Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Equine LTS , Bio light & muut valohoidot

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   14.2.25 20:24:12

Onko näistä mainituista valohoidosta mihinkään? Mainostavat, että käyvät kaikkeen mihin laserkin, esim. jännevammat, lihasvammat, nivelkivut jne. Oletteko kuulleet, että eläinlääkäri olisivat suositelleet? Just dressage myy nyt alessa tuota Equine LTS-laitetta.

Re: Equine LTS , Bio light & muut valohoidot

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.2.25 08:45:37

Ihan täyttä soopaa, menee samaan bemerin ym uskomushoitojen kanssa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.2.25 10:19:34

Itseäni hevonen potkaisi reiteen, käytin siihen LTS, kyllä muuten auttoi.
Oletan siis jollain tavalla olevan apua myös hevoselle.
Hevoselle olen käyttänyt lannealueelle lihasjumeihin.

Lähettäjä: Ritsa 
Päivämäärä:   15.2.25 10:59:38

LLLT-hoidoista on ihan tutkittua tietoa, toisin kuin bemeristä, eli en näitä vertaisi keskenään. Itse olen huomannut eron, kun olen esim hoitanut vain toisen jalan omasta kropasta, ja uskallan suositella

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   15.2.25 11:01:33

Niin kuka on tutkinut? Joku firman on ”tutkija” ja tulokset fiilis perusteisia, kuten ryppyvoiteissa?

Lähettäjä: Ritsa 
Päivämäärä:   15.2.25 12:41:45

Kolmelle pisteelle: ihan vertaisarvioituja tutkimuksia, joita voi tieteellisistä kirjastoista kuten pubmedistä hakea. Mutta veikkaan, että käytäntö on sinulle aika vieras niin en selitä tästä sen enempää.

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   15.2.25 20:01:55

Sitäkin mietin, että hevosella on yleensä karvapeite hoidettavilla alueilla. Eikö se haittaa valon vaikutusta?

Päivämäärä:   15.2.25 20:07:14

Karva ei haittaa

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   15.2.25 20:18:40

Punavalohoidosta toooodella paljon tutkimustuloksia. Auttaa moniin eri tarkoituksiin. Ja sinivaloa käytetään esim leikkaussalien desinfiointiin. Tappaa sienet, hiivat, bakteerit, virukset. Kannattaa lueskella ja ottaa asioista selvää. Oikeaa, tieteellistä näyttöä on hyödyistä. Onneksi uutta teknologiaa käytetään myös näin.

Päivämäärä:   15.2.25 20:20:58

Mikä ero näillä on laserin kanssa?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   15.2.25 23:32:51

Se miten valo tuotetaan. Se maaginen laaseri on myös valoa. Se on monokromaattista ja koherenttia lähtiessään laitteesta, mutta sironnutta kun on kohdannut karvat ja ihon.

Lähettäjä: ammuu 
Päivämäärä:   16.2.25 09:17:29

ite käytän biolightia nivelrikkojen, haavojen ja iho-ongelmien hoitoon. Harkinnassa laserin osto, eläinlääkärin suosituksesta.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.2.25 09:22:56

Laserin tehosta on uskottavia positiivisia tutkimustuloksia lähinnä säärihaavojen hoidossa ihmisillä. Että ei kannata toivoa liikoja hevosen nivelrikon hoidossa, valitettavasti siihen ei ole parannusta vielä keksitty.

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   16.2.25 15:04:15

Itsellä equine lts 3.0 neo ja voisin väittää, että toimii. Olen testannut itsellekin ja vie nivelrikkoisesta polvesta kivun pois 3 minuutissa, ei tartte särkylääkettä syödä, kun tätä käyttää eli uskoisin toimivan hevosellekin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 13:24:15

Ritsa voisitko linkata tänne, kun itse en ole onnistunut löytämään yhtäkään tieteellistä tutkimusta, joka olisi relevantti hevosille, vaikka olen etsinyt tieteellisistä kirjastoista.

"Kolmelle pisteelle: ihan vertaisarvioituja tutkimuksia, joita voi tieteellisistä kirjastoista kuten pubmedistä hakea. Mutta veikkaan, että käytäntö on sinulle aika vieras niin en selitä tästä sen enempää"

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   17.2.25 15:33:21

Ainakin hammaslääkäri Vladimir Heiskanen kerää aineistoa ja kertoo hyvin kansankieliseseti punavalohoidosta.

Googletamalla hammaslääkäri tai hänen "terveysbloginsa" löytyy paljon tietoa aiheesta.

Tässä yksi:

https://valtsuhealth.blogspot.com/2016/05/kirjoitukseni-erikoislaakari-lehdessa.html?m=1

Lähettäjä: hox 
Päivämäärä:   17.2.25 15:45:16

"Lähettäjä: —
Päivämäärä: 15.2.25 10:19:34

Itseäni hevonen potkaisi reiteen, käytin siihen LTS, kyllä muuten auttoi.
Oletan siis jollain tavalla olevan apua myös hevoselle.
Hevoselle olen käyttänyt lannealueelle lihasjumeihin."

^ Mistä tiedät, että auttoi? Miten voit arvioida sitä, että hoito auttoi? Vai paraniko vamma vain odotetusti? Ei ole identtistä vertailukohtaa...

Päivämäärä:   17.2.25 17:53:26

On vertailukohde. Samanlainen potkuvamma johon sitä ei käytetty. Ainut ero että aiempi ei ollut hokkikengästä, tämä oli.
Kyllä edisti paranemista, mustelman ja turvotuksen häviämistä ja kuten yllä myös joku kirjoitti niin lievitti todella hyvin kipua jo muutamassa minuutissa. Voin kertoa että tämä vamma oli kipeä.

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   20.2.25 14:03:44

Miten herkästi ne nauhat menee poikki? Joustaako ne yhtään, vai pitääkö pysyä ihan tönkkösuorana koko ajan? Ts. jos käyttää vaikka omaan hartiaan niin saako sitä yhtään muotoutumaan tohon hartialle ja käsivarrelle.

Päivämäärä:   20.2.25 14:12:46

Menee helposti rikki. Mulla LTS ja oon tosi pettynyt laatuun. Valonauhat menee rikki jos hevonen vähänkään liikahtaa kun suoja on jalassa. Hevonen ollut käytävällä kiinni hoitojen ajan mutta ottanut askeleen eteen tai taakse:(
Takuusta saanut uuden valonauhan "ilmaiseksi" eli isoilla postimaksuilla. Nauha on vaikea vaihtaa ja kesti yhtä kauan kuin eka. Sinne meni 500 e.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.2.25 19:44:51

Pisteellä on kyllä huono tuuri. Meillä LTSt kestäneet tosi hyvin. Muutamaan kertaan pudonneet hevosen selästä. Kerran irtosi jalasta kun olin huonosti laittanut kiinni ja hevonen astui sen päälle. Ei hajonnut yksikään valo.
Ollaan oltu tosi tyytyväisiä

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   22.2.25 00:18:02

Kyllä itsellä täysin päinvastainen kokemus nauhojen vaihdosta lts pädiin. Vaihdon "vaikein" osuus oli pujotella nauhat pädiin uudelleen kiinni ja tämäkin vaati vain hiukan viitseliäisyyttä....

Päivämäärä:   22.2.25 00:25:39

Haluaisin myös kuulla kokemuksia siitä että toimiiko todella. Tuntuu nyt olevan pinnalla, vähän Välilä näkee kun joku on ostanut.

Päivämäärä:   22.2.25 12:55:59

Ei ole valonauhat minullakaan menneet rikki. Käytetty selässä ja jaloissa.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   22.2.25 13:09:25

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10402136/

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.