Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosalan töihin ulkomaille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.2.25 12:53:14

Onko kellään kokemuksia, erityisesti estetallit kiinnostaa!

Re: Hevosalan töihin ulkomaille

Lähettäjä: op 
Päivämäärä:   10.2.25 14:00:53

Näitä pyörii täällä lähes viikottain, mutta jaan mielelläni oman kokemukseni.
Olin muutama vuosi sitten isolla noin sadan hevosen estetallilla töissä Saksassa. Toimin groomina. Työnkuvaan kuului hevosten vienti ja haku laitumelle, kävelytyskoneeseen ja tarhoihin, kuntoonlaitto, tallin siisteyden ylläpitäminen (ei karsinoiden siivousta), välillä heinien laitto ja juoksutus. Satunnaisesti ratsastin, mutta se ei kuulunut työnkuvaan. Työpäivät oli pitkiä ja fyysisesti raskaita (9h). Tein 5,5 päivää viikossa. Nopeaan työtahtiin ja työtaakkaan kuitenkin tottui suht nopeasti. Ihmiset olivat mukavia ja kaikki osasivat edes vähän englantia, kun en puhunut saksaa. Tallin yhteydessä oli asunto. Kokemuksena oli ihan onnistunut, vaikka tietyistä tallin tavoista/asioista en pitänyt.

Re: Hevosalan töihin ulkomaille

Lähettäjä: viivi 
Päivämäärä:   10.2.25 14:14:42

Työskentelin ratsuttajana 2016-2022, kaksi eri tallia kumpikin Saksassa. Ensimmäisellä tallilla työviikko oli 5pv, noin 9-10h päivässä. Yksityisihmisen talli, satuloin itse ja purin hevoset. Ratsastin omistajan kilpahevosia sileällä ja maastossa. Viikonloput aina vapaita.Täällä työskentelin 2016-2020

2020-2022 työskentelin myyntitallilla ratsuttajana. 6pv viikossa 7-8h, sunnuntait vapaita. Keski-Euroopassa 6pv työviikot ovat yleisiä huomiona suomalaisille. Hevoset sisäänratsastettuja eli pääasissa ratsastin perusratsastusta sileällä. Koska myyntitalli niin hevoset vaihtui paljon. Liukuhihnatekemistä, minkä vuoksi en pidempään viihtynyt. Palasin takaisin Suomeen ja nyt olen toisen alan hommissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.