Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ypäjältä tallipaikka

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   18.2.25 17:27:49

Moikka! Olen muuttamassa Ypäjälle, hevoseni kanssa. Onko ideoita, mistä kysyy täysihoito/puolihoito paikkaa. Olemme molemmat asiallisia.

Re: Ypäjältä tallipaikka

Lähettäjä: vilina 
Päivämäärä:   18.2.25 20:03:57

Laita Ypäjän facebookryhmään ilmoitus että etsit tallipaikkaa, niin saat varmasti kattavimman tarjonnan tietosi. Monikaan talli kun ei mainosta paikkoja tai ottaa uusia vain suositusten perusteella.
Ja muista tarkentaa haluatko paikan niin läheltä opistoa, että hallit on kävelymatkan päässä vai käykö myös kauempana olevat tallit. Ja huomioi budjetissa lisäksi päälle tuleva aluemaksu jos aiot ratsastaa opiston tiloissa, aluemaksu kun ei taida sisältyä muualla kuin vitosella vuokraan.

Lähettäjä: pia 
Päivämäärä:   18.2.25 21:40:40

Minultakin voi kysyä paikkaa, yhden vieraan voin ottaa kotitalliin, kunhan henkilökemiat kohtaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 21:43:38

Kysy vitostalli.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 21:43:39

Opiston talleilla ja Rantasella kannattaa huomioida lyhyt tarhausaika. Rantasella ainakin hepat ulkona vaan klo 12 asti ja tarhoihin ei syötetä. Toisaalta hepat on tosi rauhallisia mitä siellä olen vieraana ollut ja paikat on siistit.

Lähettäjä: Entinen asiakas 
Päivämäärä:   19.2.25 08:58:03

Minulla oli opiskeluaikana hevonen Rantasella ja tykkäsin kovasti! Hevoset vaikutti tyytyväisiltä ja omakin stressaaja on siellä ollut kaikista tallipaikoistamme rauhallisin. Ulos ei tosiaan ruokittu ainakaan minun aikana, joten hevoset otettiin jo aikaisin sisälle syömään. Halutessaan sai kuitenkn vielä itse laittaa ulkoilemaan uudestaan. En kokenut tähän tarvetta kun hevonen tuntui olevan tyytyväinen tallin rytmiin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   19.2.25 09:34:05

Ypäjällä tallit ei kauheasti tunnu mainostavan, vaikka voisivatkin ottaa asiakkaita. Monella oma talli, jossa pyörittävät pienesti täyshoitoa, joten ovat varmaan aika tarkkoja keitä asiakkaiksi ottavat. Kannattaa laittaa kyselyä omalla naamalla ja nimellä Facebookissa ryhmään Hevosopiston oma tori. Siellä kaikki paikalliset hevostyypit.

Lähettäjä: white 
Päivämäärä:   19.2.25 10:14:12

Juuri kuten yllä sanottu, laita Facebook ryhmiin ilmoitus. Paljon erilaisia talleja löytyy. Mutta täällä päin valikoiman kartoittamisessa homma toimii paremmin niin, että laita fb-ryhmään oma ilmoitus mitä etsit ja sinulle tarjotaan paikkoja (moni on tarkka asiakkaista ja esim haluaa ennen edes paikan tarjoamista ensin kysellä yhteisiltä tutuilta millainen tyyppi olet). Ja tosiaan muista mainita etsitkö paikkaa opiston ratsastusalueiden kupeesta vai käykö myös kauempana olevat tallit. Vaikka tämä kylä onkin tosi pieni niin kaikilta talleilta ei sentään pääse ihan kävelemällä niille ratsastusalueille. Mutta tervetuloa Ypäjälle! :)

Lähettäjä: Joh 
Päivämäärä:   20.2.25 23:17:55

Vitosella on aloittanut uusi yrittäjä täysihoitotallin pidon vuoden alusta. Paikkoja taitaa vielä olla.

Lähettäjä: muija 
Päivämäärä:   21.2.25 00:23:14

Ja joku IHAN VAPAAEHTOISESTI muuttaa ypäjälle... huhhuh!

Lähettäjä: Smaragdi 
Päivämäärä:   21.2.25 03:06:03

Lähettäjä: muija
Päivämäärä: 21.2.25 00:23:14

Ja joku IHAN VAPAAEHTOISESTI muuttaa ypäjälle... huhhuh!

Hauska kommentti :D Itse ymmärrän täysin miksi sinne joku muuttaa. Itsekin olen asunut siellä pätkiä treenaamassa useampaankin otteeseen ihan niiden puitteiden ja treenimahdollisuuksien takia, ja voisin muuttaa vieläkin. Erityisesti talvisin kahden lämpöisen maneesin äärellä olo kelpaa. Ja samalla asialla siellä oli muitakin täysin vapaa-ehtoisesti sinne päätyneitä joihin tutustuin. Paikkana myös edullinen kaikkeen siihen nähden mitä sieltä löytyy (näin ei rikkaana, mutta useamman hevosen omistajana mietittävä budjettiakin) ja säästi paljon esim reissaamiskuluja kun sinne päin valmennuksiin ja kisoihin olisi joka tapauksessa tarvinnut ajella säännöllisesti. Sehän on koko kylä melkein yhtä tallia, vaihtoehtoja on monenlaisia joen molemmilla puolilla. On varmasti hyvä idea tuo fb-ryhmistä kysely, paikat ei tosiaan oikein mainostele. Itse löysin hyvän tallipaikan ystävän suosittelemana, mutta en uskalla tähän sitä kertoa kun tiedän ettei tallia pitävä henkilö halua ketä vaan sinne.
Ja en nyt muutenkaan oikein pahaa sanaa paikasta keksi. Toki itse Ypäjällä olin lähinnä vain tallilla ja joskus kipaisin siinä lähikaupassa (se ei tosin ole edullinen), mutta muuten elämä meni töissä ja se vähäinen muu vapaa-aika muualla tai nukkuessa. Mutta kivoja ihmisiä ne keneen siellä tutustuin, ok kuntosali tallialueella, joen rannoilla kauniit polut lenkkeillä. Opiskelijoihin en oikeastaan törmännyt tai tiedä sen koulun kuvioista tai ongelmista sen enempää mitä tämä palsta on joskus esille tuonut, joten siihen en voi ottaa kantaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.