Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastajan paineet

Lähettäjä: Heppamamat nyt 
Päivämäärä:   13.2.25 13:43:14

Millaiset paineet mahtaa olla ratsastajalla jos vanhempi rakentaa ns huippu-urheilija imagoa ei niin taitavan ratsastajan päälle. Eikö tuollaisen vanhemman kannattaisi itse alkaa ratsastamaan ja antaa lapsen harrastaa mitä harrastaa. Äidin painostus pilaa koko ilon tekemisestä?

Re: Ratsastajan paineet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.2.25 13:45:17

Millainen paine sulla on päästä haukkumaan Martina Aitolehteä ja Isabella Thermania joka päivä joka ketjuun? Selkeästi se on ainakin vaikuttanut jo aivoihin.

Lähettäjä: Painopiste 
Päivämäärä:   13.2.25 13:56:18

Kumpi mahtaa pilata lapsen uran, äiti vai tämä kauhea nettikirjoittelu? Äiti (tai joku äidin järjestämä taho) kuitenkin kustantaa mahdollisuuden harrastaa hyvissä puitteissa.

Lähettäjä: Tummaprinsessa 
Päivämäärä:   13.2.25 14:41:29

Mitä pitää joka päivä kirjoittaa joka ketjuun sairasta puolustelua ja vihaa täynnä olevaa tekstiä? Seitsemän päivää julkimon elämästä saa lukea ihan sieltä lehdistä kokoajan, jokainen ketju ei koske heitä vaikka Säälittää lapsi joka kieltää radoilla ulos kun ei osaa. Se ei ole haukkumista. Lastaan väkisin kisaamiseen laittavia vanhempia ei yleensä radoilla näy. Touhu hyppää siksi silmille. Suorittamisen taso, tai sen puute ja käytös kisapaikoilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.25 14:46:05

Miten nyt on tourilla mennyt?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   13.2.25 14:54:07

"Miten nyt on tourilla mennyt?"

Otappa selvää.
Tällaiset kirjoittelijat eivät selvästi ole kiinnostuneita koko kisasta tai muusta kuin siitä miten pääsee rääpimään yhtä ihmistä. Idiootit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.25 15:18:22

Siksihän se kiinnostaa että onko nyt mennyt hyvin ja nämä jauhajat väärässä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.2.25 15:21:34

Jokainen ketju ei koske heitä, mutta tämä koskee. Ja sen tiesi Tummaprinsessa itsekin, kun löysi tänne heitä haukkumaan.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   13.2.25 15:55:52

"Lastaan väkisin kisaamiseen laittavia vanhempia ei yleensä radoilla näy."

Anna mun nauraa!!! Itsekin olin tällainen lapsi ja tiedän monta muutakin, kun samoja kisoja kierrettiin.
Itse pistin hommalle stopin ponivuosien jälkeen ja pidin pakkotaukoa ratsastuksesta yli kolmekymppiseksi. Siinä vaiheessa kykenin itse kustantamaan ratsastusharrastukseni. Äiti lopetti sponssaamisen sillä sekunnilla, kun kieltäydyin kisaamasta.
Osa kavereista lopetti ratsastuksen lopullisesti, ei vaan innostanut enää.

Eikä nämä tapaukset ole minnekään hävinneet eivätkä koske pelkästään ratsastusta.

Lähettäjä: Jiippi 
Päivämäärä:   13.2.25 16:36:22

Kaikissa urheilulajeissa näkee vanhempia joiden omat ambitiot ja näyttämisenhalu ajavat ohi lapsen kykyjen realistisen arvioimisen ja sen pohjalta kehityksen tukemisen. Lapsi helposti elää vanhempiensa vaatimuksia, eikä oma ääni pääse kuuluville kun vanhempi rakentaa ja ylläpitää kuvaa siitä mitä harrastamisen sekä minkälainen minäkuvan pitäisi olla. Ratsastuksessa lahjakkuus ei vie välttämättä pitkälle ja vähemmilläkin lahjoilla voi päästä hienosti eteenpäin työnteolla ja sitoutumisella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.