Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 17.2.25 14:35:18
Kyllä, vähemmänkin topattu haalari on mielestäni lämpimämpi kuin moni paksu toppatakki + housut. Ja villa lämmittää huomattavasti enemmän kuin esim. fleece. Itsekin olen kovin viluinen aina. Kovimmallakin paukkupakkasella pärjää, jos haalarin alla on teddyvuoriset ratsastushousut, joko merinopitkiksillä tai ilman, merino paita, uhipin ohut hybriditakki ja alafosslopia (eli sitä paksuinta islantilaista villalankaa) oleva villapaita. Inhoan paksuja ja tönkköjä hanskoja, niin yleensä käytän sellaisia harmaita puuilon talvityöhanskoja, jotka kestää myös vettä. Lisäksi minulla on jotkut ikivanhat kolmisormirukkaset, jotka laitan sitten ihan paukkupakkasilla ratsastuksen ajaksi. Sormet pysyy suht helposti tallihommissa lämpimänä, kun on pitkät hihat, jotka myös vähän suojaa. Varpaat on aina isoin ongelma. Oikeasti kylmillä keleillä käytän pilkkikenkiä. Ne menee maastoillessa ihan hyvin, mutta on tietty isot ja tönköt. Muuten minulla on monenlaisia talvikenkiä, joissa sitten vielä lampaankarvapohjalliset ja villasukat + sellaisia kertakäyttöisiä pieniä lämmityspussukoita tarpeen mukaan. Tälläisillä ~5-15 C pakkasilla olen uutuutena ottanut käyttöön villakankaisen ratsastushameen. Se onkin ollut ihan tosi mukava ja lämmin ratkaisu ja pärjäilee ohuemmilla housuillakin ihan hyvin. Tai ohuemmilla ja ohuemmilla, yleensä on noi teddyvuorihousut+merinot. Villapaidan ja toppatakin paksuus määräytyy miinusasteiden mukaan. Uhipin takit on omia lemppareita. Ne on kalliita, mutta niistä on myös usein alennusmyyntejä.
|