Lähettäjä: *
Päivämäärä: 10.2.25 10:16:15
Riippuu hirveästi sun asiakaskunnasta, että mikä myy. Jos hevosia on ”liikaa”, olisiko mahdollista osaavimmille ratsastajille myydä omahevos-paketteja tai vuokrata? Pystytkö tekemään yhteistyötä jonkun sote-ammattilaisen kanssa ja tarjoamaan hevosavusteista toimintaa/ratsastusterapiaa? Tuolla voisi saada laajennettua asiakaskuntaa, jos ratsastuksen harrastajia ei ole riittävästi. Toki hevosten täytyy siihen olla soveltuvia. Myös päivätoimintaa järjestetään yhteistyötallien kanssa esim. vammaispalveluissa. Ja tekisin jo olemassa oleville asiakkaille jonkun kyselyn, jolla haarukoisi, mistä lisäpalveluista he olisi kiinnostuneita. Hevosia myisin sitten vaikka halvemmalla, että saisi kuluja katkeamaan, jos ei niitä muuten saa riittävästi työllistettyä ja kannattamaan.
Ja itse oon kokenut hyödylliseksi myös keskustella ihan tavallisen yritysneuvojan kanssa, joiden palveluita meillä ainakin saa kunnassa ihan ilmaiseksi. Vaikkei hevosista ymmärräkään.
Stressi on varmasti päällä enemmän tai vähemmän niin kauan, että saat tilanteen parempaan jamaan. Minua auttaa jonkin verran, että pidän edes jonkun päivän viikossa niin, että olen totaalisesti vapaalla, enkä tee mitään työjuttuja, enkä mene talliin. Keksin jotain muuta tekemistä ja saan ajatuksia vähän tuuletettua. Ja tietysti tärkeää, että ongelmista ja ahdistuksesta saa puhua jollekin läheiselle aina kun siltä tuntuu.
Tsemppiä!
|