Lähettäjä: Gg
Päivämäärä: 14.2.25 19:15:36
"Ihmettelen myös mistä tämä trendi on tullut ettei hypyssä saisi myödätä kunnolla."
Se tulee siitä, että perusratsastus on ihan päin persettä. Kroppa on ryhditön, jäykkä, toispuoleinen, vino, lösö, selkä notkolla, hartiat edessä....
Sitten valmentaja käskee istumaan suorassa. Ratsastajat istuvat tikkusuorassa ja paskanjäykkänä. Eihän siinä voi myödätä.
Kun ei viitsitä panostaa perusratsastukseen, niin sitten ei kyetä ratsastamaan oikein. Moni opettaja ja valmentaja kertoo, ettei voi ohjeistaa asiakkaitaan oheistreenin pariin ja laittaa heitä treenaamaan niin, että perusratsastus onnistuisi, kun asiakkaat suuttuvat ja rääkyvät, että ei mua saa haukkua läskiksi ja ei mua saa arvostella ja mä haluun vaan hypätä. Siinä ei sitten auta muu kuin sanoa hyvähyvä ja toivoa, että asiakkaat itse tajuaisivat, että suorassa oleminen ei tarkoita tikkusuorana paskanläykkänä olemista ja ovat onnellisia, jos joku asiakkaista keksii alkaa harrastaa vaikka pilatesta, seinäpilatesta, tai jotain muuta, jolla saisi edes lantiokorin suoraan lattialla seisten...
Eräs heppasomettaja laittoi storyyn pari vuotta sitten ajatuksiaan ratsastajan oheistreenistä ja hänen somensa räjähti, kun seuraajat rääkyivät, ettei valkku saa haukkua asiakkaitaan rumiksi ja läskeiksi.
Oikeasti?
|