsitte vuokrahevosia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.25 14:07:22

Yrittäjänä kiinnostaa:
- Mistä etsitte vuokrahevosia (ht.net ei tunnu toimivan)
- Mitkä ovat juuri sinulle tärkeitä asioita
- Minkälaiset ilmoitukset red flag

Kiitos vastauksista :)

Re: Mistä te etsitte vuokrahevosia?

Päivämäärä:   19.2.25 14:12:22

Tuttujen kautta sekä itse löytänyt että omalle hevoselle saanut vuokraajan

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   19.2.25 14:26:07

Red flagina sanoisin että jos et oikeasti tykkää maastoilla, niin älä laita ilmoitukseen "tykkään maastoilusta" tai jos laitat, niin rehellisesti ettet tykkää maastoilla esim reagoivilla hevosilla vaan mielummin niillä "pomminvarmoilla". Ärsyttää kun ei löydy oikeasti maastoilevia vuokraajia, vaikka kovasti mainitsevat tykkäävänsä (ilmoituksessa haen poikkeuksetta sileälle ja maastoon vuokraajia, en esteille saati itsenäisesti puomeille tai juoksuttamaan).

Ilmoituksen laitan fb:ssa joko oman alueen hevoskirpparille tai sitten Etsitään/Annetaan/Vuokralle hoitohevonen ja vastaaviin ryhmiin ilmoituksen. Meillä päin vähemmän kukaan suoraan etsii vuokrahevosta (yleensä on niitä jotka sitten milloin mistäkin syystä peruu käyntejään tai lopettaa parissa kuukaudessa), helpommin ehkä löytää juurikin katsomalla omistajien laittamia ilmoituksia.

Päivämäärä:   19.2.25 14:28:02

Htnetistä ja fb-ryhmistä olen löytänyt, yleensä laittamalla oman ilmoituksen. Tärkeitä asioita itsellä on ainakin huollettu kenttä ja että hevonen on järkevä käsitellä eikä kipeä. Ja järkevä omistaja, jonka kanssa kommunikointi onnistuu. Muuten sitten olenkin aika joustava, jos sopiva heppa osuu kohdalle.

Red flag ehkä se, jos mainitaan pukittelevan tai ottavan lähtöjä, tai olevan jotenkin erityisen haastava ratsastaa, nämä eivät minua kiinnosta.

Lähettäjä: Puskaradio 
Päivämäärä:   19.2.25 14:29:51

Puskaradion kautta. Tuttu tai tutun tuttu. Silloin tietää ainakin suurin piirtein, että toinen osapuoli on maalaisjärkinen (tai ainakin omituisuuksista on varoitettu).

Red flag on ilmoitukset, joissa etsitään ”ketä vaan”. Esimerkiksi facessa omalla seinällä oleva, vain kavereille (tai ehkä kavereiden kavereille) näkyvä ilmoitus, jossa lukee ”onko joku tuttu tai tutun tuttu etsimässä…” on ok, mutta esim. facen hevoskirpparilla oleva ilmoitus ”hevonen etsii vuokraajaa” tai ”etsin vuokrahevosta” on red flag. Mitä vikaa näissä on, jos ei heidän tuttujensa kautta löydy sopivaa henkilöä?

Tietysti, jos hevonen on jollain lailla erikoinen (esim. shettikselle etsitään pientä ratsastajaa, jolla aina hevosista tietävä vanhempi mukana) tai vanhempi etsii lapselleen tuollaista shettistä, näitä ei välttämättä löydy tuttujen tai tutuntuttujen joukosta ja silloin julkinen ilmoitus on ok. Jos kuitenkin etsitään tavallisen kokoiselle hevoselle tavallisen kokoista ratsastajaa (tai päinvastoin), niin sellainen pitäisi löytyä omien kontaktien kautta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.25 14:42:23

"Mitä vikaa näissä on, jos ei heidän tuttujensa kautta löydy sopivaa henkilöä?"

No itse ainakin muutin hevosten kanssa eri kaupunkiin ja siinä kaupungissa asuvat perhe, sukulaiset ja muut kaverit ei olleet hevosihmisiä. Eikä toisen kaupungin hevosihmiset tunteneet sopivia ihmisiä uudesta paikasta.

Parhaat vuokraajat on kyllä löytyneet sitten myöhemmin tuttujen kautta. Ilmoituksiin vastanneet oli kaikki joko ratsastustaidoiltaan ihan nollissa tai kävivät kerran ja katosivat.

Mutta minusta kumma ajatus tuo, että vuokrahevosen tarjoajalla pitäisi olla jotenkin kauhean iso tuttavapiiri, josta vuokraaja aina löytyy. Saati sitten vuokrahevosta etsivällä, jonka hevostutut on ehkä pikemminkin ratsastuskoulupuolelta eikä yksityishevosten omistajia.

Lähettäjä: Pallo 
Päivämäärä:   19.2.25 19:51:00

Minäkään en ymmärrä näitä, että aina pitäisi olla joku tuttu. Ihmiset voi muuttaa vaikka toiselle puolelle maata tai maapalloa eikä silloin tunneta paikkakunnalta ketään. On se nyt erikoista ettei muka kelpaisi, vaikka olisi kuinka pätevä ja kiva vaan sen takia, ettei ole tuttuja paikkakunnalla :D ehkäpä kannattaa opetella itse tekemään johtopäätökset ihmisistä eikä tykätä vaan tutuista ja tuttuje kavereista.....

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.2.25 20:24:33

Minä taas hieman vierastan omia face kavereita vuokraajaksi koska olen tarkka miten asiat tehdään ja omille kavereille on yllättävän vaikea sanoa, että haluan, että teet juuri näin.
Tallilla ollessa kuitenkin bongaa miten muiden vuokralaiset hoitavat hevosen ja jos jonkun tyyli miellyttää, niin sitten olen kysynyt suoraan kiinnostaisiko vuokrata jos vaikka kyseisen henkilön nykyinen vuokrahevonen jostain syystä loppuu.

Päivämäärä:   19.2.25 20:34:35

Alueen fb-ryhmästä etsin.

Tärkeetä on suurinpiirtein tolkku hevonen ja tolkku omistaja. Nämä toki selviää yleensä vasta muutaman kerran jälkeen. Maneesittomille talleille en lähde. Mitään varsinaisia red flageja ei ilmoituksissa ole, mutta jos sama hevonen etsii vuokraajaa joka toinen viikko vuodesta toiseen, niin todennäköisesti hevosessa tai omistajassa on joku vika.

Päivämäärä:   19.2.25 20:35:46

Olen kysynyt valmentajalta, hän on osannut kertoa keneen kannattaa olla yhteydessä.

Lähettäjä: bn 
Päivämäärä:   19.2.25 21:18:49

Liityin yhteen alueemme fb-ryhmään mutta jos oikeasti etsisin, kysyisin ensimmäisenä tallilta jossa viimeksi ollessani hevosenomistaja pidin hevostani. Siellä on vielä useampi tuttu ja luotan eniten puskaradioon puolin ja toisin.

Päivämäärä:   19.2.25 21:38:29

Puskaradio ja ystävät

Lähettäjä: Bonnie 
Päivämäärä:   19.2.25 21:55:02

Tuttavien kautta olen vuokrahevoseni löytänyt. Minulle tärkeää on hyväkäytöksinen ja fiksu hevonen sekä maalaisjärkinen omistaja. Harkitsen juuri nykyisen vuokrasuhteen päättämistä, koska mielestäni omistajalta puuttuu tuo maalaisjärki ihan kokonaan. Hevosta yliloimitetaan tosi rajusti, eikä sitä liikuta kunnolla muut kuin minä, eli välillä on vähän reaktiivinen. Ärsyttää myös kaikenlaisten heppalelujen ja heinäpallojen ym. kanssa pelleily sen sijaan, että hevonen saisi ulkoilla enemmän kuin 6-7 tuntia päivässä ja vieläpä kaverin kanssa. Tavallisessa karvassa olevalla hevosella on jossain -10 asteessa 200g sisäloimi ja 300g ulkoloimi ja silti se pitää hakea viimeistään reilun 7 tunnin ulkoilun jälkeen sisälle, ettei sille tule kylmä! Hevosella on myös maailman epäkäytännöllisimpiä varusteita, esimerkiksi valkoista teddyä on jaloissa ja päässä. Kiva niitä sitten puhdistaa! Karsinassa on kuiviketta liioittelematta niin paljon, että tämmöiseltä melko kokeneeltakin siivoaminen vie 15-20 minuuttia. Hevosella ei ole minkäänlaista kuria ja esimerkiksi saattaa kävellä käytännössä ihmisen yli, jos näkee vaikka ruokaa.

Tätä se teettää, kun kokemattomat ja vaikutuksille alttiit ostavat hevosia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.