Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallille töihin ilman koulutusta?

Lähettäjä: työntekijä 
Päivämäärä:   10.2.25 11:50:16

Nyt alkaa olla mitta täysi nykyistä työpaikkaa ja alaa kohtaan. Olen mielessäni pyöritellyt seuraavia vaihtoehtoja. Tämän hetkisessä työpaikassa minulla on todella huono pomo, töiden suunnittelija ja työajoilla ei ole mitään rajaa. Esimerkiksi en saa vakavassa taudissakaan jäädä saikulle, varoittamatta saattaa tulla taas 18h työvuoro, mikään ei näy palkkakuitissa.. ei mitään järkeä.

Mieleni vetäisi taas hevoshommiin. Joo, en tule sillä hommalla rikastumaan, mutta palkka kelpaa minulle ja se, ettei tarvitse joka päivä olla sitä +kymmentä tuntia töissä ja on säännölliset työajat/vuorot. Ongelmani on kuitenkin se, ettei minulla ole hevosalan koulutusta, vaan ihan toisen alan tutkinto. Tallityöntekijän paikkoja ei ole myöskään missään. Olen yrittänyt etsiä, mutta mitään mihin kelpaisi, tai ylipäätään mitään ei tule vastaan. Uudella maalla on ollut ehkä yksi terapiatoiminnan paikka kesäksi muutama tunti päivässä, mutta se nyt ei ole mitä haen. Joo, voisin vanhanaikaisesti kävellä isommille talleille sisään, että moi, mutta se nyt on epärealistista, että ketään tuntematonta ilman ammatillista näyttöä otettaisiin hommiin (kun ei ole edes tarvetta).

Löytyisikö neuvoja minulle? Enkö vain etsi oikeista paikoista, vai eikö tosiaan missään enää tarvita tai edes oteta reippaita ja halukkaita, niin kuin ennen oltaisiin voitu. En etsi mitään varsinaista "dressage centeriä", missä luonnollisesti jo asiakkaat vaativat selvästi koulutetut ammattilaiset, vaan semmoista paikkaa, minkä porukkaan minut voitaisiin mielellään ottaa töihin. Joku varmasti ehdottaa heti, että mene kouluun, mutta se ei ole suunta mihin haluan nyt lähteä. Etsin palkkatöitä.

Re: Tallille töihin ilman koulutusta?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.2.25 11:54:22

Toiminimi pystyyn ja sitten markkinoimaan. Facen ryhmissä liikkuu koko ajan työntekijöitä ympäri Suomen. Ei paskan lappaaminen papereita vaadi.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.2.25 11:57:37

https://hevostietokeskus.fi/a/23-06-2021/tyoehto-opas-

Tuo on työnantajapuolelle, mutta jospa siitä olisi iloa myös tyäntekijälle.

Ja jos haaveilet säännöllisestä palkanmaksusta ja tasamittaisista päivistä, kannattaa valita suuri ja vakavarainen ratsastuskoulu työnantajaksi ja toivoa parasta.

Lähettäjä: työntekijä 
Päivämäärä:   10.2.25 12:02:43

Mitä ryhmiä tarkoitat? Tiedän tämän Hevosalan työnhakijat ja vapaat työpaikat ja renkejä, piikoja, missä myös välillä hevoshommia.

Toiminimen tekisin kyllä. En ole perillä, kuinka paljon työnhakijoita on paikkoja vastaan, mutta epäilyttää oma asemani hakijana, kun olisin toiminimellä toimiva ilman alan koulutusta..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.2.25 12:07:05

Et tarvi koulutusta. Monesti ne "koulutetutkin" joutuu opettamaan alusta.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   10.2.25 12:09:10

Koulutusta alalla työskentely ei vaadi, mutta jos nykyisessä paikassa ongelmana on huono pomo ja venyvät työajat, saikulle ei saa jäädä, jne. Niin tätä pakoon et kyllä hevosalalla pääse.

Yleisesti ottaen ylitöistä ei makseta, koska hevosten kanssa vaan voi sattua ja tapahtua tai sitten olet tallinpitäjän mielestä vain liian hidas tekemään töitä (monessa paikassa todella tiukkaan aikataulutettu kaikki). Jos joskus aiotkin lähteä töistä 5min etuajassa tai edes tasan silloin kun työpäivän kuuluisi loppua, sinua pidetään laiskana ja välinpitämättömänä. Voi olla myös varma että vaikka olis pää kainalossa, niin tallinpitäjä tulee sinua kinuamaan töihin, koska ethän sinä voi olla niin itsekäs että jättäisit mistään syystä tulematta töihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.