Lähettäjä: *
Päivämäärä: 11.2.25 11:54:43
"Jokainen voi pyörittää omaa yritystään vaikka euron tuntipalkalla, jos haluaa, mutta on typerää käyttää sitä perusteluna ostopalveluna hankittavan työn halpuuttamiselle. Ikään kuin laskuttaja tekisi talkootyötä sen eteen, että saat pidettyä kannattamattoman yrityksesi pystyssä."
Tämä nyt on sikäli ihan turhaa paasausta, että miten talliyrittäjä voi väkisin halpuuttaa kenenkään lomitusyrittäjän työtä? Ei minun tietääkseni mitenkään. Ihan oma valintahan se on, jos joku haluaa tehdä matalapalkkatyötä matalapalkkatyön mukaisella korvauksella.
Ja ainakaan minun yritykseni ei ole kannattamaton - mutta voisihan se vaikka ollakin, jos maksaisin ulkopuoliselle tekijälle moninkertaisesti oman tuntipalkkani verran. :) Kulujenhallinta on monesti aika tärkeä elementti hevosyritysten kannattavuudessa.
"Jos te tallinpitäjät tarvitsette apuvoimaa ettekä itse halua tehdä sitä 7 päivää viikossa, niin älkää haukkuko meitä tallituuraajia verenimijöiksi. Teillä itsellänne on täysin kannattamaton liiketoiminta josta te ette yrittäjinä saa sitä korvausta, joka teidän tulisi mielestäni saada. Kannattaa miettiä muita urapolkuja tai sitten vain tehdä ne hommat 7 päivänä viikossa ilman mitään lomia, mutta on ihan turhaa tulla tänne valittamaan kun me siat laskutamme niin paljon."
Kuka tässä sitten on haukkunut lomittajia verenimijöiksi ja sioiksi? Lue nyt tämäkin keskustelu, niin voit todeta, että kyllä ne moitteet ovat menneet ihan toiseen suuntaan. Itse ainakin olen koko ajan sanonut, että _aivan vapaasti_ jokainen voi laskuttaa työstään ihan mitä haluaa. Ainoastaan sitä olen toivonut, ettei haukkua räkytetä talliyrittäjiä siitä hyvästä, jos he eivät pysty maksamaan muille moninkertaisesti sitä, mitä itse työstään saavat.
Sinä voit laskuttaa, mitä haluat, ja talliyrittäjä voi päättää, kenen palveluja käyttää vai käyttääkö kenenkään. Se on juuri niin yksinkertaista. Kumpaakaan osapuolta ei pitäisi olla tarpeen haukkua.
|